اخبار داغ

اعتراض عضو شورای شهر بیرجند به هزینه منابع بیت‌المال در "بند دره"؛

احداث منطقه گردشگری با پول مردم به نفع عده‌ای خاص/ آینده "بند دره" به سرنوشت هتل معین دچار نشود

احداث منطقه گردشگری با پول مردم به نفع عده‌ای خاص/ آینده "بند دره" به سرنوشت هتل معین دچار نشود
حسنی‌صفت گفت: آینده بنده دره به سرنوشت هتل معین که قرار بود 11 طبقه باشد و وام‌های کلان دریافت کردند اما اکنون فقط یک رستوران است، دچار نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، منطقه "بند دره" با قدمت تاریخی و از نقاط گردشگری شهرستان بیرجند محسوب می‌شود و با این‌که سالیان گذشته بحث توسعه و راه‌اندازی منطقه گردشگری آن مطرح بود، از سال گذشته بار دیگر در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

هر روز در خصوص منطقه گردشگری بند دره بیرجند اخبار امیدبخشی به گوش می‌رسد اما برخی نظرات متفاوتی در خصوص این منطقه گردشگری دارند.  

,

رضا حسنی‌صفت عضو شورای شهر بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: بخشی از هزینه‌های خدماتی و عمرانی بنده دره از شهرداری بیرجند پرداخت می‌شود.

,

وی با بیان این‌که هزینه‌های شهرداری نباید در جایی هزینه شود که بهره‌بردار آن‌جا شهرداری نیست و هزینه به نفع مردم برنمی‌گردد و این‌که شهرداری از جیب مردم برای بخش خصوصی که سرمایه‌گذار و بهره‌بردار آن‌جاست، هزینه نکند.

,

به گفته وی، استاندار در جایی که مستقیم گفته بهره‌برداری منطقه گردشگری به شهرداری داده نمی‌شود، چرا شهرداری پول مردم را در آن‌جا هزینه می‌کند؟

,

عضو شورای شهر بیرجند عنوان کرد: از قبل به این موضوع اعتراض داشتم و اکنون به‌خاطر مردم اعتراض دارم که نباید این بیت‌المال و حق مردم به نفع یک گروه خاص هزینه شود.

,

حسنی‌صفت گفت: بیش از میلیاردها ریال از اعتبارات شهرداری بیرجند در منطقه بند دره برای یک یا چند شرکت خصوصی که بهره‌بردار هستند، هزینه شده است در صورتی که استاندار با بهره‌برداری شهرداری از بنده دره مخالفت کرده است.

,

وی با بیان این‌که اصل راه‌اندازی منطقه گردشگری برای مردم و شهر کار خوبی است تصریح کرد: هزینه‌های انجام گرفته به یک سری افراد و شرکت‌ها، سود کلانی رسانده و برای آن‌ها ارزش‌افزوده داشته است.

,

عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به ساخت هتل معین که عملا یک رستوران بیش نیست، گفت: در ابتدا قرار بود این هتل 11 طبقه با 14 هزار مترمربع زیربنا باشد که 50 درصد عوارض ساخت تخفیف داده شده و وام‌های کلانی دریافت کردند و تمام امکانات خدماتی رایگان انجام شده اما نه 11 طبقه ساخته شد و نه تسهیلاتی که برای مردم و شهر بیرجند بوده، آن‌جا سرمایه‌گذاری شده است.

,

حسنی‌صفت عنوان کرد: دو بانده‌کردن جاده بند دره و ارائه سایر امکانات با پول مردم به نفع یک عده است و این موضوع را مطرح کردیم اما توجه نمی‌شود.

,

وی ادامه داد: هم‌اکنون در زمین‌هایی که ملی است، کار صورت می‌گیرد در صورتی اراضی هم‌جوار که متعلق به شرکت خصوصی است، بیشترین بهره‌برداری را خواهند داشت.

,

عضو شورای شهر بیرجند گفت: اکنون باید این موضوه پیگیری شود که منابع بیت‌المال در جایی هزینه شود که آینده آن مانند هتل معین نشود؛ پول برای یک یا چند سرمایه‌گذار که می‌خواهند میلیون‌ها تومان سود ببرند، هزینه نشود در صورتی که مردم در آن‌جا هیچ نفعی نداشته باشند.

,

حسنی‌صفت افزود: چرا از سال 1373 زمین‌ها به شرکت خصوصی واگذار شده و اقدامی صورت نگرفته است و اکنون با وجود زیرساخت‌ها هیچ اقدامی انجام نداده است؟

,

وی عنوان کرد: اکنون اگر به واگذاری اراضی بند دره توجه قانونی نشود، وسعت زیادی از اراضی ملی با شرایط خاص به بخش خصوصی واگذار می‌شود.  

,

عضو شورای شهر بیرجند گفت: باید شرکت پویش روی 22 هکتار کار کند یا آن را واگذار کند تا بخش خصوصی یا عمومی دیگری وارد شود؛ چرا فقط بحث واگذاری صورت می‌گیرد؟ اگر این واگذاری انجام شود معلوم نیست چه زمانی به بهره‌برداری برسد و مردم از آن بهره‌مند شوند.

,

حسنی‌صفت افزود: اکنون همه زیرساخت به‌طور عالی در آن‌جا برای شرکت خصوصی ایجاد شده است؛ چرا به شهرداری که یک نهاد عمومی و متعلق به خود مردم است، واگذار نمی‌شود؟

,

وی تأکید کرد: ساخت منطقه گردشگری، تفریحی و تجاری خوب است اما باید با برنامه‌ریزی و نظارت صحیح صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه