اخبار داغ

کرونا را جدی بگیرید؛

خطر در کمین خانواده‌ها/ عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم و برخی مسئولین نگران‌کننده است

خطر در کمین خانواده‌ها/ عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم و برخی مسئولین نگران‌کننده است
ویروس کرونا در تمام دنیا جولان می‌دهد و اگر جدی گرفته نشود به راحتی تک تک مردم را درگیر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز با آمدن ویروس کرونا همه جهان به بازی گرفته شد و به گونه ای عمل کرد که به همه آموخت اگر بخواهیم نادیده اش بگیریم قدرتش را به رخ ما می کشد.
 
سفر رفتن مردم در شرایط قرمز کرونا و گرفتن مهمانی های دورهمی همگی منجر به شیوع بیشتر این بیماری منحوس شده است.
 
اگر مردم نخواهند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و مدام به گردش و مسافرت و دورهمی روی آورند این ویروس بی رحمانه تر حمله می کند.
 
روزهای ابتدایی ویروس کرونا داشت خاموش و پنهان، کار خودش را می‌کرد و این بار بر روی نمودارها سیر صعودی ابتلا را به ما نشان می دهد.
 
شرایط این روزهای جامعه به گونه ای شده که نمی توانیم به راحتی از این مسئله عبور کنیم و اگر خود مراقبتی و خود قرنطینگی را در دستور کار خودمان قرار ندهیم قطعا" روز به روز شاهد تلفات بیشتری از این بیماری  هستیم.


 
عادی انگاری کرونا از سوی مردم و برخی مسئولین نگران کننده است

سعید نمکی وزیر بهداشت در یکی از سخنرانی های خود  جدی نگرفتن کرونا را نگران‌کننده خواند و گلایه کرد که برخی مسئولان برای رفع محدودیت‌ها او را تحت فشار می‌گذارند. مطابق آمار وزارت بهداشت ایران، موارد جدید ابتلا به کرونا طی یک روز به مرز سه هزار نفر رسیده است.

وزیر بهداشت دولت دوازدهم "عادی‌انگاری کرونا" از سوی مردم و شماری از مسئولان و فشار برای برخی بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌ها را نگران‌کننده خواند و ابراز تاسف کرد که عده‌ای تصور می‌کنند بحران مهار شده و دیگر ویروس کرونا وجود ندارد.

وی بارها به طور تلویحی و گاهی به صراحت برخی از تصمیم‌های ستاد ملی مقابله و مدیریت کرونا برای کاهش یا رفع کامل محدودیت‌ها را نادرست خوانده و نسبت به پیامد آن و اوج‌گیری دوباره بیماری کووید ۱۹ هشدار داده است.

نمکی گفت:  برخی مسئولان او را برای موافقت با بازگشایی‌ها تحت فشار می‌گذارند.



بعد از کرونا جامعه گردشگری عیارمند تر می شود

یک کارشناس گردشگری در خصوص شرایط گردشگری در زمان کرونا به خبرنگار مهر گفت: نمی‌دانم چه‌طور برخی افراد در این‌شرایط هنوز اصرار به سفر دارند. آنها چه‌طور به قیمت جان خودشان به سفر رفتند ولی از یک‌چیز مطمئن هستم و آن هم اینکه بعد از کرونا جمعیت متقاضی سفر در زیرتیتر گردشگری سبز و پایدار به شدت تغییر می‌کند. علاقمندان و فعالان گردشگری پایدار افزایش می‌یابد پس از این بحران جامعه گردشگری عیارمندتر و پخته‌تر می‌شود چه میزبان و چه میهمان. حتی شاید استفاده از اقامتگاه‌ها کمتر شود.

این‌راهنمای گردشگری گفت: الان جهان تولید محتواست مهم است که حین و بعد از بحران چه محتوایی تولید می‌کنیم. باید بدانیم مشتری چقدر سبک کار ما را می‌پسندد. شاید از هتل ۴ ستاره بیشتر از بوم گردی‌ها استقبال شود. ولی باید دید کدام هتل ۴ ستاره. چون برخی از هتل‌های پرستاره از هتل‌های کم‌ستاره ضعیف‌تر عمل می‌کنند. جهان پس از کرونا فرهیخته‌تر از قبل از آن می‌شود همه آنچه جامعه دانش محور به گردشگری و بخش خصوصی تحمیل می‌کند؛ در پساکرونا اتفاق می‌افتد و ما را وادار به گونه دیگر رفتار کردن وا می‌دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عصر پس از کرونا عصر مقاصد خلاق و مقاصد دانش محور از جنس گردشگری پایدار می‌شود، گفت: اگر گردشگری با کرونا همراه شود آدم‌ها به دنبال اثرگذاری شأن از سفر در جهان می‌روند. یعنی می‌خواهند بدانند چه اثری از سفر می‌پذیرند اثرگذاری و اثرپذیری یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های گردشگران پس از کرونا خواهد بود. دیگر دوره سفر تفریحی گذشته و حالا دوره‌ای است که افراد می‌خواهند سفر روی آنها تأثیر بگذارد. بنابراین جایگاه سفر در ذهن افراد تغییر می‌کند.



روند صعودی کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران کننده است

سیما سادت لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت کرونایی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اسفند پارسال خیز ضعیف بیماری کرونا، در فروردین امسال خیز نسبتا متوسط و در اردیبهشت، مشابه سایر استان‌های کشور، افت نسبی موارد ابتلا به کرونا در این استان را شاهد بودیم.

لاری ادامه داد: از اوایل خرداد نمودار موارد ابتلا و بستری ناشی از بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری دوباره صعودی شد و این روند صعودی بیماری به شکل نگران کننده‌ای ادامه دار شده است. در حال حاضر بیماری به بیشترین میزان شیوع خود از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون در این استان رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری از نظر کرونا گفت: شهرستان‌هایی از جمله بروجن، سامان، شهرکرد لردگان در وضعیت قرمز و شهرستان فارسان در وضعیت هشدار قرار دارند.

دورهمی های خانوادگی همچنان عمده ترین علت جولان بیماری کرونا محسوب می شود

دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ گفت: دورهمی های خانوادگی همچنان عمده ترین علت جولان بیماری کرونا محسوب می شود.

وی تصریح کرد: اگر چه روند شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور در حال نزولی است، وضعیت استانهایی که در مراحل قبل بروز کمتری داشتند و خطه های مرکزی زاگرس روند شیوع این بیماری رو به افزایش بوده و شرایط هشدار باش و نگران کننده است.

شیرانی افزود: در تعطیلات اخیر با توجه به افزایش حجم بار مراجعات و موارد بستری فشار زیادی به مراکز درمانی استان تحمیل شد ولی در یکی دو روز اخیر شاهد ثبات نسبی در میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ هستیم که امیدوار هستیم با تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی این روند ادامه پیدا کند.

به گفته وی، با آسیب شناسی علت روند رو به رشد شیوع موارد ابتلا به کرونا و بر اساس شواهد و مستندات موجود شیوع چرخشی خانوادگی بیماری افزایش و عمده ترین علت آن عدم توجه به اصول قرنطینگی حتی با وجود تشخیص بیماری در یکی از اعضای خانواده و تداوم برگزاری محافل دورهمی و خانوادگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطر نشان کرد: تنها راه کنترل شیوع بیماری و روند افزایش ابتلا به کرونا بازگشت به روزهای فروردین ماه و رعایت اصول و دستورالعمل های آن روزها است.

وی ادامه داد: حتی به اعضای یک خانواده نیز توصیه می شود، اصول فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

به گفته وی، در هر جمع و محفل خانوادگی کوچک نیز احتمال وجود ۲ تا ۳ فرد ناقل با علامت یا بدون علامت وجود دارد لذا خانواده ها ضمن خودداری از برگزاری هرگونه محفل و دورهمی کوچک، تمامی اصول خودمراقبتی و پروتکل ها را رعایت نمایند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ خوشبختانه حتی با وجود شدت اپیدمی این ویروس، همچنان با پیشگیری می‌توان به سادگی جلوی بروز این ویروس در بدن را گرفت. با کارهای ساده‌ای مثل رعایت بهداشت شخصی و نزدیک نشدن به افراد تا پایان فروکش کردن دوره اوج این ویروس به آن مبتلا نخواهید شد.

اما افزایش سطح ایمنی بدن هم می‌تواند به سادگی به شما کمک کند تا در برابر بیماری‌های اپیدمیک مصون بمانید.

یا اگر خدایی نکرده به بیماری‌های این چنینی مبتلا شدید، بدن شما به خوبی از پس بیماری بربیاید و دوره بیماری را به سادگی پشت سر بگذارید.

با مصرف مواد غذایی مناسب و داشتن رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها می‌توانید بدن خودتان را به سطح مطلوبی از ایمنی برسانید.

پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید و اگر لازم شد سفر بروید، حتما تمام نکات ایمنی گفته شده را جدی بگیرید.
 

 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, عادی انگاری کرونا از سوی مردم و برخی مسئولین نگران کننده است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, بعد از کرونا جامعه گردشگری عیارمند تر می شود ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, روند صعودی کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران کننده است ,
,
,
,
,
,
,
,
, دورهمی های خانوادگی همچنان عمده ترین علت جولان بیماری کرونا محسوب می شود,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه