اخبار داغ

یادداشت؛

حق‌الحسین؛ مقدس‌ترین‌ حق بر گردن بشریت

حق‌الحسین؛ مقدس‌ترین‌ حق بر گردن بشریت
امام حسین(ع) بنیانگذار عملی اصل پیروزی "مشت بر درفش" و "خون بر شمشیر" است. با هدف نجات "انسان‌ها" از چنگال کفر، ظلم و بیداد علیه حکومت "زر" و "زور" و "تزویر" بپاخاست تا با اقامه حکومت اسلامی، شهد جان افزای عدالت نبوی و علوی را در کام جان انسان‌ها جاری سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حضرت حسین بن علی علیهماالسلام بر همه انسان‌های پس از خود تا قیام قیامت و بر بشریت و تمدن‌های سال 61 به بعد حق حیات در اعطای آزادگی، شرافت و عزت انسانی دارد؛ چرا که او پدیدآورنده عاشوراست و اگر عاشورا نمی‌بود، از اسلام هم چیزی نمی ماند و تمدن اسلامی هم شکل نمی گرفت و بشریت در مقاطع مختلف تاریخ دارای نمونه و سرمشق نمی بود و در زیر فشار سیطره جویان دچار سردرگمی و سپس سرخوردگی و انفعال و در نهایت تسلیم ذلت و تباهی می‌شد.

امام حسین(ع) بنیانگذار عملی اصل پیروزی "مشت بر درفش" و "خون بر شمشیر" است. فرهنگ حسینی، که همان فرهنگ عاشورایی است، راه برون رفت از بن بست "ناچاری" در مقابل "حاکمیت ظلمانی" را پیش روی بشریت قرار داد و خواب راحت ظالمان تا بن دندان مسلح را با رویش جوانه‌های امید در دل مغضوبین و محرومین زمین، آشفته ساخت.

او، که درود و تحیات همه هستی نثارش باد، با هدف نجات "انسان‌ها" از چنگال کفر، ظلم و بیداد علیه حکومت "زر" و "زور" و "تزویر" بپاخاست تا با اقامه حکومت اسلامی، شهد جان افزای عدالت نبوی و علوی را در کام جان انسان‌ها جاری سازد. سرور آزادگان، حکومت را مقدمه استقرار "دین اسلام" و بسط "عبودیت خداوند" از طریق اجرای احکام اسلامی می‌دانست و حال آنکه بنی امیه و تابعان آن در طول تاریخ، حکومت را فرصتی برای امیال حیوانی و خوشگذرانی و شهوترانی‌های خود و باند و اطرافیان خویش می‌دانند. در صفحه 633جلد یک سفینه البحارآمده که ابوسفیان (رئیس بنی امیه) روزی خطاب به افراد قبیله‌ی خود گفت: ای فرزندان امیه! با خلافت اسلامی مانند توپ، بازی کنید و آن را در میان خود نگاه دارید و به یکدیگر پاس دهید.

این حرف ابوسفیان در تاریخ معروف است و مبین این نکته که هیچ سخن از دین خدا، معاد و عقیده و تعهد و عدالت و حق و انسانیت در فرهنگ حکومت‌های غیرالهی نیست بلکه هدف، فرصت طلبی و سوءاستفاده از قدرت است.

ابوسفیان در اواخر عمر نابینا شده بود. ابن عباس می‌گوید: به خدا سوگند ابوسفیان یک منافق کامل بود و به ظاهر اظهار مسلمانی می‌کرد. روزی در محفلی بودیم که ابوسفیان –در روزگار نابینایی- در آن جا بود. علی علیه السلام نیز حاضر بود. در آن هنگام موذن شروع کرد به اذان گفتن، تا رسید به جمله "اشهد ان محمدا رسول الله(ص)"، ابوسفیان گفت: در مجلس کس غیری هست؟. یکی از حاضران گفت: نه. ابوسفیان گفت: ببینید این هاشمی (یعنی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم) اسم خود را در کجا قرار داد و چگونه بالا برد. علی(ع) فرمود: خدا چشمان تو را در مصیبت بگریاند، خداوند اسم او را بالا برد، چنان که خود فرموده است: "و رفعنالک ذکرک، ما نام و آوازه تو را بلند کردیم". ابوسفیان گفت: خدا چشمان کسی را در مصیبت بگریاند که به من گفت، در مجلس کس غیری نیست".

نوع نگاه غیر امامتی به حکومت، منشاء انحراف و سرآغاز خطا و تخلف است حتی اگر با نام اسلام و شریعت نبوی انجام شود؛ چرا که "امامت" و "ولایت" بعنوان صالح‌ترین مرجع در تبیین اهداف نبوی، عادل‌ترین منصوب الهی در تطبیق مصادیق مستحدثه با قوانین شارع مقدس است. پیام تاریخ اسلام حکایت از این حقیقت دارد که اگر امامت امام علی(ع) غصب نمی‌شد و در حکومت ابابکر، اصحاب واقعی رسول الله(ص) منزوی نمی‌شدند و در زمان عمر معاویه به قدرت نمی‌رسید و آل ابوسفیان با آن نگرش غلط و انحرافی از قدرت، که بینش همه حکومت گران غیرامامتی است، بر سرنوشت مسلمانان حاکم نمی‌گردیدند و عثمان که از بنی امیه بود با نقشه عمر به خلافت نمی‌رسید، هیچگاه کربلاء بوجود نمی‌آمد و همه منافقان و دشمنان اسلام برای نابودی فرزند رسول گرامی اسلام اجتماع نمی‌کردند و بدترین صحنه‌های جنایت و سبعیت را در انتقام از جد و پدرش به نمایش نمی‌گذاردند.

فریاد بلند و خاموش نشدنی نهضت عاشورا، که در دالان‌ها و کریدورهای تاریخ طنین انداز است و همواره بر بام فطرت ملت‌های مستاصل و طاعون‌زده حکومت‌ها و حاکمان ظالم و کافر سایه‌گستر و پیام‌آور می‌باشد، این است که اگر اجازه زندگی شرافتمند در تعیین سرنوشت را به تو نمی‌دهند، برای انتخاب مرگ شرافتمندانه که نیاز به اجازه نداری.

فرهنگ حسینی در راس خود مسئولیت‌پذیری برای تشکیل حکومت اسلامی و جهانی‌سازی ارزش‌های آن را دارد، که بطور طبیعی مبارزه با حکومت‌های شیطانی و فروپاشانی آنها نخستین وظیفه هر پیرو اباعبدالله الحسین(ع) می‌باشد.

حکومت‌های جائر و فاسق، امروزه از سازمان و ساختار پیچیده و درهم تنیده‌ای برخوردارند و ضمن آن، در یک حمایت همه جانبه از یکدیگر بارها به اثبات رسانده‌اند که برای حفظ خود و همپالگان جنایتکار خویش از هیچ اقدامی حتی کشتارهای دسته جمعی بمب‌گذاری‌ها و بمباران‌ها دریغ نمی‌ورزند. تنها چیزی که برای آنها اهمیتی ندارد، خواست و اراده مردم است. امریکای صهیونیستی در مقابل چشمان حیرت‌زده جهانیان از رژیم‌های پوشالی قرون وسطایی و بی‌هویتی همچون: مافیای سعودی، که بعنوان کانون تروریستی شبکه‌های جلاد القاعده و سلفی‌های خون آشام را بوجود آورد و در کنار مسلمان و شیعه کشی گسترده، سرکوب قیام‌ها در کشورهای اسلامی را نیز بعهده گرفته، قاطعانه حمایت می‌کند و آشکارا با غارت بیت‌المال و منابع این کشورها انواع سلاح‌های سرکوب مردم را در اختیار رژیم وهابی و دیگر حکومت‌های مزدور قرار می‌دهد.

بدون شک، در مقابل چنین برنامه‌های حسابشده قدرت‌های شیطانی، مبارزان راه آزادی و رستگاری هم باید متشکل شده و در شبکه جهانی بسیج مستضعفان سازماندهی شوند. تشکیل مجمع جهانی بیداری اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، نخستین گام مبارک و ضروری در این مسیر بود، که مسئولیت و رسالت‌های سترگی را متوجه خود نموده است.

افشای توطئه دور زدن قیام‌ها از طریق رسوخ مهره‌های سفید و خاکستری وابسته و جابجایی عناصر قبلی، انجام اصلاحات رفرمی و شکلی و مدیریت کردن این نهضت‌ها با کمک‌های مالی و تسلیحاتی و انعقاد پیمان‌های دوستی و تجاری و...و در صحنه نگهداشتن مردم برای تعقیب و پیگیری مطالبات اساسی‌شان از زمره وظائف این مجمع و متفکران و رهبران نهضت‌های بیداری اسلامی است که دقیقا" از جنس فرهنگ حسینی می‌باشد.

در حال حاضر، دنیای اسلام در پیشبرد اهداف خود، که استقرار حکومت واقعی اسلامی بر تارک آن قرار دارد، نیازمند جدی به رهبریتی آگاه، تیزبین، با تدبیر، شجاع، الهی، دشمن شناس و با تجربه موفق است تا بتواند کشتی انقلاب کشورهای اسلامی را در میان امواج پرخروش دسائس و ترفندهای خردکننده شیاطین معاصر صحیح و سالم به ساحل نجات برساند و شکر و ستایش بیکران خدای را که امام خامنه‌ای، آن نائب امام زمان(عج الله) را برای جهانی سازی فرهنگ حسینی به مستضعفان جهان ارزانی فرمود تا هدایت این کشتی را به دست با کفایت آن منجی و سکاندار معصوم نظام تکوین بسپارد، انشاءالله.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمداسماعیل امام زاده  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه