اخبار داغ

لوازم خانگی و تلاطم افسار گسیخته قیمت‌ها؛

سودجویان شبکه توزیع به دنبال افزایش غیرواقعی قیمت‌ها در بازار/ پیشی گرفتن کالای داخلی از نمونه خارجی در ماراتن نفس‌گیر کیفیت برتر

سودجویان شبکه توزیع به دنبال افزایش غیرواقعی قیمت‌ها در بازار/ پیشی گرفتن کالای داخلی از نمونه خارجی در ماراتن نفس‌گیر کیفیت برتر
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: واحدهای تولیدی بر اساس تائید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان قیمت کالاهای خود را تا سقف مجاز افزایش داده اند و در این میان برخی قیمت ها را به صورت غیرقانونی بالا برده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، شرایط عجیب اقتصادی بازارهای مختلف را به گونه ای متلاطم کرده است که قیمت امروز و فردای محصولات متفاوت و این اختلاف بسیار زیاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بازار لوازم خانگی یکی از این بازارهایی است که نا به سامانی قیمت ها را بیش از سایرین تجربه می کند، البته در این بین فروشندگان با عامل نا به سامانی هم دست شده و این تلاطم را چندین برابر می کنند.

,

آشفته بازار لوازم خانگی برخی فروشندگان را به سمت احتکار آن دسته از لوازم منزل که مربوط به برندهای مختلف خارجی هستند، سوق داده است.

,

اختلاف میلیونی قیمت ها، بازار لوازم خانگی را به کما برد

, اختلاف میلیونی قیمت ها، بازار لوازم خانگی را به کما برد, اختلاف میلیونی قیمت ها، بازار لوازم خانگی را به کما برد,

یک بانوی کرمانی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: چند هفته ای است که درگیر خرید یک ماکروویو از یک برند خارجی هستم، قیمتی که در سایت درج شده حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است در حالیکه فروشندگان قیمتی بیش از ۸ میلیون تومان را در نظر گرفته اند.

,

وی افزود: زمانی که علت را جویا می شویم، فروشندگان از کمبود کالاهای خارجی و تحریم ها گلایه دارند، در صورتی که انبارداران خلاف این را بیان کرده و خبر از نگه داری اجناس برای بالا بردن قیمت ها می دهند.

,

این بانوی کرمانی تاکید کرد: نظارتی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد، قیمت ها از یک مغازه تا مغازه دیگر متغیر است و فروشندگان بر اساس انصاف خود قیمت گذاری می کنند.

,

وی ادامه داد: پس از خرید از یک مغازه، فروشنده برای فرار از پرداخت مالیات درخواست پول نقد کرد و وقتی با اعتراض ما مواجه شد، گفت فروشگاه های بزرگ از کارتخوان استفاده نمی کنند و فقط ما باید مالیات پرداخت کنیم؟

,

کالای بی کیفیت و معیوب، محصول خریدهای اینترنتی

, کالای بی کیفیت و معیوب، محصول خریدهای اینترنتی , کالای بی کیفیت و معیوب، محصول خریدهای اینترنتی,

یکی دیگر از شهروندان کرمانی به خبرنگار ما گفت: گرانی بیش از اندازه لوازم خانگی مدت ها است مهمان ناخوانده بازار شده، به گونه ای که اختلاف قیمت بین کرمان و تهران حداقل حدود ۱ میلیون تومان است.

,

وی ادامه داد: اما به جز گرانی تنوع لوازم خانگی در کرمان بسیار پایین است و جنس مورد نظر به ندرت در بازار استان یافت می شود، همین امر مردم را به سمت خرید اینترنتی سوق داده است.

,

این شهروند کرمانی بیان کرد: متاسفانه آنچه که در سایت ها نمایش داده می شود با اصل کالا تناقض های بسیاری از نظر طرح، جنس و کیفیت کالا دارد.

,

وی گفت: زمانی هم برای استرداد کالا تماس می گیریم، علاوه بر هزینه بازگشت محموله پستی مبلغی هم به عنوان خسارت باید پرداخت کرد، در حالیکه عده ای دیگر پاسخگو نیستند و مشتری می ماند با یک کالای معیوب و بی کیفیت.

,

افزایش ۴۵ درصدی لوازم خانگی، ارمغان افزایش قیمت ارز

, افزایش ۴۵ درصدی لوازم خانگی، ارمغان افزایش قیمت ارز, افزایش ۴۵ درصدی لوازم خانگی، ارمغان افزایش قیمت ارز,

حمید رادمنش رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی کرمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: لوازم خانگی از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است، در حال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود نسبی به سر می برد.

,

وی افزود: بر اساس بررسی گزارشات میزان کالای قاچاق موجود در بازار بسیار اندک است چرا که مبادی ورودی به شدت کنترل می شود.

,

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی کرمان مطرح کرد: بر اساس قوانین وضع شده همه فروشندگان موظف هستند به صورت ماهانه کالاهای ورودی و خروجی خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ثبت کنند.

,

رادمنش تصریح کرد: با توجه به این شرایط احتمال احتکار کالا به شدت پایین می آید و فروشندگان راه گریزی برای نگه داری کالاها و فروش با قیمت بالاتر ندارند.

,

وی در پاسخ به خودداری برخی فروشندگان برای استفاده از کارتخوان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا همه فروشندگان لوازم خانگی ملزم به استفاده از کارتخوان هستند.

,

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی کرمان در تشریح وضعیت آینده این بازار ابراز کرد: مصرف کنندگان از خرید کالا برای چند سال آینده پرهیز کنند و بسته به نیاز خود خرید کنند، در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

,

پیشی گرفتن کالای داخلی از نمونه خارجی در ماراتن نفس گیر کیفیت برتر

, پیشی گرفتن کالای داخلی از نمونه خارجی در ماراتن نفس گیر کیفیت برتر, پیشی گرفتن کالای داخلی از نمونه خارجی در ماراتن نفس گیر کیفیت برتر,

رادمنش اذعان کرد: غالب بازار امروز ما کالاهای داخلی است و کیفیت، خدمات، ضمانت و قطعات آن ها گاها از موارد خارجی بهتر بوده و از استاندارد لازم برخوردار هستند.

,

وی ادامه داد: به همشهریان توصیه می کنیم، کالاهایی را خریداری کنند که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند، برندهای معتبری از لوازم خانگی وجود دارد که به خارج از کشور صادر می شوند.

,

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی کرمان خاطرنشان کرد: برخی فقط به دنبال نام برندهای خارجی هستند در صورتی که کیفیت کالاهای داخلی به مراتب بالاتر است.

,

سینا خسروی معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: قیمت لوازم خانگی در بازه زمانی یک ماه گذشته افزایش یافته که علت آن به دلیل تغییر مواد اولیه به ویژه ورق بوده است.

,

وی افزود: غالب لوازم خانگی که در ساخت آن ها از ورق های فلزی استفاده می شود، افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده اند.

,

سودجویان شبکه توزیع به دنبال افزایش غیرواقعی قیمت ها در بازار

, سودجویان شبکه توزیع به دنبال افزایش غیرواقعی قیمت ها در بازار, سودجویان شبکه توزیع به دنبال افزایش غیرواقعی قیمت ها در بازار,

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز کرد: سقف مجاز افزایش قیمت این محصولات به تائید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان رسیده و غیر قانونی نیست.

,

خسروی بیان کرد: واحدهای تولیدی میزان افزایش قیمت خود را در اختیار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان قرار داده و نهایتا با بررسی های انجام شده سقف مجاز افزایش قیمت به اطلاع تولیدکنندگان می رسد که افزایش قیمت واقعی است.

,

وی ادامه داد: در این میان سواستفاده هایی در شبکه توزیع و بازار صورت گرفته که در حال حاضر توسط معاونت سازمان صمت استان در حال پیگیری است.

,

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد: ممکن است در سطح شهر انبارهایی وجود داشته باشد که مملو از کالا بوده و فروشنده از عرضه به بازار خودداری کند.

,

خسروی یادآور شد: البته راه اندازی سامانه تجارت و انبارها که مدتی است، راه اندازی شده این امکان را برای فروشنده از بین می برد که کالای خود را بدون شناسنامه دار کردن، ذخیره کند.

,

کالاهایی که در سامانه انبارها ثبت نشوند، قاچاق محسوب می شوند

, کالاهایی که در سامانه انبارها ثبت نشوند، قاچاق محسوب می شوند, کالاهایی که در سامانه انبارها ثبت نشوند، قاچاق محسوب می شوند,

وی افزود: به عبارت دیگر اگر فردی کالایی را در انبار ذخیره کرده باشد که به اطلاع دولت نرسیده باشد قطعا احتکار کالا محسوب می شود، حتی اگر قصد فروش آن کالا را داشته باشد.

,

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اذعان کرد: در ۲ سال گذشته با توجه به برخوردهای قاطع تعزیراتی که با متخلفان صورت گرفته، اغلب فروشندگان لوازم خانگی اقدام به ثبت کالاهای خود در سامانه انبارها و تجارت می کنند.

,

خسروی تاکید کرد: در صورت مشاهده انباهای مشکوک، مردم می توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا مطابق با قانون با متخلفان برخورد شود.

,

وی در خصوص راهکارهای کنترل قیمت های بازار لوازم خانگی توضیح داد: زمانی که سخن از سامانه تجارت به میان می آید، بدین معنی است که یک کالا از مبدا تا مقصد رهگیری می شود.

,

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: در این حالت فرد نمی تواند فاکتورسازی کرده، خریداران و قیمت خرید به صورت واضح مشخص است.

,

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از افزایش قیمت قانونی بوده اما در صورتی که افراد کالایی را گران تر از حد مجاز خریداری کرده اند، می تواند با ثبت شکایت حق خود را دریافت کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه