اخبار داغ

اشک و عقلانیت در محرمی متفاوت

دهه اول محرم؛ تبلور دلدادگی ملت ایران به مضامین عاشورایی

دهه اول محرم؛ تبلور دلدادگی ملت ایران به مضامین عاشورایی
امسال مردم عزادار ایران اسلامی تحت رعایت دستوالعمل بهداشتی، بار دیگر به جهانیان اعلام کردند که مفاهیم و مضامین عاشورایی برای مردم ایران بس والا بوده و برای بزرگداشت این ایام با هر مشکلی کنار می آیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، چند ماهی است که ویروس منحوس کرونا میهمان کشور ما بوده و علاوه بر اینکه هزاران نفر از مردم کشور را مبتلا کرده  است، بسیاری از موضوعات را نیز تحت تاثیر قرار داده و ظاهرا به این زودی ها نیز قصد رفتن ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

این ویروس منحوس که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده، در آخرین مورد در ایام محرم و دهه اول این ماه که ماه حزن و اندوه و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش است، سبب تغییر نوع عزاداری ها شد.

,

محرم امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، رنگ و بوی دیگری داشت و  عزاداری ها در دهه اول محرم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرده، برگزار شد.

,

در این زمینه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به مناسبت عید سعید قربان، درباره کیفیت برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان و یاران مظلومش در ماه محرم فرمودند: “معیار آن چیزی است که ستاد ملی مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت می‌گویند من هر آنچه که آن‌ها لازم بدانند را مراعات خواهم کرد”.

,

ایشان تصریح کردند: “توصیه و تأکید من به عزاداران، هیات ها و نوحه‌خوانان آن است که به ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات آن توجه کرده و ضوابط تعیین شده برای عزاداری از سوی آنان را مراعات کنند”.

,

عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش سابقه‌ای دیرینه داشته و ائمه اطهار(ع) همواره توصیه داشته اند که برای اباعبدالله(ع) مجالس عزا  بر پا کنند.

,

برگزاری عزاداری و توسل به امام حسین(ع) و زنده نگه‌داشتن عزای حسینی، ضرورت عقلی و دینی نیز دارد که در این زمینه کارشناسان دینی از  عاشورا به عنوان مکتب انسان ساز نام برده و بر ضرورت عقلی و دینی عزاداری و توسل به امام حسین(ع) و زنده نگه‌داشتن عزای حسینی تاکید کردند.

,

با شروع دهه اول محرم هیئت‌های عزاداری نشان دادند که می‌توانند الگوی منحصر به فرد رعایت پروتکل های کرونایی برای سایر اجتماع ها باشند.

,

تمدن نوینی که مرجع آن با صدها میلیون پیرو، مقلد دستورات علمی است

, تمدن نوینی که مرجع آن با صدها میلیون پیرو، مقلد دستورات علمی است, تمدن نوینی که مرجع آن با صدها میلیون پیرو، مقلد دستورات علمی است,

در هنگامه امتحان عاشقان حسینی، مردم فهیم و ولایتمدار این سرزمین دیگر بار معرفت خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی به منصه ظهور گذاشته و همرمان با ایام عزاداری سیدو سالار شهیدان، هیئت‌های عزاداری، الگوی منحصر به فرد رعایت پروتکل‌های کرونایی برای سایر اجتماعات را به نمایش گذاشتند و بدون تردید پرچم دار الگو سازی از تمدن نوین اسلامی در روزهای شیوع کرونا، رهبر انقلاب اسلامی بوده اند؛ مرجع دینی بزرگی که با صدها میلیون مقلد و پیرو، توجه به پروتکل های بهداشتی ستاد پزشکی مقابله با کرونا را غیرقابل تخطی می دانند.

,

, , ,

در حالی که جریان ضد انقلاب از ابتدای شروع بحران کرونا سعی داشت مناسک دینی و ملی مردم ایران را در تعارض با تدابیر علمی برای مبارزه با این ویروس نشان دهد اما این روزها از بروز بیش از پیش دوگانه واقعی «تمدن دینی» در برابر یک غرب وحشی، به شدت عصبانی است. غربی که رئیس جمهور کشور آمریکا به عنوان نماد آن تا همین هفته های اخیر حتی استفاده از ماسک را هم مسخره می کرد.

,

انتشار تصاویری از برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در حسینیه امام (ره) با حضور رهبر انقلاب و بدون حضور عمومی عزاداران، در حالی که این مکان هر ساله ظرف جوشان عزادران حسینی (ع) از سراسر کشور بوده است، اوج تقید بزرگترین رهبر مردمی جهان به اصول بهداشتی و علمی و اهمیت قائل شدن ایشان برای سلامت مردم را به تصویر کشید.

,

اتفاقی که توطئه های رسانه های چندین هزار میلیارد دلاری غرب را برای منزوی کردن دین نقش بر آب کرد و این «مراسم یک نفره» تصویر حقیقی از ارزش و جایگاه جان و سلامت مردم از منظر دین را به جهان مخابره کرد.

,

همچنین حمله کور و دستپاچه برخی رسانه های غربی به این موضوع، بیش از پیش نمایان کرد که جان و سلامت مردم در مقابل منافع سیاسی سرویس های جاسوسی متولی آنها هیچ اهمیتی ندارد.

,

درست مانند روزهای اول شیوع کرونا که این رسانه ها با ایجاد هراس، نقش مهمی در ایجاد اضطراب و بالا بردن احتمال ابتلای مردم به کرونا ایفا کردند.

,

محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است

, محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است, محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است,

, , ,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: عزای امام حسین(ع)؛ حفظ اسلام، حفظ دین بوده و حفظ ولایت وابسته به عزاداری و زنده نگهداشتن عاشورا و محرم است همچنانکه امام(ره) فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در کل دنیا هر جا اسلام وجود دارد؛ برگرفته از محرم و صفر است، افزود: عزاداری امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست و اصلا نمی توانیم این کار را انجام دهیم و امسال نیز هیئت های عزاداری به دلیل شیوع بیماری کرونا، نوع مراسم عزاداری فرق کرده و مراسمات عزاداری را همراه با رعایت پروتکل ها بهداشتی انجام می دهیم.

,

حسن زاده با اشاره به پروژه محرم هراسی دشمنان، تصریح کرد: همان دشمنان دائم به دنبال بهانه بوده و اگر مراسمات عزاداری نیز برگزار نمی شد، باز هم مطالب دیگری را بیان می کردند، رسانه های معاند از یک سو به دنبال محرم هراسی بودند ولی در قبال برخی تجمعات که در کشورهایی اروپایی و یا غیره صورت می گیرد واکنشی ندارند.

,

نمایش شور و شعور حسینی در هیئات عزاداری

, نمایش شور و شعور حسینی در هیئات عزاداری, نمایش شور و شعور حسینی در هیئات عزاداری,

حجت الاسلام والمسلمین عادل نجفیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر ضمن تقدیر از هیئات مذهبی که پروتکل ها و مسائل بهداشتی را رعایت کردند،گفت: در این ایام شاهد نمایش شور و شعور حسینی در هیئات عزاداری بودیم.

,

وی با بیان اینکه هر مراسم عزاداری پایگاهی برای روشنگری احکام شرعی و تعلیم معارف دینی و بصیرت افزایی است، افزود: عاشورا یک دانشگاه و مکتب برای همه زمان ها است.

,

, ,

نجفیان با اشاره به ارائه توصیه های بهداشتی به مسئولین و خادمین هیئت ها، تصریح کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص لحاظ مصوبات ستاد ملی کرونا در ایام عزاداری ماه های محرم و صفر مورد توجه قرار گرفت و در این خصوص کارشناسان این اداره و سایر نهادهای مرتبط مسائل را رصد کردند و پس از پایان ماه محرم و صفر مراعات کنندگان تشویق و بعنوان هیئت و الگوی برتر معرفی خواهیم کرد.

,

باید گفت عزاداری و گریه بر مصیبت های امام حسین (ع) تنها هدف برگزاری مراسمات ماه محرم الحرام نیست بلکه این عزاداری ها، اهداف بزرگی مانند تقویت روح استکبار ستیزی، بصیرت افزایی، حفظ مکتب و شریعت امامان، تزکیه نفس، معرفی اهل بیت معصوم (ع) به عنوان الگو مسلمانان، وحدت میان امت مسلمان، معرفی اسلام حقیقی به جهانیان، کسب معنویت و تعلیم معارف دینی و… را نیز دارد که بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی را می‌توان بر طرف کرد.

,

امسال نیز مردم عزادار ایران اسلامی تحت رعایت دستوالعمل بهداشتی ابلاغیه ستاد ملی مبارزه باکرونا مراسمات عزاداری خود راباشکوه تر برگزار کرده و فرمایش گرانبهای مقام عظمای ولایت که می فرمایند در عزاداری ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت ودرمان وستاد ملی مقابله با کرونا می گویند شخصا هرآنچه آنان بگویند را رعایت می کنم و توصیه من به همه هیآت داران و منبریها این است که به سخنان کادر بهداشتی گوش  کنند، را نصب العین قرار داده و بار دیگر به جهانیان اعلام کردند که ” یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی”.‌

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه