اخبار داغ

در جلسه شورای اداری استان قزوین مطرح شد؛

انجام ۴۰ هزار ساخت‌وسازهای غیرمجاز در قزوین/ شهرستان البرز پیشتاز تخلفات

انجام ۴۰ هزار ساخت‌وسازهای غیرمجاز در قزوین/ شهرستان البرز پیشتاز تخلفات
در جلسه شورای اداری استان قزوین مطرح شد که تاکنون بیش از ۴۰ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در استان قزوین صورت گرفته که البته روند ساخت‌وسازهای غیرمجاز در قزوین رو به کاهش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ علی فرخزاد امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای اداری که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تقریبا ۴۰ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان صورت گرفته و بیشترین تخلفات مربوط به شهرستان‌های البرز و آبیک و کمترین هم مربوط به بیدستان و شریفیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

وی افزود: دوهزار و ۷۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و ۳۵۰ مورد خارج از حریم شهری از ابتدای سال‌جاری در استان داشتیم که البته روند ساخت‌وسازها رو به کاهش است.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه ساخت‌وسازها حق‌الناس و حقوق عامه مردم محسوب می‌شود، گفت: ۱۵۷ رشته رودخانه در استان وجود دارد که نزدیک به ۴۱۲ مورد تصرف غیرقانونی صورت گرفته مربوط به رودخانه‌ها رفع تصرف شده است.

,

وی در پایان گفت: در سال‌جاری همچنین شاهد کاهش خسارت وقوع سیل در استان بودیم.

,

در ادامه هدایت‌الله جمالی‌پور اظهار کرد: امیدواریم در راستای هماهنگی بهتر بتوانیم جلسات شورای اداری را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنیم و در راستای حفظ سلامتی مدیران قدم برداریم.

,

وی ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) افزود: باوجود شرایط موجود کشور در حوزه‌های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، قزوین نسبت به سایر استان‌ها دارای شرایط بهتری بوده و وضعیت عمومی استان مناسب‌تر است؛ لذا باید از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

,

استاندار قزوین بیان کرد: مدیریت در شرایط سخت نیازمند مدیریت مناسب مدیران باتجربه است که البته مدیران استان دارای این ویژگی‌ هستند؛ امروز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که با تلاش مدیران می‌توان در راستای کاهش آن گام برداشت.

,

جمالی‌پور ادامه داد: با تدبیری که انجام شده توانستیم از برخی مسائل و مشکلات عبور کنیم؛ نیاز است مدیران شهرک‌های صنعتی و مجموعه‌های اقتصادی تلاش بیشتری نسبت به مدیریت حوزه خود داشته باشند تا آسیبی در این حوزه موجود نباشد؛ چراکه اگر کنترل‌ها مطلوب نباشد استان می‌تواند دچار چالش جدید شود.

,

مشکلات استان اولویت‌بندی و منابع براساس اولویت‌ها استفاده شود

, مشکلات استان اولویت‌بندی و منابع براساس اولویت‌ها استفاده شود,

وی اضافه کرد: نیاز است یک هم افزایی بین مدیران و کمک به یکدیگر صورت بگیرد و تحقق این امر می‌تواند در پیگیری امور و کاهش معضلات موثر باشد؛ البته امروز تعاملات بین دستگاه‌های مدیریتی استان و دستگاه‌های مسئولان ارشد در شرایط مناسبی بوده و این امر در کاهش بحران‌ها اثرگذار بوده است.

,

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز دغدغه تمام مسئولان در استان باید حل مشکلات و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در حد توان برای کمک به مردم و مدیریت صحیح در پدیده‌ها باشد.

,

جمالی‌پور یادآور شد: وفاق همواره موجب امید به آینده است و اگر وفاقی در جامعه باشد می‌توان تصمیمات منطقی گرفت، این وفاق در استان موجود است و مدیران دارای این ویژگی هستند و انتظار ما از مدیران استفاده از ظرفیت‌ها به نحو احسن است.

,

وی گفت: وضعیت اقتصادی استان مناسب نیست و از مدیران انتظار داریم از منابعی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد استفاده حداکثری داشته باشند؛ مشکلات باید اولویت بندی شود و منابع براساس اولویت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

,

استاندار قزوین مطرح کرد: ما امروز در شرایط جنگ قرار داریم که دشمن تمام ارکان ما را مورد هدف قرار داده است و در این جنگ باید نسبت به هر پدیده و مسئله حساس باشیم.

,

جمالی‌پور بیان کرد: از مدیران درخواست داریم با حساسیت و هماهنگی بیشتر تلاش کنند تا بتوانیم از شرایط موجود کشور عبور کنیم و در شرایط بهتری قرار بگیریم؛ امروز دولت و دولتمردان خدمت‌گذار واقعی هستند و از تمام ابزارها برای رفع مشکلات تلاش می‌کنند اما سطح مشکلات بسیار گسترده است.

,

عدم پاسخگویی مدیران وجه اداری ندارد

, عدم پاسخگویی مدیران وجه اداری ندارد,

لطف‌الله سیاهکلی در ادامه این جلسه اظهار کرد: مصوباتی که در شورای اداری بررسی می‌شود از مدیران درخواست داریم تا اهتمام جدی نسبت به اجرای آن داشته باشند و تحقق این امر می‌تواند امیدآفرینی را در بین مردم ایجاد کند.

,

وی افزود: از مدیران درخواست داریم نسبت به مکاتباتی که از سوی نمایندگان مجلس به دفاتر آنها ارسال می‌شود توجه کنند و پاسخگو باشند؛ چراکه عدم پاسخگویی وجه اداری مناسبی ندارد.

,

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: باتوجه به اینکه دیوان محاسبات وظیفه نظارت بر انجام شرح وظایف مدیران و محاسبات بودجه را برعهده دارد، طی چند روز گذشته دیدارهایی با مسئولان این دیوان انجام شده است.

,

سیاهکلی با بیان اینکه مدیران نباید در تصمیم گیری تزلزل داشته باشند، گفت: در ایام کرونا باید یک میز خدمت در هر اداره‌ای مستقر شده و پاسخگوی ارباب رجوع شوند؛ باید خدمت محوری و تکریم ارباب رجوعی را فرابگیریم.

,

وی در پایان گفت: در شرایط موجود کرونایی باید بتوانیم فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهیم؛ بودجه قزوین باید تغییر کند و به شاخص‌های آن توجه شود و از استاندار درخواست پیگیری این موضوع را داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه