اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تأکید کرد؛

پایلوت دولت الکترونیک در پیچ و خم وعده‌ها/ رونق اشغالزایی در کرمان با فعال کردن معادن بلاتکلیف

پایلوت دولت الکترونیک در پیچ و خم وعده‌ها/ رونق اشغالزایی در کرمان با فعال کردن معادن بلاتکلیف
شهباز حسن پور گفت: دولت الکترونیک در استان کرمان متأسفانه راه اندازی نشده و موفق نبوده است؛ در حالی که مقرر بود که پایلوت اولیه دولت الکترونیک در استان کرمان شکل بگیرد؛ اما این موضوع جدی گرفته نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص آخرین سال فعالیت دولت گفت: کار زمان نمی شناسد و همه افرادی که مسئولیت دارند باید تا آخرین دقایق، وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: مردم انتظار دارند که دولت ابتدا پروژه هایی که دارای درصد بالای پیشرفت هستند به نتیجه برساند تا مردم نیز از حلاوت و شیرینی پایان کار خشنود شوند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استان کرمان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی است، عنوان کرد: اما متأسفانه این استان از چند منظر دچار چالش شده است.

,

دولت پاسخگوی بحران آب در ۷۰۰ روستای استان کرمان باشد

, دولت پاسخگوی بحران آب در ۷۰۰ روستای استان کرمان باشد, دولت پاسخگوی بحران آب در ۷۰۰ روستای استان کرمان باشد,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: کمبود آب اولین چالشی است که مردم استان کرمان با آن دست و پنجه نرم می کنند و امیدواریم دولت در این عرصه بتواند برای بیش از ۷۰۰ روستای استان که از حداقل امکانات بهره مند هستند، مسئله کمبود آب را که وظیفه حاکمیت و دولت است را با سرعت و برنامه ریزی بهتری با تخصیص بودجه لازم تأمین کند و در سال پایانی خود بتواند جوابگوی مطالبات مردم باشد.

,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی وضعیت جاده ها و راه های استان را از دیگر چالش ها دانست و بیان کرد: متأسفانه تعداد زیادی از هم استانی ها در جاده های استان به دلیل تصادفات جان خود را از دست می دهند و درصد بالایی از این اتفاقات در راه های روستایی رخ می دهد که می طلبد دولت در این راستا تدبیری بیاندیشد.

,

وی تصریح کرد: دولت در عرصه بهبود وضعیت راه های جاده ای برای اورژانس هوایی استان کرمان چاره اندیشی کند چرا که بخش زیادی از افرادی که دچار حادثه می شوند در مسیر بیمارستان ها دچار نقص عضو می شوند؛ بنابراین یکی از وظیفه های اصلی در استان کرمان اقدام در زمینه وضعیت جاده ها و مسیرهای مواصلاتی است که ما در این خصوص عقب ماندگی بسیار زیادی داریم.

,

پایلوت دولت الکترونیک در پیچ و خم وعده ها

, پایلوت دولت الکترونیک در پیچ و خم وعده ها , پایلوت دولت الکترونیک در پیچ و خم وعده ها,

حسن پور گفت: از دیگر موضوعاتی که می تواند در جهت کاهش هزینه های مردم، تلفات جاده ای و سرعت بخشیدن در عرصه خدمات موثر باشد، دولت الکترونیک است که متأسفانه این مسئله در استان کرمان آنگونه که شایسته مردم است راه اندازی نشده و موفق نبوده است؛ در حالی که مقرر بود که پایلوت اولیه دولت الکترونیک در استان کرمان شکل بگیرد؛ اما این موضوع جدی گرفته نشده است.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در عرصه کسب و کار متأسفانه رتبه پائینی دارد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در بخش خصوصی وجود دارد باید کسب و کار استان را سامان دهیم.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه گاز رسانی در بسیاری از مناطق استان انجام نشده است، تصریح کرد: چنانچه این امر در سطح استان کرمان انجام شود می تواند محور توسعه پایدار باشد؛ بنابراین باید در زمینه گازرسانی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

,

اشغال زایی در استان با فعال کردن معادن بلاتکلیف

, اشغال زایی در استان با فعال کردن معادن بلاتکلیف, اشغال زایی در استان با فعال کردن معادن بلاتکلیف,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهشت خدادادی بهشت معادن در استان کرمان ابراز کرد: متأسفانه با وجود معادن متعدد برخی از آنها در استان بلاتکلیف هستند و فعال نشده اند؛ بنابراین هر چه سریعتر باید این معادن تعیین و تکلیف شوند تا در جهت اشتغال زایی تأثیر خوب و بسزایی داشته باشند.

,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از دولتمردان در حوزه مسکن بیان کرد: ده هزار متقاضی مسکن در شهرستان سیرجان بلاتکلیف هستند در حالی که ما می توانیم استان کرمان را به بهشتی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان تبدیل کنیم.

,

وی افزود: در زمینه مسکن با عقب ماندگی شدید رو به رو هستیم که دولت باید پاسخگو باشد چرا که این مسئله نیاز به حق مردم است و قانون اساسی به ما تکلیف کرده است؛ بنابراین امیدوار هستیم که طرح ملی مسکن دولت بتواند مُسکنی بر آلام مردم در عرصه زمین و مسکن باشد.

,

پنجره واحد استان در انتظار پاسخ مسئولان

, پنجره واحد استان در انتظار پاسخ مسئولان , پنجره واحد استان در انتظار پاسخ مسئولان,

حسن پور اظهار کرد: مسئله دیگری که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد پنجره واحد است که متأسفانه برخی برنامه های این موضوع در استان سال ها در انتظار پاسخ مثبت و یا منفی مسئولان از سوی مسئولان ذیربط است؛ لذا باید چاره اندیشی جدی و صریح در این خصوص اتخاذ شود.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به وجود برخی ناهماهنگی ها در بین دستگاه ها عنوان کرد: مردم نمی توانند این ناهماهنگی ها را هضم کنند چرا که هماهنگی ها وظیفه کارگزاران نظام است تا انسجام لازم را داشته باشند و زمانی که دولت از انسجام لازم برخوردار نیست موجب می شود که مردم سرمایه های خود را در جهت موارد غیر مولد سوق دهند؛ در حالی که امروز ما نیازمند سرمایه گذار مولد در کشور هستیم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در شرایط کنونی و به دلیل تحریم های ظالمانه ما باید به سمت تولیدات صادرات محور حرکت کنیم و این مسئله باید به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گیرد.

,

عدم تفویض اختیارات به استاندارن 

, عدم تفویض اختیارات به استاندارن  , عدم تفویض اختیارات به استاندارن ,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در این دولت بسیار با مشکل رو به رو شد عدم اختیار به استانداران بود، اظهار کرد: در برخی از دولت ها اختیارات به استانداران تفویض می شد و استانداران می توانستند مشکلات محلی خود را حل و فصل کنند؛ اما در این دولت اختیارات واگذار نشد و بلکه بیشتر در اختیار مرکزیت قرار گرفت که این مسئله جای گلایه مندی و نگرانی است.

,

وی گفت: توجه به پتانسیل و ظرفیت کشاورزی و همچنین موضوع صادرات محصولات کشاورزی اعم از خرما، پسته، مرکبات و … باید مد نظر قرار گیرد و از این مسئله به عنوان راهکار اساسی در جهت رفع مسائل و مشکلات عدیده بخش کشاورزی استفاده شود.

,

حسن پور در پایان خاطر نشان کرد: ۳۰۰ پروژه در زمینه مدارس استان آماده تحویل است که باید در این راستا از خیرین که اقدام شایسته ای را انجام داده و به دولت کمک کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه