اخبار داغ

معاون عمرانی استانداری بوشهر:

استان بوشهر به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود/ افتتاح پروژه آبرسانی جم تا پایان سال جاری

استان بوشهر به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود/ افتتاح پروژه آبرسانی جم تا پایان سال جاری
معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: طرح های مختلفی برای اجرای پروژه ها در حال مطالعه است تا بتوانیم استان بوشهر از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود و دائما در حال جذب توریست باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد ستوده معاون عمرانی استانداری بوشهر در گفت و گو با سپاس، با اشاره به وضعیت آبرسانی در استان بوشهر اظهار کرد: بعداز اینکه استان بوشهر با چالش‌های جدی در حوزه کم آبی مواجهه شد، برنامه ریزی جهت خودکفا شدن استان در تامین آب شرب صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: با پیگیری های مستمر تصمیم گرفته شد چند آب شیرین کن در برخی نقاط استان بوشهر ایجاد شود. این پروژه ها با مشارکت بخش خصوص کلید خورد و امروز بخش قابل توجهی از مشکلات تامین آب شرب استان بوشهر رفع شده است و مابقی نیز تا پایان سال جاری رفع خواهد شد.

,

ستوده با بیان اینکه طی دو سال اخیر پروژه آب شرب از ۲۰ هزار متر مکعب به 150 هزار متر مکعب در استان بوشهر رسیده است، افزود: پروژه آبرسانی سیراف به جم با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان سال ۸۹ کلگ زنی شد که اعتبارات آن تامین و این پروژه بعداز ۱۰ سال، پایان شهریور ماه بخش مکانیکی تکمیل و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی ادامه داد: در این پروژه عمرانی ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب و ۴۰ کیلومتر خط انتقال برق به شهرستان جم متصل می‌شود.

,

معاون عمرانی استانداری بوشهر در پاسخ به توجه دولت به حوزه گردشگری در استان بوشهر، عنوان کرد: کاربری گردشگری در استان بوشهر توریستی است و زیرساخت ها به گونه ای در حال تقویت است که بتوانیم میزبانی جام جهانی در رشته های مختلف در استان راهبری بوشهر داشته باشیم.

,

ستوده افزود: برای تکمیل پروژه های گردشگری با استفاده از ظرفیت سواحل  خلیج فارس، انقلاب بزرگی در حوزه گردشگری استان ایجاد می شود که باعث اشتغال زایی و جذب توریست خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: طرح های مختلفی برای اجرای پروژه ها در حال مطالعه است تا بتوانیم استان بوشهر از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود و دائما در حال جذب توریست باشیم.

,

معاون عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه یکی از پروژه های هدف گردشگری اسکله شهرستان کنگان است، گفت: پروژه اسکله توریستی شهرستان کنگان از مهمترین پروژه های گردشگری است که می تواند رابط بین کنگان و دوحه قطر باشد. این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

,

ستوده بیان کرد: پروژه اسکله توریستی کنگان با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد رییال که در فاز اول ۱۲۵۰ میلیارد ریال بوده است در حال اجرا است. این اسکله در کنار هدف گرشگری اهداف افزایش اشتغال و کاهش کالا، ساماندهی و ارتقاء ظرفیت ورود و خروج کالا، افزایش سطح حوزچه از ۸ به ۳۶ هکتار، افزایش عمق حوزچه ها و افزایش شناورها دارد.

,

وی گفت: خط را آهن شیراز به بوشهر، سد دالکی، توسعه بندر نگین بوشهر، محور ساحلی دیر به کنگان، جاده دیلم به بهبهان، باند دوم دالکی به کنار تخته، مجتمع شهرداری برازجان و عسلویه و کنگان از مهمترین پروژه هایی در دست اجرا است که تلاش داریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه