اخبار داغ

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش لرستان:

۱۲۹۳ مدرسه روستایی و حاشیه شهر در لرستان به اینترنت متصل شد

۱۲۹۳ مدرسه روستایی و حاشیه شهر در لرستان به اینترنت متصل شد
سیاه منصور، رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش لرستان گفت: هزار و 293 مدرسه روستایی و حاشیه شهر که سال گذشته دسترسی به اینترنت نداشتند، امسال به اینترنت رایگان متصل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سیاه منصور در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با شیوع کرونا در اوایل اسفند سال گذشته، آموزش ها در فضای مجازی به دانش آموزان انجام شد و برخی از روستاها و مدارس حاشیه شهر به اینترنت دسترسی نداشتند که آموزش ها از روش های دیگری به دانش آموزان ارائه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در همین راستا با تلاش های انجام شده امسال ۸۳۰ مدرسه روستایی که تاکنون دسترسی به اینترنت نداشتند به اینترنت متصل شدند و به صورت رایگان اینترنت در اختیار این مدارس قرار گرفت.

,

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: همچنین ۵۷۳ مدرسه که در حاشیه شهرهای استان قرار دارد نیز امسال به اینترنت رایگان متصل شده و علاوه بر این ۲۵۳ مدرسه که اینترنت داشتند و با هزینه به نت وصل می شدند، امسال به اینترنت رایگان وصل شدند.

,

وی گفت: در مجموع هزار و ۲۹۳ مدرسه که پارسال اینترنت نداشتند امسال به شبکه اینترنت رایگان وصل شدند. حدود ۱۵۰ مدرسه در استان شرایط دسترسی به اینترنت را ندارند؛ در استان حدود ۱۰۰ مدرسه وجود دارد که این مدارس بیشتر در مناطق روستایی و عشایری بوده که برق در این مناطق وجود ندارد البته تراکم دانش آموزان در این مدارس بسیار اندک است و از روش های دیگری دروس و آموزش ها را فرا می گیرند.

,

سیاه منصور عنوان کرد: بیش از ۵۰ مدرسه برق دارند ولی آنتن دهی اینترنت و موبایل ندارند البته پیگیری های لازم برای وصل شدن این مدارس به اینترنت در دستور کار است و در مجموع حدود ۱۵۰ مدرسه وجود دارد که در حال حاضر شرایط اتصال به اینترنت را ندارند.

,

وی با اشاره به مشکلات شاد گفت: نسخه جدید شاد در دسترس قرار گرفته البته تغییرات زیادی ایجاد شده و برنامه های جدیدی به این شبکه اضافه شده است و مشکلات و نواقص این شبکه طی روزهای آینده برطرف می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه