اخبار داغ

یادداشت جلال چراغپور درمورد دلالیسم فوتبالی؛

فوتبالیست‌ها گران شده‌اند چون هزینه زندگی دلالان بالا رفته است

فوتبالیست‌ها گران شده‌اند چون هزینه زندگی دلالان بالا رفته است
کارشناس باسابقه فوتبال ایران در خصوص ارقام قراردادها، دلالی و مبارزه با فساد در فوتبال نقطه نظراتی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  وقتی در یک جامعه تورم باعث گرانی همه نوع کالا و خدمات می‌شود کاملا طبیعی است که دلال یا ایجنتی که هزینه جاری زندگی خود را از طریق فوتبال تامین می‌کند به دنبال راه حلی برای کنار آمدن با تورم موجود در جامعه باشد. این روزها شما اگر مدیرعامل یک باشگاه باشید نمی‌توانید با هیچ فوتبالیستی به تنهایی مذاکره کنید و حتما باید سراغ ایجنت یا همان دلال بروید و با او وارد مذاکره شوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دلال‌ها هیچ نقشی در تولید ندارند و فقط مصرف کننده هستند، آنها در نقش جاده صاف‌کن فوتبالیست‌ها پیش می‌روند و آنها را تیمار می‌کنند. وقتی هزینه زندگی بالا می‌رود پورسانت دلال‌ها هم افزایش پیدا می‌کند و این گروه دست به هر کاری می‌زنند تا قیمت بازیکنان ایرانی به‌طور نامتعارف افزایش دهند تا هزینه زندگی‌شان تامین شود.

,

دولت آقای روحانی در این زمینه فعالیت‌های بسیار مفیدی داشته است. افتضاح قرارداد ویلموتس باعث شد بحث فساد و دلالی در فوتبال مورد توجه نهادها نظارتی قرار بگیرد. بررسی‌ها به جاهای خوبی رسید اما به اعتقاد من کرونا دلالان را نجات داد و در روند رسیدگی به پرونده‌های فساد در فوتبال وقفه ایجاد کرد.

,

سوال اینجاست که آیا با شرایط کنونی اقتصادی جامعه باشگاه‌های ایرانی می‌توانند از عهده تعهدات چندین میلیاردی خود به فوتبالیست‌ها بر آیند؟ با توجه به کاهش درآمدهای باشگاه‌ها در دنیا فوتبالیست‌های بزرگ از تیم‌های خود خواسته‌اند روند قراردادشان پائین بیاید اما از آنجایی که در ایران همه چیز به صورت برعکس اتفاق می‌افتد فوتبالیست‌های ایرانی گران شدند و واقعا برای من جای سوال دارد که یک باشگاه ایرانی چطور می‌تواند از پس پرداخت رقم‌های میلیاردی بر بیاید.

,

یک فوتبالیست با باشگاهی قرارداد 800 میلیونی امضا می‌کند اما دریافتی او 500 میلیون تومان است در این بین آن 300 میلیون بین مدیر و دلال تقسیم می‌شود. این اتفاق سال‌هاست در فوتبال ایران رخ می‌دهد و با سندسازی‌هایی هم که باشگاه‌ها انجام می‌دهند هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذارند. با توجه به اینکه در جامعه ما مشکلات حاد بیشتری وجود دارد فعلا بحث فساد در فوتبال عقب نشسته اما به زودی نهادهای نظارتی در این حوزه هم وارد خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه