اخبار داغ

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ارومیه:

شرکت‌های دانش بنیان بزرگترین محرک‌های اقتصادی کشور می‌شوند

شرکت‌های دانش بنیان بزرگترین محرک‌های اقتصادی کشور می‌شوند
سورپا ستاری، روند رو به رشد شرکت‌های دانش بنیان و حضور در بورس را اتفاقی بزرگ خواند و گفت: به زودی شرکت‌های دانش بنیان بزرگترین محرک‌های اقتصادی کشور می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش اروم‌نیوز ، سورنا ستاری دقایقی پیش و در پایان سفر یک روزه خود به آذربایجان‌غربی‌، در نشست خبری با اصحاب رسانه، به رشد روز افزون شرکت‌های دانش بنیان و رسیدن به تعداد بیش از ۵ هزار شرکت اشاره کرد و رقم فروش این شرکت ها را در سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,
 
,
وی این روند رو به رشد شرکت‌های دانش بنیان و حضور در بورس را اتفاقی بزرگ خواند و گفت: به زودی شرکت‌های دانش بنیان بزرگترین محرک‌های اقتصادی کشور خواهند شد.
,
 
,
معاون علمی و فناوری رییس جمهور، تقابل استارت‌آپ‌ها به ویژه در حوزه‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات را در برابر بازیگران سنتی این حوزه‌ها از جمله چالش‌های پیش‌رو توصیف کرد و افزود: این چالش تنها می‌تواند با فرهنگسازی‌های جدید حل شود.
,
 
,
وی فرهنگسازی را در موارد دیگر از جمله کارخانجات جزو الزامات بر شمرد و ایجاد کارخانجات نوآوری در آذربایجان‌غربی و سایر نقاط کشور را مشروط به فرهنگسازی برای مشارکت بخش خصوصی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها علام کرد.
,
 
,
ستاری همچنین بورس ایده را در راستای تحقق حمایت بخش خصوصی از ایده‌های نوین و سرمایه گذاری روی جوانان توصیف کرد.
,
 
,
وی در ادامه این نشست به تلاش ها برای تولید دارو و واکسن کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: امروز در بخش‌های زیادی از جمله تولید داروهای درمانی، کیت‌های تشخیصی، تجهیزات آی سی یو و سی سی یو، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و انواع تب‌سنج ها و حتی ماسک خودکفا هستیم.
,
 
,
معاون علمی و فناوری رییس جمهور، از سالنامه جامع مهاجرت نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: در این سالنامه اطلاعات مهاجرتی به ویژه وضعیت نخبگان در کشور و سایر کشورها رصد می‌شود و با بروزرسانی سالانه تلاش می‌شود به روند جذب و بازگشت نخبگان ایرانی از دانشگاه‌های برتر کمک شود.
,
 
,
ستاری در این سفر یک روزه که از امروز صبح آغاز شده بود، با همراهی استاندار آذربایجان‌غربی و سایر مسئولان از پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان ارومیه بازدید کرد.
,
 
,
افتتاح ساختمان جدید پارک علم و فناوری که منجر به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌شود، از اهم برنامه‌های ستاری در این سفر یک روزه بود.
,
 
,
انتهای پیام /
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه