اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد؛

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اکثریت هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی/ اقناع عمومی در خصوص دستورالعمل‌ها الزامی است

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اکثریت هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی/ اقناع عمومی در خصوص دستورالعمل‌ها الزامی است
آقازاده، ضمن قدردانی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اکثریت هیئات مذهبی، رعایت دستورات مورد تاکید ستاد کرونا را نیازمند اقناع عمومی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد آقازاده در  گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا در ایام مختلف، اظهار داشت: تلاش هیئات مذهبی در راستای رعایت این دستورالعمل ها ستودنی و قابل تقدیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در حضور رهبر انقلاب، رفتار ایشان را الگوساز معرفی کرد و افزود: توجه ایشان به جدی بودن مساله کرونا هم ستودنی و هم نمونه بسیاری مناسب برای تمام عزاداران و هیئتی ها به شمار می رود.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در خصوص رعایت نشدن دستورالعمل های ستاد ملی کرونا توسط برخی از هیئت ها ابراز تاسف کرد و گفت: بسیاری از این هیئات مذهبی پس از ارائه تذکر از سوی عوامل مربوطه نسبت به رعایت دستورالعمل ها اقدام می کردند که این نشان دهنده لزوم اقناع عمومی برای توجه به موارد بهداشتی کرونا است.

,

وی همچنین عنوان کرد: عدم رعایت دستورالعمل ها می تواند موجب افزایش تعداد بیماران در روزهای آتی باشد و به همین دلیل دقت و حساسیت بیشتری را در خصوص موارد بهداشتی کرونا داشتیم.

,

آقازاده، با اشاره به روند رو به رشد گسترش ویروس کرونا و تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها، بیان داشت: نباید علت این افزایش را صرفا عزاداری های محرم بدانیم چراکه عواملی مثل مسافرت ها و جدی نگرفتن بیماری توسط برخی مسئولان و مردم از دلایل دیگر این افزایش است.

,

وی حرکت برخی دسته جات، استفاده از طبل و نیز تجمع مردم برای دیدن عزاداری ها را از جمله تخلفاتی عنوان کرد که بازرسان در خصوص برخوردهای قانونی نسبت به ارائه تذکر و گزارش اقدام کرده اند.

,

جانشین ستاد مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی، در پایان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت: ما با رویکرد ارشادی از افرادی که نسبت به دستورالعمل ها کم توجه یا بی توجه هستند، می خواهیم که با توجه به دستورالعمل ها، مجموعه بهداشت و درمان استان را کمک کنند تا در آینده بتوانیم پاسخگوی نیازهای بیماران به ویژه تخت های آی سی یو، سی سی یو و بستری باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه