اخبار داغ

کلنگ اولین مجتمع تولید فرش دوروی "دویدوخ" امروز به زمین زده شد

کلنگ اولین مجتمع تولید فرش دوروی "دویدوخ" امروز به زمین زده شد
امروز با حضور فرماندار رازوجرگلان، بخشدار جرگلان و دهیار روستای دویدوخ مراسم کلنگ زنی اولین مجتمع تولید فرش دوروی دویدوخ در داخل این روستا به زمین زده شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله حسین پور، فرماندار رازوجرگلان امروز در حاشیه این مراسم کلنگ زنی در این باره به عصر اترک گفت: این مجتمع تولیدی در داخل روستای دویدخ با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار در سه طبقه با  ۸۰۰ متر زیربنای کل مجتمع ساخته خواهد شد که طبقه اول آن یک سالن چند منظوره و سالن نمایشگاه دایمی فرش خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روح الله حسین پور، فرماندار رازوجرگلان امروز در حاشیه این مراسم کلنگ زنی در این باره به عصر اترک گفت: این مجتمع تولیدی در داخل روستای دویدخ با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار در سه طبقه با  ۸۰۰ متر زیربنای کل مجتمع ساخته خواهد شد که طبقه اول آن یک سالن چند منظوره و سالن نمایشگاه دایمی فرش خواهد بود., عصر اترک,

حسین پور افزود: در دو طبقه بالا نیز هرکدام ۴۰ دار قالی برپا و در هر کدام ۸۰ بافنده مشغول به کار خواهند شد که در مجموع ۱۶۰ بافنده در این مجتمع مشغول خواهند شد.

,

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مجتمع  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که اکنون با ۲۵۰ میلیون تومان از اعتبارات دهیاری ساخته خواهد شد و دو میلیارد تومان تسهیلات نیز از کمیته ملی واگذاری تسهیلات به دهیاری ها درخواست داده و تایید نیز شده است.

وی ادامه داد:  با اختصاص این مبلغ هم ساختمان و هم تجهیزات و هم امتیازات و خدمات زیربنایی مجتمع تکمیل خواهد شد و بعد از شش ماه نیز به بهره برداری می رسد .

,
,
,

فرماندار رازوجرگلان خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت و فرصت های این شهرستان همچون فرش و در کنار آن ایجاد زنجیره با دیگر فرصت های شغلی همچون ایجاد بازارچه، شهرک صنعتی و تکمیل پیست اسبدوانی می توان تاثیر بسزایی در اشتغال مردم این شهرستان گذاشت .

,

گفتی است روستای دویدخ با ۵۰۰ بافنده فرش دورو و ثبت جهانی آن مورد توجه در داخل و خارج کشور است .

,

خبرنگار : رحیمی

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه