اخبار داغ

نماینده ارومیه عنوان کرد؛

لزوم حضور ناظر و قانون‌گذار در متن جامعه/ روحیه انقلابی مجلس می‌تواند به تشکیل دولتی جهادی، فعال و جوان منجر شود

لزوم حضور ناظر و قانون‌گذار در متن جامعه/ روحیه انقلابی مجلس می‌تواند به تشکیل دولتی جهادی، فعال و جوان منجر شود
وحید جلال‌زاده با طرح این مسئله که یک ناظر خوب و قانون‌گذار خوب باید مردمی و حاضر در متن جامعه باشد، گفت: مردم کار جهادی و انقلابی را می‌بینند و البته مردم بسیار جهادی‌تر و انقلابی‌تر رفتار می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌نیوز، با مثبت ارزیابی کردن حضور رئیس و برخی نواب رئیس مجلس در مناطق دارای مشکل کشور مردمی بودن در کنار مدیریت جهادی را تنها راه برون‌رفت مشکلات در فضای فعلی حاکم بر کشور دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,
وی در پاسخ به سؤالی پیرامون جایگاه مدیریت جهادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای مدیریت جهادی در طول چهار دهه گذشته از انقلاب اسلامی، افزود: تجربه نشان داده که ما هر موقع از روحیه انقلابی و حرکت جهادی بهره برده‌ایم به نتایج درخشان و مؤثری رسیده‌ایم.
,
 
,
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تفکر غیرانقلابی و تأثیر آن در مشکلات کشور، عنوان کرد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مشکلات کشور ناشی از تفکر غیرانقلابی است.
,
 
,
وی در ادامه به موضوع حاکم شدن روحیه انقلابی و جهادی در قوه مقننه اشاره کرد و بیان داشت: قوه مقننه بر اساس نظر امام و رهبری در صورت اصلاح موجب اصلاح کشور می‌شود.
,
 
,
جلال‌زاده حرکت فعلی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان موتور متحرک کشور را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: اگر مجلس تفکر جهادی داشته باشد، این موضوع به سایر بخش‌های کشور نیز تسری خواهد یافت.
,
 
,
وی با ابراز امیدواری از فعالیت‌های مجلس یازدهم، ابراز داشت: در مدت چند ماه گذشته شاهد حضور مجلس شورای اسلامی در انواع مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … بودیم و امیدوار هستیم که خروجی این مجلس در قانون‌گذاری و نظارت مفید کشور باشد.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با طرح این مساله که چنانچه دولت حرکت جهادی داشته باشد این رفتار به مردم نیز تسری می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم کار جهادی و انقلابی را می‌بینند و البته مردم بسیار جهادی‌تر و انقلابی‌تر رفتار می‌کنند.
,
 
,
وی در رابطه با موضوع تأثیر مجلس یازدهم در شکل‌گیری دولت بعدی به پژوهشی که توسط مرکز مطالعات مجلس انجام‌شده اشاره کرد و گفت: تأثیر مجالس بر دولت‌های بعد از خود بسیار ملموس است. بر این اساس دولت آینده با طرح مطالبات مردمی و روحیه انقلابی در مجلس می‌تواند دولتی جهادی و فعال باشد.
,
 
,
جلال زاده همچنین شرایط کشور و رخدادهای بعدی را از دلایلی برشمرد که لزوم روی کارآمدن دولت انقلابی، جهادی و جوان را هر چه بیشتر می‌کند و افزود: مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت کار و تلاش است، موضوعی که مطالبه رهبر انقلاب نیز است.
,
 
,
وی مردمی بودن را مهم‌ترین اصلی برشمرد که مردم از دولت بعدی انتظار دارند.
,
 
,
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، روحیه اشراف گری و تجمل‌گرایی را مهم‌ترین عامل متضاد با مردمی بودن توصیف و عنوان کرد: متأسفانه شاهد اشرافی گری و تجمل خواهی در بخش‌هایی از دولت هستیم. برای مثال قبح خانه‌های تجمل گرایانه در میان مدیران شکسته شده است.
,
 
,
وی تفاوت‌های ایجادشده میان مردم و مدیران را نشان‌دهنده انحراف دانست و گفت: دولت‌مردان باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که تصاویر شهید رجایی و رفتار و منش او در میان مردم دوباره تداعی شود.
,
 
,
جلال‌زاده در پاسخ به سؤالی در مورد نگاه فرامحلی و ملی به مسائل  با اشاره به قانون اساسی، فردبه‌فرد نمایندگان مجلس را نماینده تمام کشور توصیف کرد و افزود: عدم وجود ساختار حزب و خود تشخیصی نمایندگان باعث شده با تعیین مسیر کاری خود بر اساس سلیقه شخصی به‌ناچار وارد تمرکز بر حوزه انتخابیه شوند.
,
 
,
وی از دیگر دلایل تمرکز نمایندگان در سال‌های گذشته به حوزه انتخابیه، عدم وجود دولت مقتدر و کارا دانست که نمایندگان را ناگزیر می‌کند تا برای حل مشکلات ریزودرشت حوزه انتخابیه  خود وارد شوند.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از دولت حسن روحانی، گفت: ما در عصر بی‌دولتی به سر می‌بریم و دولت، شئون و اقتدار خود را ازدست‌داده است و این منشأ بسیاری از مشکلات است.
,
 
,
وی در پایان تأکید کرد: ورود به برخی از مسائل در شأن  و جایگاه نمایندگی نیست اما ضعف‌های دولت مستقر نمایندگان را به این سمت سوق می‌دهد.
,
 
,
جلال‌زاده در پایان به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در خوزستان و سفرهای سایر نواب رئیس اشاره کرد و گفت: مجموعه قوای کشور باید تمرکز خودشان به مسائل را حفظ کنند هرچند که برای دریافت درست مسائل و مشکلات مردم ، باید در  مناطق مختلف کشور به‌صورت میدانی حاضر شد.
,
 
,
وی با نقد سازوکار صرفاً گزارش‌گیری در دریافت مشکلات گفت : یک ناظر خوب و قانون‌گذار خوب باید در متن جامعه حاضر باشد.
,
 
,
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، حضور نمایندگان در مناطق کشور مثل خوزستان و  سایر مناطق دارای مشکل و ورود  به پرونده‌هایی مثل هفت‌تپه، تأمین آب آشامیدنی غیزانیه و …  را مثبت ارزیابی کرد و این اقدامات را موجب امیدواری مردم برای حل مشکلات توصیف کرد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه