اخبار داغ

ماموستاهای اهل سنت استان کردستان تصریح کردند:

رزمایش مومنانه؛ حرکتی خودجوش برای حل مشکلات معیشتی مردم/ عشق و شور حسینی محور رزمایش خواهد بود

رزمایش مومنانه؛ حرکتی خودجوش برای حل مشکلات معیشتی مردم/ عشق و شور حسینی محور رزمایش خواهد بود
ماموستاهای برجسته اهل سنت استان کردستان شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه را از افتخارات کشور دانستند و تصریح کردند: مردم ایران اسلامی با لبیک‌ گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد این عرصه شدند و تاکنون خوش درخشیده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، جامعه بشری همواره نیازمندی‌هایی داشته و از همگرایی‌ها و همبستگی‌های متنوعی برخوردار بوده و تلاش کرده است تا در راستای رفع این نیازها قدم بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

در این میان، پیوند اخوت و برادری در جامعه ایمانی سبب شده است تا بسیاری از مشکلات در استوارترین پیوندهای انسانی رخت بربندد و این پیوند که از ایمان سرچشمه می‌گیرد، حلال مشکلاتی شود که در ابتدا سخت پنداشته می‌شدند.

,

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» که این روزها در کشورمان و جای جای استان کردستان در حال برگزاری بوده، گامی در راه رفع مشکلات و تعمیق پیوندهای ایمانی است.

,

ماموستاهای برجسته اهل سنت استان کردستان شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه را از افتخارات کشور دانستند و تصریح کردند: مردم ایران اسلامی با لبیک‌ گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد این عرصه شدند و تاکنون خوش درخشیده‌اند.

,

, ,

شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه از افتخارات کشور است

, شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه از افتخارات کشور است,

ماموستا « امین راستی » امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: در قرآن بارها و بارها بر دستگیری از فقرا و رفع نیازهای مستمندان تاکید شده است و این اقدام سپاه مبنی بر رفع مشکلات افراد نیازمند یک نوع حرکتی بسیار عظیم و برجسته است.

,

وی با اشاره به اقدامات سپاه در این حوزه و همچنین در دوره های گذشته عنوان کرد: سپاه همان گونه که در طرح های محرومیت زدایی و آبادانی بسیاری از بخش ها توانسته است موفق عمل کند و در همه برهه های حساس حقیقتا در کنار مردم حضور داشته  و با کمک رساندن به مردم همیشه پای کار بوده و انجام وظیفه کرده است که در این راستا و در این اقدام خیر خواهانه نیز با حضور خود میتواند با شناسایی افراد نیازمند و با دستگیری از آنان در این امر خدا پسندانه اقدام کند.

,

ماموستا راستی با بیان اینکه برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، حقیقتاً گام بزرگی در کاستن از آلام و مشکلات محرومان و نیازمندان جامعه به شمار می رود افزود: امید است در سایه برگزاری این رزمایش شاهد تقویت همدلی و وحدت و حس نوع دوستی در جامعه بیش از پیش باشیم و بتوان گام های استواری در حمایت از نیازمندان برداشت.

,

ماموستا برجسته اهل سنت سنندج شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه را از افتخارات کشور دانست و گفت: مردم ایران اسلامی با لبیک‌ گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد این عرصه شدند و تاکنون خوش درخشیده‌اند.

,

وی در پایان تاکید کرد: رزمایش کمک مومنانه تمرین همدلی، همکاری و هماهنگی در راستای یک کار خداپسندانه و حل مشکلات انسان‌هایی است که بر اثر بیماری کرونا آسیب دیده‌اند لذا همه باید احساس مسئولیت کرده و این کار را جدی بگیریم.

,

, ,

عشق و شور حسینی محور مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه خواهد بود

, عشق و شور حسینی محور مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه خواهد بود,

ماموستا خدایی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به اینکه عشق و شور حسینی محور مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه خواهد بود اظهار کرد: باتوجه به تهیه لیست جامع و کاملی از نیازمندان تا پایان هفته، امیدواریم همه افراد آسیب دیده از کرونا از کمک‌های این مرحله بهره‌مند شوند.

,

وی افزود :در فرهنگ دینی ما هم روی مواسات تاکید شده و مواسات را وقتی که مهاجرین از مکه به مدینه آمدند، انصار این مهاجرین را در زندگی خود شرکت و شریک دادند که باعث ایجاد همبستگی شد و این همبستگی و همدلی در آیات و روایات تاکید بسیار شده است.

,

ماموستا خدایی بیان کرد: خداوند وعده داده  کسی که احسان کند و در مواسات و انفاق شرکت کند، چندین برابر آن جبران خواهد شد، کسانی که در این مواسات شرکت می‌کنند باعث ایجاد همبستگی می شود و همه احساس می‌کنیم که در سختی‌ها و درحل  مشکلات همه همراه با هم هستیم.

,

ماموستا خدایی با اشاره به نقش سپاه و بسیج در این طرح خداپسندانه رزمایش کمک مومنانه عنوان کرد : آزمون خوبی بود و نقش سپاه  و بسیج استان در این رابطه بسیار ارزشمند است زیرا با تمام ظرفیت‌هایشان به میدان آمدند.

,

وی تشریح کرد: بدون شک این اقدامات در پرونده ملت ایران ثبت شده و آیندگان به پیشینیانی که چنین ولایی و انقلابی و جهادی در همه صحنه‌ها حاضر بوده و به وظیفه خود عمل کردند، افتخار می‌کنند.

,

ماموستا خدایی ابراز داشت: افراد زیادی براثر ویروس کرونا در استان کردستان آسیب دیدند و شغل خود را از دست دادند که این کمک‌ها نوعی احترام و همراهی با آنان  است و هیچکس در جمهوری اسلامی تنها نیست و همه به فکر همدیگر هستند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: زمان جنگ را تجربه کرده ایم و ملت ما روزهای سخت تر از این ها را با موفقیت پشت سر گذاشته که امیدواریم نیکوکاران، محسنین و خیرین مانند همیشه پای کار باشند تا هیچ نیازمندی در کشور وجود نداشته باشد.

,

, ,

کمک به نیازمندان جزء سنت های الهی است

, کمک به نیازمندان جزء سنت های الهی است,

ماموستا رستمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان رزمایش کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

,

 وی با اشاره به اینکه  مواسات و کمک مومنانه که در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید شده است، اظهار کرد: مواسات و کمک مومنانه منشا عقلی و نقلی دارد، یعنی هم عقل انسان به کمک مومنانه به هم نوع دستور می‌دهد و هم آیات و روایات و سیره‌ی معصومین(ع) به آن تاکید دارد؛ انفاق نیز به هزینه‌هایی گفته می‌شود که مطابق فرمان الهی خرج شود.

,

ماموستا رستمی گواهی کمک کردن به نیازمند وکرامت از نوع همدلی و همیاری را بهترین روش در زندگی و از سیره برجسته اهل بیت(ع) دانست وافزود: هم اکنون در شرایطی قرار داریم که باید همه دست به دست هم دهیم و به سیره اهل بیت (ع)  توجه بیشتری داشته و کمک به محرومان و دستگیری از مستضعفین جامعه را به عنوان برنامه روزانه در زندگی هر روز خود قرار دهیم.

,

وی عنوان کرد: انفاق و نیکی کردن غیر از ثواب اخروی، پاداش دنیوی نیز دارد و دراین خصوص امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: «آنگونه که یاری می‌کنی، یاری می‌شوی» یعنی در این دنیا هم پاداش عمل و نیکی خود را خواهیم دید و از هر دستی بدهید با همان دست پس می‌گیرید.

,

امام جمعه سنندج در ادامه افزود: کمک به هم نوعان نیازمند ثروتمند بودن نیست و همه باید در این عمل شرکت کنیم.

,

وی در پایان عنوان نمود: کسانی هستند که به دلیل داشتن تمکن مالی می‌توانند نیازمندان یک شهر را بی‌نیاز کنند ولی در این امتحان الهی ورود نمی‌کنند و بازهم افرادی که تمام دارایی خود را برای حفظ این کشور گذاشته اند و در راه خدا فرزندان خود را فدا کردند در این رزمایش شرکت خواهند کرد و امیدوارم همه ما در امتحانات الهی پیروز و سربلند باشیم.

,

, ,

کمک های مومنانه حرکتی خودجوش برای حل مشکلات معیشتی مردم است

, کمک های مومنانه حرکتی خودجوش برای حل مشکلات معیشتی مردم است,

ماموستا دکتر لقمان محمدیان در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: در این روزها که وضعیت معیشتی عده ای از مردم به دلیل بحران کرونا ویروس دچار مضیقه شده است ، مردمان مهربان ، با فهم و خیرخواه استان کردستان در راستای توصیه های مقام معظم رهبری در رابطه با کمک های مومنانه بسیار خوب قدم برداشتند که جای شکرگزاری دارد.

,

وی با بیان اینکه سومین حرکت مومنانه در استان کردستان نماد  اتحاد و یکپارچگی و همدلی مردم در راستای کمک به محرومان جامعه است ، افزود: در طول این مدت که کشور درگیر این ویروس منحوس است ، مردم در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، کمیته امداد امام (ره ) و سازمان های دیگری همه بسیج شدند تا سفره های فقراء را رنگین کنند.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: حرکت کمک های مومنانه و حل مشکلات معیشتی مردم که نماد عزت و افتخار مردم ایران است موجب حیرت جهانیان شده است.
وی تصریح کرد: در این وضعیت که بسیاری از مردم در مشکلات روزمره زندگی مانده اند ، صدقه دادن یکی از مهم ترین راه های حل بحران ها است ، چون باعث نزول رحم و مهربانی خداوند بر زمین و گشایش حل مشکلات مردم می شود.

,
,

ماموستا محمدیان با اشاره به انسجام و همبستگی مردم کشورمان تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه که در راستای همدلی بین مردم است می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه ویروس کرونا موجب بروز مشکلات بزرگی برای مردم شده است ، گفت: کمک های مومنانه حرکتی خودجوش برای حل مشکلات معیشتی مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه