اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

خسارت ۳۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌ها/ به ۱۰۳ رشته قنات آسیب رسید

خسارت ۳۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌ها/ به ۱۰۳ رشته قنات آسیب رسید
میرجلیلی گفت: تا کنون طبق برآوردهای انجام شده سیل هفته گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های زیرساختی استان خراسان‌جنوبی وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: هفته گذشته در پنج شهرستان بیرجند، سربیشه، خوسف، قاین و نهبندان شاهد بارندگی بودیم که این بارندگی ها در شهرستانهای بیرجند، خوسف و سربیشه بیشتر از سایر نقاط استان بود و منجر به وقوع خساراتی در روستاهای این شهرستان‌ها شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی با بیان این‌که میزان بارندگی در برخی نقاط استان به ۵۰ میلی متر رسید، افزود: به گواه هواشناسی و ریش سفیدان محلی مناطق سیل زده این حجم از بارندگی در فصل تابستان در استان بی سابقه بود.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بارندگی شدید و رگباری باعث وقوع سیلاب در برخی از نقاط استان شد.
,
 
,
میرجلیلی عنوان کرد: سیل به ۹۷ روستای استان خسارت وارد کرد.
,
 
,
وی به امداد رسانی نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر و مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت اولیه وقوع سیل تمامی مسیرهای روستایی که مسدود شده بود بازگشایی و آب، برق، گاز و تلفن تمام ۹۷ روستایی که دچار مشکل شدند وصل شد به جز گاز دو روستا که در حال تغییر خط انتقال گاز است.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: توسط نیروهای امدادی و عملیاتی تا پایان زمان امداد رسانی به ۱۴۰۶ نفر امداد رسانی شده که ۲۸ نفر از این تعداد از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
,
 
,
میرجلیلی به بازید و امدادرسانی به مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورا ۸ رشته قنات آسیب دیده مرمت و آب شرب مردم تامین شده است.
,
 
,
وی بیان کرد: از ۱۰۳ رشته قنات آسیب دیده ۲۲ رشته قنات و ۱۵ منبع آبی بازگشایی شده است.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ۴۶ واحد مسکونی در سه شهرستان بیرجند، خوسف و سربیشه دچار آبگرفتگی شد که بلافاصله توسط نیروهای امدادی و جهادگر رفع مشکل شده است.
,
 
,
میرجلیلی از تخریب ۱۰ تا ۷۰ درصدی این واحدهای مسکونی خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی‌هایی که با بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام شده ۸۶ هزار واحد مسکونی در استان بیمه حوادث شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: برای هر واحد خسارت دیده از سیل تسهیلات به صورت نقد به صاحبان واحدها پرداخت خواهد شد.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: تا کنون طبق برآوردهای انجام شده سیل هفته اخیر بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های زیرساختی استان از جمله شریانهای حیاتی اصلی و فرعی، آب، برق، گاز، تلفن، ابنیه، اراضی کشاورزی، باغات و ... وارد کرده است.
,
 
,
میرجلیلی از مردم درخواست کرد در هیچ موقعی از سال در حریم و بستر رودخانه ها حضور نداشته باشند و اخطاریه‌ها را جدی بگیرند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد بارندگی و سیل هفته گذشته اما به دلیل انجام اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش ۳۶ درصدی خسارات ناشی از سیل در استان بودیم.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در مورد عدم صدور اخطاریه و هشدار توسط سازمان هواشناسی استان، عنوان کرد: هواشناسی استان اخطاریه سطح زرد صادر کرده بود.
,
 
,
میرجلیلی به اعتبارات ناشی از سیل اختصاص یافته به استان، تصریح کرد: معمولا اعتباراتی که در این خصوص به خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد با توجه به جمعیت و وسعت استان اعتبارات خوبی است.
,
 
,
وی در مورد اعتبارات اختصاص یافته در پی سیل سال ۹۸ به استان، افزود: سال گذشته فقط در بخش کشاورزی بیش ۹۷ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد به استان اختصاص یافت که کشاورزان، عشایر و دامداران استان از این تسهیلات منتفع شدند.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین در بخش راه‌ها نیز سال گذشته در دو نوبت اعتبار ۵ و ۱۸ میلیارد تومانی به استان اختصاص یافت.
,
 
,
میرجلیلی عنوان کرد: در پی سیل هفته گذشته ۲۳ اکیپ برآورد خسارت به مناطق سیل زده اعزام شدند که پس از برآورد نهایی میزان خسارات به مدیریت بحران کشور اعلام و اعتبار در بخش های مختلف برای استان اختصاص خواهد یافت.
,
 
,
وی در مورد ذخیره سازی و جلوگیری از هدررفت روان آبها، گفت: طی دو سال گذشته نسبت به سال‌های اخیر چند برابر سازه آبخیزداری در استان احداث شده که در بارندگی‌های سال ۹۹ بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب روان آب در پشت سازه ها ذخیره سازی شده است.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی به چند برابر شدن سیستم های نوین آبیاری در استان اشاره و عنوان کرد: ۹۰ درصد سازه های آبخیزداری محدوده باقران طی بارندگی‌ها آبگیری شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه