اخبار داغ

جلوه‌های کمک مومنانه در محرم کرونایی؛

وقتی شعور حسینی با مواسات و همدلی تلفیق می‌شود/ تاسوعا و عاشورا صحنه همراهی دانشگاهیان سیستان و بلوچستان با نیازمندان

وقتی شعور حسینی با مواسات و همدلی تلفیق می‌شود/ تاسوعا و عاشورا صحنه همراهی دانشگاهیان سیستان و بلوچستان با نیازمندان
شیوع کرونا جلوه های دیگری از همراهی و همدلی مردم را در پی داشت و بسیاری از گروه های مردمی در کنار بسیجیان و هیئت های مذهبی در قالب کمک مومنانه مایحتاج نیازمندان را تامین کردند، در این میان دانشگاهیان سیستان و بلوچستان هم با این رزمایش معنوی همراه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر هامون، تاخت و تاز بی رحمانه کرونا از اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شد و تعطیلی کسب و کارهای زیادی را رقم زد و بسیاری از مردم خانه نشین شدند.

در این میان مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در نیمه های شعبان ماه، کمک مومنانه را به عنوان جلوه ای از همدلی و مواسات میان مردم مطرح کردند و همین موضوع سبب شد تا بسیاری از گروه های مردمی، ارگان ها و نهادها در راستای منویات ایشان اقدام به تامین مایحتاج زندگی نیازمندان کنند.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مرحله اول کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان به صورت یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل گرفت و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آورد.

این رزمایش به ماه رمضان ختم نشد و همچنان ادامه دارد، ماه محرم هم مردم صحنه هایی از این همدلی را در جامعه سرشار از شور و شعور حسینی رقم زدند.

از حضور بی‌ادعای گروه‌های جهادی و بسیجیان و هیئت‌های مذهبی که بگذریم، مشارکت مردم در رزمایش مومنانه جلوه دیگری از همدلی و همراهی ایرانیان را به رُخ جهانیان کشیده است.

توزیع گوشت و بسته های معیشتی برای نیازمندان

فرید خلیفه لو، مسئول روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما بیان کرد: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان از پویش کمک به اقشار آسیب‌پذیر استقبال کرده و در یک حرکت خودجوش، برای کمک به نیازمندان اقدام به تهیه و توزیع بسته معیشتی کردند.

وی اظهار کرد: در در مرحله نخست اجرای این رزمایش، 125 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 300 هزار تومان تهیه و در میان کارگران آسیب دیده از کرونا در دانشگاه سیستان و بلوچستان و برخی از نیازمندان حاشیه شهر زاهدان توزیع شد.

به گفته این مقام مسئول، با آغاز ماه محرم و افزایش نذورات مردمی از محل کمک های مومنانه دانشگاهیان ۱۹۵ بسته گوشت قربانی در میان نیازمندان مناطق محروم زاهدان توزیع شد.

مسئول روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین ۱۱۰ بسته از کمک های مومنانه همکاران دانشگاه سیستان و بلوچستان در مرحله  دوم پویش یک سبد مهربانی به شکرانه سلامتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بین نیازمندان توزیع شد.

خلیفه لو اظهار کرد: استمرار اینگونه اقدامات برای کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمندان جامعه می تواند سبب توسعه فرهنگ انفاق، افزایش همدلی و همراهی با نیازمندان شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توزیع گوشت و بسته های معیشتی برای نیازمندان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه