اخبار داغ

شهرک‌های صنعتی ناآشنا با ماهیت صنعت؛

وقتی که دستگاه متولی صنعت سد راه تولیدکنندگان می شود/ افزایش واحدهای تولیدی راکد در نبود مدیریتی قوی!

وقتی که دستگاه متولی صنعت سد راه تولیدکنندگان می شود/ افزایش واحدهای تولیدی راکد در نبود مدیریتی قوی!
در حالی که بنا به ادعای دولتی ها، در چند سال اخیر بحث تولید و ایجاد اشتغال به عنوان یکی از ابعاد مهم اقتصاد مقاومتی به طور جدی در دستور کار مسئولان استانهای مختلف کشور قرار گرفته است اما در استان مرزنشین کردستان به رغم داشتن ظرفیت و زیرساخت های موجود مقوله اشتغالزایی و توجه به احیای واحدهای تولیدی همچون دهه های گذشته کمابیش در حالت کما به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، در حالی که بنا به ادعای دولتی ها، در چند سال اخیر بحث تولید و ایجاد اشتغال به عنوان یکی از ابعاد مهم اقتصاد مقاومتی به طور جدی در دستور کار مسئولان استانهای مختلف کشور قرار گرفته است اما در استان مرزنشین کردستان به رغم داشتن ظرفیت و زیرساخت های موجود مقوله اشتغالزایی و توجه به احیای واحدهای تولیدی همچون دهه های گذشته کمابیش در حالت کما به سر می برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 اگرچه کردستان سالهاست عنوان "صنعتی" را با خود یدک می کشد اما واحدهای تولیدی استان با تعطیلی مداوم ماهیت صنعتی شان را از دست داده اند و نبود فرصت های شغلی بسیاری از تحصیلکرده های بیکار این استان را به سمت کولبری سوق داده است!

,

واحدهای تولیدی و صنعتی که غالبا در شهرک های صنعتی مستقر هستند همواره به عنوان موثرترین بخش اقتصادی و مهمترین ارگان های درامدی صنعتی در استان ها محسوب می شوند. اما متاسفانه در استان های چون کردستان این ظرفیت در سایه بی توجهی ها مغفول مانده و بیکاری را بر پیشانی جوانان استان حک کرده است. موضوعی که بارها مورد انتقاد مسئولان استان هم قرار گرفته اما ظاهرا عزم واراده ای برای رفع ان وجود ندارد.

,

 از کمبود نقدینگی وعدم وجود سرمایه گذار برای توسعه واحدهای صنعتی گرفته تا مشکلات زیست محیطی و نبود امکانات زیرساختی و مهمتر از ضعف مدیریتی سبب شده هر سال بر تعداد واحدهای تولیدی راکد به ویژه در شهرک های صنعتی استان افزوده شود. 

,

 

,

, ,

شهرک هایی که ماهیت صنعتی ندارند

, شهرک هایی که ماهیت صنعتی ندارند,

در شهرستان سنندج به عنوان مرکز استان طی سالهای اخیر مکان هایی با نام شهرک صنعتی ایجاد شده که تعدادی واحد صنعتی راکد را در دل خود جا داده است. محل هایی که فقط نام یک شهرک صنعتی را یدک می کشد و به دلیل کمبود ها و مشکلات فراوان هیچ فعالیت صنعتی در ان انجام نمی شود.

,

 این در حالی است که این محل ها مدتهاست به حال خود رها شده و نه تنها سوداوری اقتصادی ندارد بلکه خود به معضلی برای استان تبدیل شده است. 

,

, ,

معرفی صاحبان واحدهای تغییرکاربری داده شده بدون مجوز به مراجعه قضایی

, معرفی صاحبان واحدهای تغییرکاربری داده شده بدون مجوز به مراجعه قضایی,

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: متاسفانه به دلایل مختلف صاحبان برخی از واحدها در شهرک های صنعتی بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری واحد تولیدی خود به انبار و غیره می کنند.

,

احمد خسروی تغییر کاربری واحدهای موجود در شهرک های صنعتی را ممنوع ذکر کرد و افزود: یکی از رسالت های ما حفظ حریم و ماهیت کار در شهرک های صنعتی است که برای انجام آن به نحو احسن تمام تلاش خود را بکار می گیریم.

,

وی از معرفی صاحبان واحدهای تغییرکاربری داده شده بدون مجوز به مراجعه قضایی خبرداد و گفت: این اقدام قانونی بر اساس عمل به فصل «و» و فصل «د» بند سه در دفترچه  قراردادهای واگذاری حق انتفاع و از طریق طرح دعوی در محاکم قضایی برای رسیدگی به این نوع تخلفات انجام می شود.

,

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یادآور شد: به منظور تحقق رونق و جهش تولید، ممانعت از منفعت طلبی و بی توجهی به امر تولید و صنعت در راستای حفظ ماهیت مکان ها و واحدهای شهرک های صنعتی هر اقدام قانونی که لازم باشد انجام خواهیم داد.

,

, ,

 دستگاهی که خود متولی واحدهای تولیدی است  نباید سد راه تولیدکننده شود

,  دستگاهی که خود متولی واحدهای تولیدی است  نباید سد راه تولیدکننده شود,

« عبدالله کاردانی »مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در خصوص برخورد با تولیدکننده و نقش شرکت‌ شهرک‌های صنعتی مواری عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها متولی بخش صنعت و تولید هستند و رسالتشان حمایت از تولید و تولیدکننده است.

,

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها، محیط زیست، تامین اجتماعی، استاندارد و نظارت بر مواد غذایی برای واحدهای تولیدی مشکلی ایجاد کند، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی موظفند در این زمینه ورود کرده و در راستای حل مشکل تلاش کنند.

,

وی حمایت از تولیدکنندگان را وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی برشمرد و گفت: تولید نباید تحلیل شود و دستگاهی که خود متولی واحدهای تولیدی است به تولیدکننده با سنگ اندازی و ایجاد مشکلات مختلف، سد راه وی شده و ظلم کند.

,

کاردانی با بیان اینکه متولی شرکت شهرک‌های صنعتی باید حامی تولیدکنندگان باشد، یادآور شد: هموار کردن مسیر رشد و تعالی تولید کننده با کاهش سخت‌گیری‌ها و برداشتن موانع موجود، محقق می‌شود. 

,

, ,

از تولیدکنندگان واقعی با ایجاد زیرساخت‌های لازم حمایت می‌کنیم

, از تولیدکنندگان واقعی با ایجاد زیرساخت‌های لازم حمایت می‌کنیم,

« خالد جعفری »معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در خصوص مشکلات و مطالبات چندین واحد اقتصادی استان اظهار کرد: شرکت‌ شهرک‌‌های صنعتی باید در خصوص واگذاری زمین مرتبط با طرح اجرایی جوابگو باشند و این قضیه را بدون هیچ ابهامی رصد و بررسی کنند.

,

وی با بیان‌اینکه زمین‌های واگذار شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی باید متناسب با طرح تولیدی عنوان شده در ابتدای واگذاری زمین باشد، افزود: افرادی که زمینی دریافت کرده در راستای طرح ارائه شده به شرکت شهرک‌های صنعتی، واحد تولیدی ایجاد نکنند، در این خصوص مرتکب تخلف شده و باید شناسایی و ارزیابی شوند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اعلام کرد: از تولیدکنندگان واقعی که طبق شرایط و ضوابط قانونی عمل می‌کنند،  با ایجاد زیرساخت‌های لازم، حمایت می‌کنیم.

,

, ,

شرکت‌ شهرک‌های صنعتی متولی تولید نیستند

, شرکت‌ شهرک‌های صنعتی متولی تولید نیستند,

محمد دره‌وزمی با بیان اینکه شرکت‌ شهرک‌های صنعتی متولی تولید نیستند بلکه مسئول ایجاد زیرساخت‌های تولید است، خاطرنشان کرد: به کسانی که حدود ۲۰ سال پیش در استان از شرکت شهر‌ک‌های صنعتی زمین تحویل گرفته و تاکنون هیچ واحد تولیدی در آن ایجاد نشده و بلااستفاده مانده است و هم اکنون می‌خواهند زمین را بفروشند نمی‌توان آنها را تولیدکننده قلمداد کرد و اگر با وی اقدام قانونی شد نباید گفته شود که تولیدکننده را قلع و قمع کردند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان حمایت از تولیدکننده واقعی را ضروری اعلام کرد و گفت: با دلالانی که فقط خواهان خرید و اخذ زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی است بدون اجرای طرح تولیدی هستند، به جد برخورد خواهیم کرد.

,

دره وزمی با اشاره به مشکلات و دغدغه واحدهای تولیدی نسبت به عدم اجرای تعهدات توسط یکی از واحدهای تولیدی که امروز در این جلسه مطرح شد، تشکیل کمیته داوری و بررسی مشکلات این واحد را اعلام کرد و افزود: این واحد تولیدی مستلزم به اجرای تعهد خود نسبت به دریافت زمینی است که در اختیار دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر امروزه واحدهای تولیدی در کشور و به تبع استان کردستان فعال هستند به دلیل همکاری و تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی، تولیدکنندگان و کارگروه‌های مشترکی است که هر هفته با حضور این افراد جهت بیان و رسیدگی به مشکلات و موانع پیش‌رو، برگزار می‌شود.

,

وی در پایان تصریح کرد: ۶۵ درصد مصوبات جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان استان اجرایی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه