اخبار داغ

در سایه غلفت مسئولان؛

قلیان‌ها به ساحل بندرعباس بازگشتند

قلیان‌ها به ساحل بندرعباس بازگشتند
با وجود قرمز بودن وضعیت شیوع ویروس کرونا در بندرعباس شاهد عرضه قلیان و تجمع مردم در ساحل بندرعباس هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، با همه‌گیری کروناویروس عزم همه مسئولان برای مبارز با هر عاملی که باعث شیوع آن می‌شود جدی شد اما هرچه از آن روز می‌گذرد ظاهرا عزم‌ها در بندرعباس سست‌تر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یکی از معضلاتی که بندرعباسی‌ها از سالیانی دور با آن گریبانگیر هستند عرضه بی‌رویه قلیان‌ها در ساحل است که این عامل باعث شده هم شکل زیبای ساحل خلیج فارس زشت شود و هم با وجود کرونا این محل به میعادگاه ویروس منحوس تبدیل شود.

,

حال با این وجود افرادی که در ساحل قدم می زنند بجای آن که ساحل محلی برای آرامش روح و روان‌شان باشد بیم آن می رود که به بیماری مبتلا شوند.

,

, ,

پزشکان در مورد مضرات قلیان و استشمام دود آن نظرات متعددی دارند. سرطان، کاهش سطح اکسیژن خون، افزایش مشکلات ریوی و بیماری‌های قلبی و عروقی بخشی ازاین مضرات هستند.

,

احتمال سقط جنین با عبور از ساحل بندرعباس!

, احتمال سقط جنین با عبور از ساحل بندرعباس!,

دکتر محمدرضا مسجدی، رئیس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور گفته : در مکان‌های تفریحی شهر بندرعباس از جمله بلوار ساحلی،  یک خانم باردار اگر از این مسیر عبور کند دود از طریق مادر و جفت وارد بدن جنین می‌شود و در نهایت رشد جنین متوقف خواهد شد و در برخی موارد احتمال سقط‌جنین نیز است،اگر نوزاد هم متولد شود احتمال ابتلای نوزاد به آسم وجود دارد و عوارض دود ناشی از دخانیات از زندگی جنینی تا سالمندی ادامه پیدا می‌کند.

,

علاوه براین بر اساس آمارها سالانه بیش از ۶۰هزار نفر بر اثر استفاده از دخانیات فوت می کنند؛ حال با توجه به بازگشت قلیان ها به سطح ساحل بندرعباس مردم این شهر با ابراز گلایه‌مندی از مسئولین تقاضا دارند نسبت به جمع آوری این ابزار کشتار جمعی تلاش بیشتری ورزند.

,

جان مردم در خطر است

, جان مردم در خطر است,

جعفری، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با هرمز گفت: حضور قلیان فروشان دراین روزهای کرونای در ساحل بندرعباس جای بسی تعجب، چون با این کارشان هم جان خود و هم جان دیگران رابه خطر می‌اندازند.

,

وی افزود: تعدادقلیان فروشان روز به روز در حال افزایش است و سود زیاد فروش قلیان برای کسانی که بصورت غیرمجاز کار می‌کند باعث رونق آن‌ها شده است.

,

, ,

این شهروند با بیان اینکه مصرف قلیان سلامتی انسان را به خطر می اندازد، گفت کسانی از روی تفریح  و اراده به سمت قلیان می روند اما خبرندارند که علاوه براینکه خود را به مرگ نزدیک می کند دیگران را هم مورد اذیت قرارمی دهند.

,

جعفری عنوان کرد: بیشترین افرادی که در ساحل بندرعباس برای قلیان حضور دارند جوان هستند و متاسفانه دختران و زنان هم بسیار زیاد اند.

,

شهروندبندرعباسی خاطر نشان کرد: باید مسئولان نسبت به رفع چنین معضلی اقدام کنند و با این کار سلامت مردم را تضمین کنند.

,

یکی از راه های انتقال کرونا استفاده از قلیان است

, یکی از راه های انتقال کرونا استفاده از قلیان است,

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: یکی از راه های انتقال بیماری های تنفسی ازجمله کرونا استفاده از قلیان به صورت مشترک است.

,

وی افزود: قلیان می تواند از جهات مختلف برای کرونا خطرناک باشد، یکی  از آن استفاده از قلیان های مشترک بوده که قطعا باعث انتقال بیماری کرونا خواهد شد.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه دخانیات و قلیان اسیب بسیار شدیدی به قلب و ریه انسان وارد می کند، تصریح کرد: تخریب و مرگ و میر مژک‌ها در مجاری هوایی و ریه‌ها از جمله آسیب به بدن که ناشی از استفاده از دود مواد دخانی است.

,

نوروزیان بابیان اینکه مردم باید از مصرف قلیان برهیز کنند، خاطرنشان کرد: یکی عوامل بسیار مهم در افزایش فشار خون بالا در سنین جوانی همین استفاده از دخانیات است و کسانی که یک شبه دچار سکته قلبی می شوند، از جمله دلایلش همین انقباضات عروقی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه