اخبار داغ

بررسی یک وعده فراموش شده؛

مصوبات احداث کتابخانه در شمال‌شهر بیرجند روی کاغذ ماند

مصوبات احداث کتابخانه در شمال‌شهر بیرجند روی کاغذ ماند
مصوبات بازدید استاندار از شمال‌شهر بیرجند در خصوص احداث و تجهیز کتابخانه، اجرایی نشده و اعلام می‌شود در در دست اقدام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خاورستان، منطقه شمال شهر بیرجند که بر عکس سایر شهرها از مناطق کم برخوردار یا به اصطلاح محروم نام برده می شود، منطقه ای است که اگر از میدان آزادی به سمت کارگران و رجایی، جوادیه و موسی بن جعفر قدم بگذارید، آرام آرام متوجه کم برخورداری و محرومیت آن از زوایای مختلف می شوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
معمولا مغازه‌داران و کاسبان با مشکلات و معضلات محلات از زوایای مختلف به خوبی آشنا هستند، از این رو بود که وارد یکی از مغازه‌های خیابان کارگران شدم و نقاط قوت و ضعف محله را جویا شدم که همان ابتدا گفتم برای بررسی موضوع فرهنگی و اجتماعی گزارش تهیه می کنم.
,
 
,
مشکلات در این منطقه به گفته آقای میری بی‌شمار است و گوشی برای شنیدن وجود ندارد و اگر گوشی هم باشد، اقدامی بر حل معضلات وجود ندارد.
,
 
,
از وی در خصوص مشکلات و معضلات جوانان در حوزه فرهنگی، اجتماعی پرسیدم.
,
 
,
به گفته میری این منطقه از شهر بیرجند مشکل اقتصادی دارند و از این لحاظ در مضیقه هستند؛ همچنین شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی هستیم، کمبود امکانات تفریحی و بهداشتی و وضع نامناسب خیابان و کوچه‌ها عیان است.
,
 
,
این شهروند می‌گوید: لازم است امکانات رفاهی و تفریح‌گاه برای این محل فراهم شود چراکه مردم آرامش ندارند، البته مرکز فروش وجود دارد و نیاز نیست برای خرید به مرکز شهر مراجعه کرد، همچنین از نظر امنیتی مشکل خاصی نداریم و گشت‌های نیروی انتظامی وجود دارند.
,
 
,
وی کمبود سالن ورزشی، پارک و کتابخانه را از مهترین مشکلات فرهنگی، اجتماعی در منطقه عنوان کرد و افزود: عمده مشکل ما این است که فرهنگ سازی لازم صورت نگرفته و در این زمینه ضعف وجود دارد.
,
 
,
مصوبه ساخت کتابخانه فقط روی کاغذ اجرای شده است
, مصوبه ساخت کتابخانه فقط روی کاغذ اجرای شده است, مصوبه ساخت کتابخانه فقط روی کاغذ اجرای شده است,
 
,
میری به مصوبه بازدید استاندار در منطقه شمال شهر و مصوبات مسجد امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: در این جلسه وعده های خوبی برای منطقه شعبانیه، کارگران و شمال شهر داده شد که بسیاری از آن اجرایی نشده است.
,
 
,
وی با اشاره مصوبه ساخت کتابخانه در شمال شهر بیرجند عنوان کرد: در این جلسه دو مصوبه جداگانه مطرح شد که یکی احداث کتابخانه به مساحت 250 مترمربع در محله نرجس که در هفته دولت سال 99 به بهره‌برداری برسد و یک مصوبه تجهیز و بهره‌برداری از 2 باب کتابخانه در محله الهیه و مهرشهر بود که در هفته دولت 98 بهره‌برداری شود.
,
 
,
میری ادامه داد: این مصوبات فقط روی کاغذ اجرایی شده و در خصوص ساخت یک باب کتابخانه در محله نرجس یک قطعه زمین معرفی شده اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
,
 
,
وی عنوان کرد: برای ساخت و تجهیز این کتابخانه پیگیری فراوان انجام شده اما به نتیجه نرسیده است و خواهش ما از مسئولان این است که وعده تو خالی به مردم ندهند.
,
 
,
شهروند دیگری درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مطالبی بیان کرد که در گزارش دیگری به آن خواهیم پرداخت.
,
 
,
وی مشکلات اصلی حوزه فرهنگی شمال شهر بیرجند را کمبود مدرسه و خانه محله و نبود سرگرمی برای جوانان و بیکاری عنوان کرد و خواستار حل مشکلات شد.
,
 
,
وعده‌ها بدون اقدام
, وعده‌ها بدون اقدام, وعده‌ها بدون اقدام,
 
,
عنایتی با بیان این‌که مسئولان برای شمال شهر وعده‌های فراوان داده اند اما اقدامی انجام نشده است افزود: خواسته جوانان ایجاد پارک، سالن ورزشی و وسایل بازی در پارک‌ها است.
,
 
,
وی گفت: یک خواسته خانواده‌ها احداث کتابخانه و خانه محله است که شنیدیم در بازدید استاندار و فرماندار از شمال شهر عنوان شده و قول دادند که اقدامتی انجام دهند اما ظاهرا تاکنون عملیاتی نشده است.
,
 
,
در ادامه سری به مهرشهر زدیم. یکی از شهروندان که در حال ورزش کردن در پارک بود از عدم تساوی امکانات در محلات مختلف شهری انتقاد کرد و گفت: امکانات نسبت به بالای شهر در حد صفر است و خدمات رسانی نسبت به سایر مناطق متناسب نیست، مشکلات به ‌صورت کتبی و شفاهی به استاندار، فرماندار و شورای شهر ارائه شده است.
,
 
,
وی در خصوص مشکلات و کمبودهای فرهنگی در مهرشهر عنوان کرد: برعکس این‌که در این منطقه اماکن فرهنگی، اجتماعی و تفریحی بسیار اندک است اما خانواده‌های با فرهنک و ایمان با کمبودها کنار می‌آیند لذا نباید مسئولان از این فرهنگی‌بودن و توقع‌کم خانواده‌ها سوءاستفاده کنند.
,
 
,
حسینی به مشکلات نبود اماکن برای تفریح جوانان و خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: فرهنگ به عنوان زیرساخت یک جامعه در همه امور به شمار می‌رود و مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی را تحت‌الشعاع قرار داده است.
,
 
,
محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی مردادماه سال گذشته از محدوده شمال شهر بیرجند بازدید کرد و مقرر شد از محل اعتبارات فرمانداری بیرجند یک باب کتابخانه در محله مهرشهر ظرف یک ماه تجهیز و راه‌اندازی شود.
,
 
,
وفایی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، عنوان کرد: در حال حاضر 12 کتابخانه در شهرستان بیرجند فعال است که از این تعداد، 4 باب در محدوده شمال شهر بیرجند است.
,
 
,
وی افزود: در سال گذشته کتابخانه‌های شهید بصیری‌پور و الهیه تجهیز شده و هم‌اکنون فعال است.
,
 
,
سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای احداث کتابخانه الهیه 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی در سال 97 و برای تجهیز و تأمین منابع 4 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در سال 98 هزینه شده است.
,
 
,
به گفته وفایی برای بهسازی و تعمیر کتابخانه شهید بصیری‌پور که در سال‌های قبل استیجاری بوده، مبلغ 1 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل کمک‌های خیّران و اعتبارات استانی و اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در محل مسجد جامع مهرشهر هزینه شده و همچنین 5 میلیارد ریال برای تجهیز و تأمین منابع این کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه‌های استان هزینه شده است.
,
 
,
وی در خصوص احداث یک باب کتابخانه در محدوده محله نرجس که از مصوبات بازدید استاندار در محدوده شمال شهر است، گفت: ساخت این کتابخانه در محدوده نرجس در دست اقدام است که برای ساخت آن در سال 99 مبلغ 3 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
,
 
,
بنابراین گزارش؛ بسیاری از مصوبات در زمان وعده داده شده، به سرانجام نرسیده و طبق گفته‌های مردم، هیچ‌اقدام اجرایی در خصوص مصوبه احداث کتابخانه خیابان نرجس انجام نشده و حتی محدوده زمین آن نیز مشخص نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه