اخبار داغ

دادستان سرخس در گفت‌وگو با «صبح توس»:

کارگران معدن "آق دربند" 9 ماه حقوق معوق دارند

کارگران معدن "آق دربند" 9 ماه حقوق معوق دارند
جهانی با تأکید بر اینکه دادستانی پیگیر مطالبات کارگران معدن آق دربند است، گفت: با پیگیری‌هایی صورت گرفته، یک ماه از حقوق معوق کارگران پرداخت شد و مدیریت معدن نیز تعهد پرداخت ۲ ماه دیگر از حقوق معوق را داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حیدر جهانی، دادستان عمومی و انقلاب سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، با تأکید بر اینکه دادستانی پیگیر مطالبات کارگران معدن آق دربند است، اظهار کرد: کارگران این معدن 5 ماه از سال 96 و 4 ماه نیز از سال 99 حقوق معوقه طلب دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

دادستان سرخس خاطرنشان کرد: تاکنون بخش زیادی از حقوق معوق کارگران این معدن توسط تیم مدیریت جدید به‌ویژه آستان قدس رضوی که از سهام‌داران این معدن است، پرداخت شده است.

,

وی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که اخیراً از سوی دادستانی و دستگاه‌های مسئول صورت گرفت، یک ماه حقوق معوق کارگران پرداخت شد و مدیریت معدن نیز تعهد داده تا به‌زودی 2 ماه دیگر از مطالبات حقوقی کارگران را پرداخت کند.

,

معدن زغال‌سنگ آق دربند با مساحت ۴۰ کیلومترمربع دارای ذخیره اکتشافی ۱۲ میلیون تن زغال‌سنگ کک شو، حرارتی و تولید سالانه ۲۰ هزار تن زغال‌سنگ است و در حال حاضر 102 نفر در این معدن مشغول به کار هستند.

,

آق دربند که تنها واحد معدنی تولید کنند کک در خراسان رضوی به شمار می‌آید، علاوه بر اکتشاف و استخراج، دارای واحدهای زغال شویی و کک پزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که سالانه حدود هشت هزار تن کک تولید می‌کند.

,

۳۰ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی و ۷۰ درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد.

,

معدن آق دربند در کنار روستایی به همین نام در شهرستان سرخس و در ۱۴۱ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است؛ تاریخ اولین بهره‌برداری از این معدن به سال 1324 برمی‌گردد.

,

به گزارش صبح توس، بعد از حادثه روز چهارشنبه 5 شهریورماه 99 در این معدن که دو کارگر بر اثر انفجار فوت کردند، دوباره مسئله پیگیری مطالبات و معوقات حقوقی کارگران این معدن از سوی مسئولان در حال مطرح‌شدن است.

,

پایگاه خبری صبح توس نیز بر اساس رسالت رسانه‌ای خود پیش‌ازاین در گزارش‌های متعددی مطالبات کارگران این معدن را از سوی مسئولان پیگیری کرده است و همچنان زبان گویای کارگران این معدن خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه