اخبار داغ

معاون برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش خبر داد :

اعلام جزئیات استخدام آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی/ تدوین سیاستهای جذب نیرو در وزارت آموزش و پرروش

اعلام  جزئیات استخدام آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی/ تدوین سیاستهای جذب نیرو در وزارت آموزش و پرروش
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گروه های چهارگانه نهضت سوادآموزی، حق التدریس ها، خرید خدمتی ها و مربیان پیش دبستانی باید تا پایان برنامه ششم توسعه به کار گیری شوند؛ از تنظیم سیاست های کلی جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی الهیار ترکمن درباره روند جذب نیروهای نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی و حق التدریسی ها اظهار کرد: آزمون داخلی برای جذب نیروهای نهضتی در بیستم تیرماه برگزار شد و مستند برگزاری آزمون نیز قانون مجلس است که در شهریور ۹۷ تصویب شد و در آنجا به صراحت ذکر شده است که باید از آموزش دهنده ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی آزمون ورودی به عمل بیاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: مجری برگزاری آزمون، جهاددانشگاهی بود و حدود ۲۴ هزار نفر در آزمون شرکت کردند که نتایج آن هم در مرداد اعلام شد و هرکس پذیرفته شده برای طی دوره یک ساله آموزشی به دانشگاه فرهنگیان می رود.
,
 
,
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کل مشمولان نهضت سوادآموزی برای شرکت در آزمون ۲۴ هزار نفر بودند که به جز ۳۰۰ نفر بقیه همه در آزمون شرکت کردند و بسیاری پذیرفته شدند؛ در پاسخ به اینکه کل مشمولان گروه های چهارگانه چند نفر هستند؟ گفت: تا قبل از استفساریه مجلس درخصوص مربیان پیش دبستانی، کل مشمولان ۶۷ هزار نفر بودند.
,
 
,
الهیار ادامه داد: اما با توجه به استفساریه ای که خرداد امسال، مجلس قبل انجام داد و شرط پرداخت حقوق از محل اعتبارات دولتی را برداشت، تعداد مشمولان زیاد می شود که در حال آمارگیری از استان ها هستیم. این افراد باید طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه به کارگیری شوند.
,
 
,
وی همچنین با اشاره به تنظیم سیاست های کلی جذب نیرو گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در اجلاس روسای آموزش و پرورش تاکید فرمودند مدخل ورود نیرو به آموزش و پرورش باید دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی باشند.
,
 
,
معاون برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش افزود: این در حالی است که متاسفانه در سال های گذشته مداخلات بیرونی تعادل نیروی انسانی را به هم زده است. ما سیاستهای کلی جذب نیرو را تنظیم کرده ایم که اکنون در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه