اخبار داغ

با وجود اعتراض "ینگه قلعه‌ای‌ها" به جانمایی زمین؛

کلنگ ایستگاه میانی پسماند بجنورد بر زمین زده شد

کلنگ ایستگاه میانی پسماند بجنورد بر زمین زده شد
کلنگ ایستگاه میانی پسماند بجنورد در دو کیلومتری روستای ینگه قلعه بجنورد در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع از اراضی ملی بر زمین خورد که البته این جانمایی با اعتراض اعضای شورای روستای ینگه قلعه مواجه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، روز گذشته ایستگاه میانی پسماند بجنورد واقع در دو کیلومتری روستای ینگه قلعه و با فاصله 680 متر از کشتارگاه بجنورد با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی و شهردار بجنورد کلنگ زنی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

این ایستگاه میانی پسماند بجنورد با صرف سه میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرداری بجنورد طی دو ماه آینده برای بهره برداری، آماده سازی می شود.

,

هر چند که در این مراسم، کلنگ این پروژه توسط سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی بر زمین زده شد و سرپرست معاونت عمرانی استانداری همچنین شهردار بجنورد در سخنان خود، جانمایی این زمین را بهترین مکان برای نگهداری موقت زباله های شهر بجنورد و انتقال نهایی این زباله ها به دفن گاه اصلی جانمایی شده، دانستند، در همین حین، اعضای شورای روستای ینگه قلعه نسبت به انتخاب این محل جانمایی شده اعتراض کردند و گفتند هنوز مسئله متساعد شدن بوی کشتارگاه صنعتی بجنورد در این منطقه حل نشده است که حال در مجاورت زمین های کشاورزی این روستا، ایستگاه میانی پسماند شهر بجنورد را راه اندازی خواهید کرد.

,

اعضای شورای این روستا همچنین گلایه کردند که چرا تصمیم درباره انتخاب و جانمایی این زمین برای اجرای این پروژه به شورای روستای ینگه قلعه اطلاع داده نشده است.

,

در همین راستا، هادی زارعی، شهردار بجنورد اظهار کرد: این زمین ملی جانمایی شده به مساحت 16 هزار متر مربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به شهرداری اختصاص یافته است.

,

زارعی با بیان اینکه این ایستگاه برای بهره برداری تا دو ماه آینده آماده می شود، تصریح کرد: در این ایستگاه هیچ زباله ای دپو و دفن نمی شود بلکه زباله های بجنورد در این مکان جمع آوری و در کوتاه ترین زمان به دفن گاه اصلی جانمایی شده ( در منطقه نجف آباد) منتقل خواهد شد.

,

وی گفت: استعلامات زیست محیطی انتخاب این مکان برای ایجاد ایستگاه میانی پسماند شهر بجنورد اخذ شده و مطالعات مشاور برای انتخاب جانمایی زمین این ایستگاه در استانداری خراسان شمالی به بحث و بررسی گذاشته شده است.

,

وی یاد آور شد: استانداری خراسان شمالی از شهرداری بجنورد تعهد گرفته است که تمامی پروتکل های بهداشتی در این منطقه رعایت شود تا هیچ تبعاتی بهداشتی و زیست محیطی بوجود نیاید که موجب اعتراض ساکنان مناطق مجاور شود.

,

شهردار بجنورد درباره مشکلات اجتماعی دفن گاه زباله نجف آباد که چندین سال است جریان دارد نیز اظهار کرد: از سال 97 مطالعات بر روی ایجاد این دفن گاه در منطقه نجف آباد انجام شده است و تا یک ماه آینده مسئله اجتماعی آن نیز حل می شود.

,

محسن محمدی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی در این مراسم در جواب به اعتراض اعضای شورای روستای ینگه قلعه عنوان کرد: شهرداری بجنورد نسبت به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در این منطقه تعهد داده و مشاور نیز تمامی جوانب را برای انتخاب این مکان جانمایی شده را بررسی کرده است.

,

محمدی گفت: مزاحم اجرای پروژه و توسعه شهر نشوید.

,

وی درباره اعتراض اهالی نجف آباد نسبت به جانمایی دفن گاه در مجاورت این روستا نیز اعلام کرد: اهالی روستای نجف آباد نیز نگران نفوذ شیرآبه زباله ها به آب های زیرزمینی آن منطقه هستند که به آنها می گویم برای این دفن گاه، حوضچه های مخصوص جمع آوری شیرآبه ایجاد می شود و شیرابه به منابع آبی آن منطقه نفوذ نخواهد کرد.

,

وی افزود: پیش بینی شده است که از زباله های جمع آوری شده در این دفن گاه انرژی برق نیز تولید شود.

,

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی درباره راه اندازی کارخانه کمپوست این منطقه نیز بیان کرد: تجهیزات این کارخانه به روز خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه