اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

وضعیت مطلوب کشور با برجامیزه کردن اقتصاد شکل نمی گیرد

وضعیت مطلوب کشور با برجامیزه کردن اقتصاد شکل نمی گیرد
احمد قربانی پور گفت: بی شک دستیابی به وضع مطلوب راه حل دارد،که یقیناً برجامیزه کردن اقتصاد و نگاه سودمندگرا به طیف های سیاسی رقیب در آمریکا بخشی از آن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: خروجی کمیسیون مشترک برجام در هفته گذشته نشان می‌دهد هیچ کدام از طرف‌های مشارکت کننده در برجام نه تنها دوست ندارند کنار آمریکا بایستند بلکه قرار گرفتن مقابل ترامپ در این مقطع را ضروری می‌دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این شکاف بی سابقه میان آمریکا و متحدانش در تاریخ پرونده هسته‌ای ایران نشان می‌دهد برای اروپایی ها همسو شدن با آمریکا در این مقطع به مثابه قرار گرفتن در دالانی است که انتهای آن به پایان برجام ختم خواهد شد و مضاف بر اینکه به خروج ایران از NPT و اخراج بازرسان آژانس از ایران نیز منتهی شده و همزمان جمهوری اسلامی با سرعت فزاینده ای فعالیت‌های هسته‌ای خود را بسط خواهد داد.

,

وی افزود: برآورد طرف‌های اروپایی فعلأ این است که بستری که ترامپ و تیم امنیت ملی اش بر روی آن قدم برمی‌دارند جز منفعت برای یک طبقه در آمریکا توجیه دیگری ندارد و تا این لحظه هیچگونه اشتراک منافعی میان آنچه ترامپ و طرف‌های اروپایی از برجام می‌خواهند،دیده نمی‌شود.

,

قربانی پور با بیان اینکه در شرایط کنونی دو نگرش متفاوت به برجام وجود دارد، ابراز کرد: از یک سو گردانندگان کنونی کاخ سفید فعلأ نگاه مقطعی با رویکرد انتخاباتی به مسئله برجام دارند تا جائی که حاضرند به پایان آن ختم شود و از سوی دیگر تروئیکای اروپایی با نگاه بلندمدت به دنبال راه حلی هستند که از ویرانه های برجام فرصتی برای ترمیم و همزمان تعمیم آن به سایر حوزه‌های امنیت ملی ایران بسازند،که از قضا ترامپ و تیم امنیتی او با این ایده مخالفند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: آنچه مشخص است ماه نوامبر تعیین کننده است؛ چرا که نتیجه انتخابات آمریکا می‌تواند مسیرها و نگرش‌ها را تغییر دهد و تقریباً آن زمان روشن می‌ شود غرب می‌خواهد چه راهبردی در مواجهه با جمهوری اسلامی انتخاب کند.

,

وی اظهار کرد: حال اگر این افتراق منافع کنونی میان بازیگران بین‌المللی درگیر و شکننده بودن برجام و بی فایده بودن در چسبندگی بیش از حد به آن برای تصمیم گیران کنونی در داخل درس آموز و در برگیرنده انتخاب راهبرد منهای برجام نشود، مصیبتی بدتر از ترامپ است.

,

قربانی پور تصریح کرد: در داخل کسانی هستند که مقاومت را صرفاً با هدف آنچه در سوم نوامبر در آمریکا قرار است رخ دهد برای خود و گاها برای جامعه توجیه می‌کنند؛ که اگر این مسئله به آن گره زده شود و جامعه و وضع موجود را با آن شرطی کنند، قرار گرفتن مجدد در یک مسیر اشتباه و از اساس یک تسلسل باطل و خسارتی غیر قابل جبران است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: بی شک دستیابی به وضع مطلوب راه حل دارد،که یقیناً برجامیزه کردن اقتصاد و نگاه سودمندگرا به طیف های سیاسی رقیب در آمریکا بخشی از آن نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه