اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد

کشف پرونده 14 میلیاردی اخلال در نظام اقتصادی در یزد/ آزادی 28 زندانی در یزد توسط هیئت‌های مذهبی

کشف پرونده 14 میلیاردی اخلال در نظام اقتصادی در یزد/ آزادی 28 زندانی در یزد توسط هیئت‌های مذهبی
غلامعلی دهشیری گفت: 28 زندانی از قبل هیئت‌های مذهبی یزد آزاد شده‌اند که از این تعداد تا کنون 8 نفرشان آزاد شده‌اند و 20 نفر نیز در آستانه آزادی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد پیش ازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هیچ مصلحتی فراتر از اجرای عدالت در دستگاه قضایی وجود ندارد، اظهار داشت: مردمی بودن، ضدفساد بودن و انقلابی بودن باید در قوه قضائیه موج بزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به عملکرد دادگستری استان یزد در سال جاری، گفت: در نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته، مردم و مراجعان رضایت قابل قبولی از دادگستری یزد داشته‌اند.

,

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال 29 هزار نفر در سامانه ثنا قوه قضائیه ثبت‌نامه کرده‌اند، اظهار داشت: تا کنون 33 درصد مردم استان یزد معادل 389 هزار نفر در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌اند و 520 هزار اوراق قضایی بصورت الکترونیکی ابلاغ شده است.

,

دهشیری خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری بیش از 141 هزار فقره پرونده وارد دستگاه قضایی یزد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.8 درصد کاهش داشته است.

,

وی اضافه کرد: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمومی و توهین به اشخاص عادی سه جرمی هستند که به ترتیب بیشترین فراوانی را در یزد دارند.

,

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: در پنج ماه نخست سال 99، هزار و 614 حکم جایگزین حبس صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 182 درصد افزایش داشته است.

,

دهشیری ضمن تشکر از هیئت‌های مذهبی یزد که شور و شعور حسینی را همزمان به نمایش گذاشتند، تأکید کرد: تا کنون 800 میلیون تومان از هیئت‌های مذهبی جمع‌آوری شده است که 300 میلیون تومان مربوط به هیئت‌ها، 250 میلیون تومان مربوط به مردم و 150 میلیون تومان هم هزینه‌های روضه‌خوانی بوده است.

,

 

,

آزادی 28 زندانی در یزد توسط هیئت‌های مذهبی

, آزادی 28 زندانی در یزد توسط هیئت‌های مذهبی, آزادی 28 زندانی در یزد توسط هیئت‌های مذهبی,

وی تصریح کرد: 28 زندانی از قبل هیئت‌های مذهبی یزد آزاد شده‌اند که از این تعداد تا کنون 8 نفرشان آزاد شده‌اند و 20 نفر نیز در آستانه آزادی هستند.

,

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال 6 نفر از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند، بیان کرد: 70 درصد از پرونده‌هایی که به شورای زندان‌ها ارجاع شده است به صلح و سازش ختم شده است.

,

دهشیری با اشاره به طراحی سامانه سیما، یادآور شد: ورود دستگاه قضا استان یزد به موضوع برخورد با دلالان و سودجویان حوزه زمین و مسکن، شتاب، افزایش کاذب قیمت‌ها در این حوزه را کم کرد.

,

وی عنوان کرد: اخیرا پرونده‌ای داشتیم در حوزه اخلال در نظام اقتصادی از طریق فروش خارج از شبکه نفت کوره، که 318 تانکر یارانه سوخت نفت کوره را می‌گرفتند و در بازار آزاد می‌فروختند.

,

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: پرونده‌ای برای 10 نفر در سال 98 تشکیل شد و اخیرا کیفرخواست این افراد صادر شده است؛ این گروه که بصورت باندی عمل می‌کردند، تنها یکی دو نفرشان یزدی بودند و مابقی مربوط به استان‌های دیگر بودند.

,

دهشیری ادامه داد: مبلغ 7 میلیارد و 402 میلیون تومان ارزش این نفت کوره بوده و حدود 6 میلیارد و 405 میلیون تومان هم بحث پولشویی بوده است که جمعا حدود 14 میلیادر تومان ارزش ریالی جرایم ارتکابی این افراد بوده و زمان جرم هم 18 آبان ماه سال 98 بوده است.

,

وی با اشاره به ملاقات های مردمی رئیس کل و مسئولان دادگستری گفت: در هفته یک روز (چهارشنبه‌ها) را به ملاقات‌های مردمی اختصاص داده‌ایم که این ملاقات‌ها خیلی تاثیرگذار بوده است و در حال حاضر هفته‌ای با 40 الی 50 نفر به طور مستقیم دیدار داریم این در حالی است که قبل از کرونا هفته‌ای 100 نفر را ملاقات می‌کردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه