اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی بوکان عنوان کرد؛

کاهش ۳۰ هزار تنی برداشت گندم در بوکان/ ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شد

کاهش ۳۰ هزار تنی برداشت گندم در بوکان/ ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شد
امینی خواه گفت: طبق پیش بینی ها در سال جاری 100 هزار تن گندم برداشت می شود که این میزان با کاهش 30 هزار تنی مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انور امینی خواه در گفت و گو با کانی پرس، اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از ۷۰ هزار هکتار از زمین های دیم و آبی شهرستان زیر کشت گندم رفت که این مهم نشان از وسعت زیر کشت این محصول مهم و استراتژیک در بوکان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

وی افزود: پیش بینی ها از برداشت ۱۰۰ هزار تن گندم در سطح شهرستان خبر می داد که تا این لحظه ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان بوکانی خریداری شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی بوکان، عنوان کرد: کشاورزان بوکانی در فصل برداشت گندم ۴۰ هزار تن از محصول گندم خود را تحویل مراکز خرید شهرستان و ۴۰ هزار تن را نیز در شهرهای همجوار همانند سقز، میاندوآب و مهاباد تحویل داده اند.

,

وی ادامه داد: بر اساس برآوردها، نسبت به بلند مدت شاهد کاهش ۳۰ هزار تنی برداشت گندم به دلایل مختلفی همچون نبود بارش های مناسب پائیزه و همچنین باران های بهاری و نوسانات دمایی در فصل رشد گندم در سطح شهرستان بودیم.

,

امینی خواه بیان داشت: خوشبختانه امسال با تدابیر اندیشیده شده پول خرید گندم به کشاورزان در همان روزهای ابتدایی پرداخت شده و اکنون هیچ گونه بدهی در راستای خرید محصول گندم و حتی کلزا به کشاورزان بوکانی نداریم.

,

وی در ادامه با اشاره به تولید و برداشت محصولات دیگر کشاورزی در بوکان، گفت: در سطح شهرستان ۴ هزار هکتار نیز در سال زراعی جاری زیر کشت محصول مهم چغندر قند رفته که برابر پیش بینی ها شاهد برداشت بیش از ۳۰۰ هزار تن چغندر قند توسط کشاورزان شهرستان خواهیم بود.

,

مدیر جهاد کشاورزی بوکان، خاطرنشان کرد: ۵۵۷ هکتار نیز زیر کشت محصول دانه روغنی کلزا رفت که خوشبختانه شاهد برداشت ۱۲۰۰ تن از این دانه روغنی و خرید کامل آن در سطح شهرستان بودیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه