اخبار داغ

دادستان بابل هشدار داد؛

دستِ پُر برخی شوراها و دهیاران در تخلفات ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز

دستِ پُر برخی شوراها و دهیاران در تخلفات ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز
گفت: اگر برای ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات برق، آب، گاز و ... به فرد متخلف داده شود با مدیر مربوطه برخورد قانونی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، بیان اینکه طی بازدیدی که هفته‌های اخیر، تیم دادستانی و همکاران قضایی در سطح شهرستان بابل و بخش‌های تابعه داشتیم متاسفانه شاهد تضییع حقوق بیت‌المال بودیم، اظهار کرد: این عوامل به‌دلیل کم‌کاری مسئولان اجرایی شهرستان و عدم نظارت آنها بوده است.

وی بیان کرد: در بخش ساخت و سازهای غیرمجاز، شاهد تغییر کاربری‌ زمین‌های کشاورزی، ساخت و ساز در اراضی ملی و خارج از بافت روستاها هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب بابل با بیان اینکه متاسفانه برخی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با ایجاد بنگاه‌های معاملاتی مسکن، نسبت به خرید و فروش این دست از زمین‌ها در روستاها اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: آیا کار دهیار و شورا خرید و فروش زمین‌های اراضی ملی در روستاها است و یا اینکه به زمین‌های خارج از بافت مجوز ساخت و ساز دهند؟

ملاکریمی با اشاره به اینکه اخیرا در یکی از روستاهای بخش بابل‌کنار شاهد نصب تابلوهای غیرمجاز در اراضی ملی توسط دهیاری روستا بودیم، تصریح کرد: به مسئولین مربوطه اعم از بخشداران، دهیاران، شوراها، شهرداران، روسای اداره منابع طبیعی، جهادکشاورزی، و اتحادیه املاک شهرستان هشدار می‌دهم که در موارد ذکر شده نظارت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر برای ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات برق، آب، گاز و ... به فرد متخلف داده شود با مدیر مربوطه برخورد قانونی خواهد شد.

ملاکریمی از تشکیل پرونده نسبت به تخلفات برخی از دهیاران و شوراهای روستاهایی که خودشان رسماً اقدام به خرید و فروش املاک می‌کنند خبر داد و گفت: در روستای گنج‌افروز چند شرکت برداشت شن و ماسه و سنگ‌شکن فعالیت دارند که متاسفانه برداشت غیرمجاز ماسه از اراضی کشاورزی باعث شد که این زمین‌ها تبدیل به تالاب شود.

وی افزود: استقرار دستگاه سنگ‌شکن الزامی ندارد و باید دستگاه سنگ شکن از آن مکان منتقل شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه