اخبار داغ

مدیر امور آموزشی دانشگاه بجنورد اعلام کرد؛

برگزاری مجازی سال تحصیلی جدید در دانشگاه بجنورد/ دروس عملی نیازمند حضور، فشرده تشکیل می‌شود

برگزاری مجازی سال تحصیلی جدید در دانشگاه بجنورد/ دروس عملی نیازمند حضور، فشرده تشکیل می‌شود
محمد رازی گفت: نیمه نخست از سال تحصیلی جدید به صورت مجازی برگزار می شود و دروس عملی نیازمند حضور در کارگاه به صورت فشرده در طول ترم برپا می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رازی، مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اعلام آغاز سال تحصیلی جدید آموزش عالی از 29 شهریور ماه جاری اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزش عالی کشور، نیمه نخست از سال تحصیلی جدید به صورت مجازی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

رازی درباره برگزاری دروس عملی دانشگاهی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد دروس عملی در مقطع کارشناسی بیشتر و در مقطع کارشناسی ارشد کمتر هستند، در سال تحصیلی جدید دروس عملی که امکان برگزاری مجازی را ندارند درصورتیکه باید این دروس ارائه شوند، اگر شرایط بیماری کرونا اجازه داد این دروس به صورت فشرده و در زمان مشخص در طول ترم برگزار خواهند شد.

,

وی افزود: دروس عملی که می شود با ضبط فیلم و یا ارائه نرم افزار برگزار شوند به این صورت برگزار خواهند شد.

,

وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته، با شیوع بیماری کرونا از هزار و 500 درس عملی که در این دانشگاه ارائه شد 450 درس عملی به صورت مجازی با استفاده از ضبط فیلم و یا استفاده از نرم افزار ها برگزار شدند و مابقی نیز از 15 شهریور ماه جاری به صورت حضوری برگزار شده اند که در حال تدریس هستند.

,

رازی در بخش دیگری از سخن خود درباره جمعیت دانشجویی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید نیز عنوان کرد: تعداد دانشجویان جاری این دانشگاه ( به جز دانشجویان جدید) که تا پایان هفته گذشته ثبت نام کرده بودند شامل سه هزار و 937 دانشجوی مقطع کارشناسی، 380 دانشجوی کارشناسی ارشد و پنج دانشجوی مقطع دکتری هستند.

,

وی با بیان اینکه تا آغاز سال تحصیلی جدید تعداد این آمار تغییر خواهد کرد، یادآور شد: در سال تحصیلی 98 تعداد دانشجویان این دانشگاه چهار هزار و 800 نفر بود.

,

وی همچنین اظهار کرد: تعداد مصوب دانشجوهای درخواستی برای ورود جدید در دانشگاه بجنورد برای مقطع کارشناسی هزار و 565 نفر، برای مقطع کارشناسی ارشد 264 نفر هستند که البته هر ساله بین 20 تا 25 درصد از دانشجویان سال اولی که باید ثبت نام کنند، ریزش دانشجوی سال اولی داریم.

,

مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بجنورد افزود: برای سال تحصیلی جدید، جذب دانشجو جدید در مقطع دکتری نخواهیم داشت.

,

وی درباره رشته های تحصیلی این دانشگاه نیز اظهار کرد: در این دانشگاه، در مقطع کارشناسی 27 رشته و در مقطع کارشناسی ارشد نیز 24 رشته دایر هستند.

,

وی گفت: در سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد به رشته علوم ورزشی، گرایش آسیب شناسی و حرکت اصلاحی نیز اضافه شده است که برای اولین بار در این گرایش نیز پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

,

رازی درباره رشته مقطع دکتری در دانشگاه بجنورد نیز اظهار کرد: در سال تحصیلی 99-98، این دانشگاه در دو رشته شامل آموزش زبان انگلیسی و مشاوره دانشجوی دکتری جذب کرد.

,

وی در ادامه گفت: البته مجوز دانشجوی دکتری برای دانشگاه بجنورد، یکبار پذیرش بود که ادامه جذب دانشجوی دکتری در این دو رشته در این دانشگاه به جذب استاد تمام مشروط شده بود.

,

وی یادآور شد: در حال حاضر اساتید جذب شده در این دو رشته مقطع دکتری در دانشگاه بجنورد استاد یار هستند که در تلاش هستیم برای این دو رشته استاد تمام جذب شوند تا بتوانیم در سال تحصیلی دیگر، دانشجوی دکتری در این دو رشته را جذب کنیم.

,

با این وجود، مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بجنورد اعلام کرد: دانشگاه بجنورد در هفت رشته دیگر (رشته های فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه) متقاضی جذب دانشجو در مقطع دکتری است که هنوز مجوزهای آن اخذ نشده اند.

,

وی در خاتمه درباره جذب دانشجو در مقطع کارشناسی از طریق سوابق تحصیلی ( معدل کتبی دیپلم) نیز اعلام کرد: دانشگاه بجنورد در هشت رشته شامل آمار، ریاضی، فیزیک، علوم کامپیوتر، علوم ورزشی، زبان انگلیسی، زبان روسی و صنایع دستی مجوز جذب دانشجوی کارشناسی از طریق سوابق تحصیلی را دارا است.

,

رازی گفت: آغاز ثبت نام برای این داوطلبان از طریق سامانه سازمان سنجش از پنج مرداد ماه امسال شروع و تا دوم شهریور ماه جاری ادامه داشت که البته این مهلت تا هفت مهر ماه امسال تمدید شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه