اخبار داغ

با همت قرارگاه خاتم‌الانبیا؛

فاز دوم و فاز آزمایشی سوم پروژه آبرسانی غیزانیه افتتاح شد/ شاهوارپور: سپاه تا تکمیل انشعابات آب در کنار مردم می‌ماند

فاز دوم و فاز آزمایشی سوم پروژه آبرسانی غیزانیه افتتاح شد/ شاهوارپور: سپاه تا تکمیل انشعابات آب در کنار مردم  می‌ماند
فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال، پس از انجام تست‌های نهایی به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل رهیاب، بخش بزرگ غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که به علت  نبود امکانات اولیه، برخی از روستاها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود 24 هزار نفر جمعیت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

, ,

آب شرب بخش غیزانیه پس از سال‌های متمادی که با همت سپاه و گروه‌های جهادی ماه‌ها از طریق تانکر به اهالی این منطقه آبرسانی می‌شد، عصر روز گذشته در فاز دوم و فاز آزمایشی فاز سوم پروژه آبرسانی غیزانیه افتتاح شد.

,

, ,

بخشی از پروژه آبرسانی غیزانیه در 25 روزکاری توسط قرارگاه خاتم انجام شد

, بخشی از پروژه آبرسانی غیزانیه در 25 روزکاری توسط قرارگاه خاتم انجام شد, بخشی از پروژه آبرسانی غیزانیه در 25 روزکاری توسط قرارگاه خاتم انجام شد,

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا فخاری عصر یکشنبه در آیین بهره برداری از گام سوم پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز اظهارکرد: صبح امروز چندین پروژه در حوزه ابرسان افتتاح شد که امیدواریم تداوم آبرسانی مطمئن به شهرهای خوزستان ادامه پیداکند، مردم این منطقه سال ها در زمینه آب مشکلات زیادی را تحمل کردند و دغدغه آنها نه تنها دل مردم را خراشید بلکه دل رهبر معظم انقلاب را نیز آزرده‌خاطر کرد و ایشان نیز بر همت همه جانبه دستگاه ها برای رفع مشکلات آب این منطقه آن هم در سریع ترین زمان، تاکید کردند. 

,

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: این فصل مشترک و همکاری جدی و هدفمند مسئولان اجرایی پس از فرمان رهبر معظم انقلاب موجب شد پروژه آبرسانی غیزانیه به سرانجام برسد که شاید اجرای چنین پروژه ای در این مدت زمان کوتاه رکورد بزرگی برای ما به شمار می آید که تبدیل به یک فرصت و قدرت شد.

,

وی گفت: در گام سوم این پروژه، در فاصله زمانی ۲۵ روزکاری برای لوله کشی ۳۰ کیلومتر مسیر مورد نظر اقدام شد.

,

سرتیپ پاسدار فخاری گفت: گام سوم این پروژه برای پایداری و افزایش ظرفیت و تداوم آبرسانی مطمئن به شهرهای خوزستان اجرا شده و امید است بخش عمده‌ای از دغدغه مردم این منطقه برطرف شود.

,

ان شاء الله آلام دل مرد غیزانیه آرام بگیرد و این آرامش به دل امام خامنه ای نیز منتقل شود

, ان شاء الله آلام دل مرد غیزانیه آرام بگیرد و این آرامش به دل امام خامنه ای نیز منتقل شود, ان شاء الله آلام دل مرد غیزانیه آرام بگیرد و این آرامش به دل امام خامنه ای نیز منتقل شود,

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که بخشی از پروژه ای که برعهده قرارگاه خاتم گذاشته شد در این فاصله زمانی کوتاه انجام شد، ان شاء الله آلام دل مرد غیزانیه آرام بگیرد و این آرامش به دل امام خامنه ای نیز منتقل شود، و ایشان هم از این اتحاد آرامش بگیرند.

,

, ,

طی 10 آینده انشعابات به خطوط اصلی وصل خواهند شد

, طی 10 آینده انشعابات به خطوط اصلی وصل خواهند شد, طی 10 آینده انشعابات به خطوط اصلی وصل خواهند شد, ,

سپس غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در  آیین بهره برداری فاز دوم و بهره برداری آزمایشی فازسوم پروژه  آبرسانی به بخش غیزانیه اظهار کرد: فاز اول تامین آب شرب بخش غیزانیه از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد و به دلیل وجود مشکلات مالی ،اجتماعی و معارضین روند پروژه سخت و طولانی شد که حدود ۲ ماه پیش فاز اول آن به بهره برداری رسید.

,

شریعتی بیان کرد: از روستای شیبان تا صفیره خط لوله اجرا و عین حال ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه آن بازسازی و قسمت مشرحات نیز از شهرستان کارون خط لوله و ایستگاه پمپاژ اجرا شده است.

,

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه روستاهایی از بخش غیزانیه نیز با معضل آب مواجه بودند، ادامه داد: لازمه رفع این معضل اجرای فاز دوم با ۲۸ کیلومتر خط لوله بود که طی دو هفته گذشته تست و آزمایش آن انجام شد و امروز به افتتاح رسید که امکان تامین آب برای روستاهایی که در فاز اول در ساعاتی از روز ضعیف تر بود به میزان قابل ملاحظه ای پایداری دست یافته است.

,

با همت بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیاء ۲۳ کیلومتر خط لوله پلی اتیلن در این مناطق کار شده است

, با همت بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیاء ۲۳ کیلومتر خط لوله پلی اتیلن در این مناطق کار شده است, با همت بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیاء ۲۳ کیلومتر خط لوله پلی اتیلن در این مناطق کار شده است,

وی با بیان اینکه عصر امروز آیین بهره برداری آزمایشی فاز سوم را برگزار کردیم تا ضمن شناسایی کمبودها، طی دو هفته آینده آنهارا رفع کنیم و به صورت رسمی افتتاح شود، گفت: فاز سوم آن از تاسیسات نظه تا دهلاویه و بخشی از دهلاویه تا عین الزمان بوده است که با همت بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیاء ۲۳ کیلومتر خط لوله پلی اتیلن در این مناطق کار شده است.

,

شریعتی تصریح کرد: در هر سه فاز حدود ۱۶۰ میلیارد تومان در بحث آبرسانی هزینه شده که قرارگاه خاتم الانبیاء نیز اکنون از نظه تا عین الزمان در حال فعالیت است و متوقف نشده این ۷ کیلومتر تا هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

,

شریعتی استاندار خوزستان گفت: طی ۷ الی ۱۰ روز آینده این انشعابات به خط اصلی وصل خواهد شد و آبرسانی این روستاها به تدریج انجام می گیرد.

,

وی با بیان اینکه، کار اصلی انجام شده است افزود: در حین روند این کار بزرگ ممکن است ضعف هایی وجود داشته باشد که رفع خواهد شد و به سر انجام خواهد رسید. باتوجه به محدودیت هایی که در کشور وجود دارد در سال گذشته غیر قابل پیش بینی بود که تا یک سال آینده کل بخش غیزانیه به صورت کامل با خطوط جدیدی که حداقل ۳۰ الی ۴۰ سال دیگر کارایی دارد تامین آب شود.

,

حلاوت و شیرینی این کار بزرگ و شبانه روزی عزیزان را به کامشان تلخ نکنید

, حلاوت و شیرینی این کار بزرگ و شبانه روزی عزیزان را به کامشان تلخ نکنید, حلاوت و شیرینی این کار بزرگ و شبانه روزی عزیزان را به کامشان تلخ نکنید,

استاندار خوزستان با تاکید بر این که ممکن است در طول یک الی دو هفته آینده در کار نقص جزئی مشاهده شود خواستار شد: حلاوت و شیرینی این کار بزرگ و شبانه روزی عزیزان را به کامشان تلخ نکنید چرا که کار بصورت اصولی و مهندسی انجام شده است.

,

شریعتی ضمن تقدیر و تشکر از سازمان آب و فاضلاب استان، آب روستایی، قرارگاه سازندگی خاتم انبیا ،بنیادمستضعفین و شرکت فراسان افزود: تامین آب پایدار تمام روستاهای بخش غیزانیه باید انجام بشود که با بررسی ها و اقدامات صورت گرفته تامین آب خواهند داشت.

,

وی با بیان اینکه بخش غیزانیه بزرگترین بخش خوزستان است و زمین های کشاورزی و دامپروری خوبی دارد اما از مشکلاتی از جمله پراکندگی روستاها ،جمعیت،احشام و… رنج می برد و به زیر ساخت نیاز دارد.

,

شریعتی تشریح کرد: تامین برق و روشنایی، گازرسانی، مدرسه سازی و جمع آوری کلاس های کانکسی کارهای مهم و اساسی است که در بخش غیزانیه انجام شده که در سال ۹۵ یا نبود و یا کمتر بود.

,

وی افزود:بنده به اقای حقیقی تاکید می کنم که کل روستاهای این بخش باید آبرسانی از این خط لوله تامین آب بشود و با بررسی که شده است همگی تامین آب خواهد شد و مشکل خاصی نخواهند داشت.

,

هنوز ۶۰ درصد راه های روستایی در غیزانیه مشکل دارد

, هنوز ۶۰ درصد راه های روستایی در غیزانیه مشکل دارد, هنوز ۶۰ درصد راه های روستایی در غیزانیه مشکل دارد,

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در بخش راه های روستایی هنوز نقص هایی وجود دارد ادامه داد:این بخش مهمترین زیر ساختی است که پیشرفتش نسبت به سایر بخش ها کمتر بوده و هنوز ۶۰ درصد راه های روستایی در بخش غیزانیه مشکل دارد که باید یه تدریج تامین بشود. البته دولت و نهاد های مختلف از جمله ستاد اجرایی بنیاد مستضعفین، فولاد خوزستان، سپاه حضرت ولی عصر عج و گروه های جهادی اهتمام ویژه ای به این بخش ورزیدند که امید است بتوانیم شرایط بخش غیزانیه را بهبود بخشیم.

,

وی در خصوص روند پیشرفت پروژه آبرسانی غیزانیه افزود: قبل از گذشت ۴۵ روز از کلنگ زنی این پروژه فاز سوم را آغاز کردیم و با سرعت هرچه تمام تر کار را پیش بردیم ،البته در فاز ۱ و ۲ ما با لوله های گاز و نفت تلاقی داشتیم که بطور معمول برای هرکدام از آنها ۱ ماه زمان لازم بود تا اجازه ی کامل از شرکت های متعلق گرفته شود تا بتوان از این خطوط رد شد.

,

, ,

سپاه تا تکمیل انشعابات آب در کنار مردم  می ماند

, سپاه تا تکمیل انشعابات آب در کنار مردم  می ماند, سپاه تا تکمیل انشعابات آب در کنار مردم  می ماند, ,

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر عج خوزستان  نیز در آیین بهره‌برداری از فاز دوم و سوم پروژه آبرسانی غیزانیه اظهار کرد: خدارا شاکرم از اینکه توفیق شد تا این روزها در کنار همه خدمتگزاران و عزیزانی که در مجموعه اجرای پروژه‌ مهم آبرسانی با مدیریت آبفای استان و همچنین هدایت‌های استاندار مشارکت داشتند، باشیم.

,

شاهوارپور عنوان کرد: در این امر خیر، مهم و خداپسندانه ما نیز به سهم خود، سهم کوچکی داشتیم و از دور شاهدم که همه دلسوزان و خدمتگزاران در مواقع سختی، بحران و مشکلاتی که برای مردم پیش می‌آید احساس می‌کنند که باید در کنار مردم باشند.

,

همه دستگاه‌ها به ویژه بسیجیان و پاسداران در کنار مسؤولین و مردم در حال خدمت بودند

وی افزود: در سیل سال گذشته دیدیم که چه مصائبی بر مردم ما وارد شد و همه دستگاه‌ها به ویژه بسیجیان و پاسداران در کنار مسؤولین و مردم در حال خدمت بودند، در این ایام نیز علاوه بر اقدامات و کمک‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، تانکرهای آب مدیریت شد و توسط مجموعه‌های سپاه استانی به کمک آمدند.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: در بحث حفر چاه نیز بسیج سازندگی زحمت کشیدند و بیش از ۸۰ چاه را بازسازی و آب را فعال کردند.

وی افزود: هنوز در برخی نقاط به دلیل انشعابات فرعی که نیاز هست تانکرها فعال است اما تا زمانی که انشعابات فرعی شبکه آب به صورت کامل به اتمام برسد و مردم بتوانند از نعمت آب برخوردار باشند در خدمت مردم هستیم.

, همه دستگاه‌ها به ویژه بسیجیان و پاسداران در کنار مسؤولین و مردم در حال خدمت بودند, همه دستگاه‌ها به ویژه بسیجیان و پاسداران در کنار مسؤولین و مردم در حال خدمت بودند,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه