اخبار داغ

نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی در انگلیس:

امام سجاد(ع)، شخصیتی است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

امام سجاد(ع)، شخصیتی است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد
موسوی گفت: امام سجاد(ع) الگوی مقاومت است زیرا علی‌رغم تمام محدودیت‌های قبل و پس از اسارت‌شان، ایشان قادر بودند به روشی زیبا خانواده شریف خود را به دشمن معرفی کند و طی سخنرانی که در شام داشتند از بلندگوی دشمن به بهترین شکل خاندان خود را به مردم معرفی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی، نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی در انگلیس شب گذشته در مراسم افتتاح دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) بندرعباس اظهار کرد: معرفی شخصیت امام سجاد (ع) کار ساده ای نیست زیرا شخصیت این امام همام (ع) تا مدتی تحت الشعاع قیام امام حسین (ع) قرار گرفته است که مردم معمولا بیشتر در رابطه با کربلا حرف می زنند و از امام سجاد(ع) سخن نمی گویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی در انگلیس افزود: دولت اموی توانتست کنترل کاملی بر شرایط اجتماعی به ویژه فعالیت امام سجاد(ع) داشته باشد و تمام فعالیت های ایشان تحت نظرحکومت بود، از این رو فعالیت های امام (ع) کم بود و سبب شد تصویری که از این امام بزرگ ترسیم شود کامل و با تمام جزئیات نباشد.

,

موسوی ادامه داد: بنابراین کمی دشوار است تصویری ارائه دهم که نشان دهنده نقش امام سجاد(ع) در بخش های گوناگون به ِویژه بخش معنویت، عقلانیت و مقاومت زندگی ایشان باشد؛ اما به دلیل هوشیاری و تیزهوشی امام (ع) در فهم شرایط کشور و جامعه و انتخاب یک شکل خاص از مبارزه سبب شد علی رغم تمام این مشکلات امام (ع) همچنان یک الگوی مقاومت باشد.

,

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) الگوی مقاومت است زیرا علی رغم تمام محدودیت های قبل و پس از اسارتشان، ایشان قادر بودند به روشی زیبا خانواده شریف خود را به دشمن معرفی کند، سخنرانی هایی در مکان های مختلف ارائه کند که موضوعات آن مسائل بسیاری را برای افرادی که با خانواده و حقیقت ایشان آشنا نبودند معرفی می کند.

,

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی امام سجاد(ع) این است که ایشان سبک خاصی از مقاومت و بهترین روش مبارزه ای را خلق کردند که با معنویت، عقلانیت و اخلاقیت مطابقت دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: ایشان با قرائت دعاهای صحیفه سجادیه در کنار بازگو کردن واقعه کربلا از طریق توصیف زحمات و رنج هایی که بر امام حسین (ع) وارد شده بود یک روش مبارزه را طراحی کرد که توانست بسیاری از تهدیدها را حذف کند و حتی آنها را به فرصت تبدیل کند.

,

نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی در انگلیس با ذکر سه مثالی از الگوپذیری امام سجاد(ع) افزود: هیچ کس قادر نبود خاندان رسول الله(ص) را معرفی کند و یک تهدید بود اما امام سجاد (ع) بهترین روش را برای معرفی خانواده اش از طرق مختلف پیدا کرده بود، امام سجاد(ع) طی سخنرانی که در شام داشت از بلندگوی دشمن خود به بهترین شکل استفاده می کند تا خاندان خود را معرفی کند.

,

موسوی ادامه داد: تهدید دیگری که ایشان به فرصت تبدیل کرد در زمینه تبلیغ دین و آموزش عقائد اسلامی است که آنها را ازطریق صحیفه سجادیه به مردم آموزش می دهد.

,

وی تصریح کرد: تهدید بزرگ دیگری که ایشان به فرصت تبدیل کرد گزارش اخبار کربلا بود، هیچ فردی اجازه نداشت از حوادث کربلا سخن بگوید اما ایشان بهترین روش را برای شرح وقایع کربلا یافت، هر زمان که ایشان واقعه غم انگیزی را مشاهده می کرد از آن به عنوان فرصتی استفاده می کرد تا برای مردم حوادث کربلا را شرح دهد بنابراین مردم بیشتر می توانستند در رابطه با کربلا سخن بگویند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه