اخبار داغ

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان اعلام کرد:

برپایی آموزش حضوری در مدارس راز و جرگلان/آماده سازی آموزش تکمیلی در ۱۳۰ مدرسه

برپایی آموزش حضوری در مدارس راز و جرگلان/آماده سازی آموزش تکمیلی در ۱۳۰ مدرسه
عباس رضایی گفت: در شهرستان راز و جرگلان برپایی کلاس ها در مدارس کم جمعیت به صورت حضوری خواهد بود و در مدارس پر جمعیت نیز دانش آموزان تقسیم بندی می شوند و یک در روز در میان در سر کلاس ها حضور خواهند یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس رضایی، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: شهرستان راز و جرگلان دارای 12 هزار و 555 نفر دانش آموز است که در 187 مدرسه تحصیل می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

رضایی گفت: در سال تحصیلی جدید ( 1400-99 ) در این شهرستان یک هزار و 736 دانش آموزش جدید الورود در پایه اول، یک هزار و 22 دانش آموز در مقطع متوسطه 1 و 461 دانش آموز در مقطع متوسطه 2 تحصیل خواهند کرد.

,

وی افزود: اولویت اصلی آموزش و پرورش برای تحصیل، حضور دانش آموزان در مدرسه است که البته شبکه های مجازی و تلوزیون نیز مکمل این آموزش ها خواهند بود.

,

وی با یادآوری این مطلب که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است در مدارسی که تعداد دانش آموزان کمتر از صد نفر باشند تشکیل کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهند شد، گفت: در شهرستان راز و جرگلان تعداد کلاس های کم جمعیت، بسیار زیاد هستند.

,

رضایی در ادامه عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید در شهرستان راز و جرگلان در مقطع ابتدایی 57 مدرسه کمتر از 50 دانش آموز، 24 مدرسه کمتر از 100 دانش آموز تحصیل می کنند و تنها یک مدرسه در شهر یکه سعود 200 دانش آموز ابتدایی دارد.

,

وی همچنین گفت: در مقطع متوسطه 1 نیز 16 مدرسه کمتر از 50 دانش آموز و 29 مدرسه کمتر از 100 دانش آموزش دارند.

,

وی افزود: در این شهرستان به طور کلی فقط دو مدرسه در مقطع متوسطه 1 بیش از 100 دانش آموز دارند.

,

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان خاطر نشان کرد: در این شهرستان در مقطع متوسطه 2، 17 مدرسه برپا هستند که در این مقطع نیز تنها دو مدرسه بیش از 100 دانش آموز دارند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود، درباره حضور دانش آموزان در مدرسه نیز بیان کرد: مدارس در طول هفته برای برگزاری کلاس های درسی باز هستند و آموزش دروس در مدارس کم جمعیت، حضوری است.

,

وی افزود: در مدارس پر جمعیت نیز دانش آموزان تقسیم بندی می شوند و یک در روز در میان در سر کلاس ها حضور خواهند یافت.

,

رضایی در ادامه گفت: در صورتیکه دانش آموزی گوشی تلفن همراه نداشته باشد و یا اینکه به شبکه شاد و شبکه اینترنت پرسرعت دسترسی نداشته باشند، می تواند با یک فلش مموری به مدرسه مراجعه کند و آموزش های ارائه شده را از معلمان مدرسه تحویل بگیرند و به صورت آفلاین استفاده کند.

,

وی افزود: در عین حال، برنامه آموزش فرد به فرد توسط معلم برای دانش آموزان در مدرسه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی درباره ارائه آموزش تکمیلی به دانش آموزان نیز بیان کرد: در شهرستان راز و جرگلان از 187 مدرسه، 86 مدرسه به آنتن های ایرانسل که اینترنت پرسرعتی دارند مجهز شده اند.

,

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان افزود: 40 مدرسه نیز به مودم ای دی اس ال متصل شده اند.

,

وی گفت: در مجموع 130 مدرسه دارای اینترنت هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: مابقی مدارس این شهرستان طی یک تا دو ماه آینده از اینترنت برخوردار خواهند شد.

,

رضایی همچنین عنوان کرد: در صورت بروز مشکلات اینترنتی برای مدارس و دانش آموزان این شهرستان از آنتن های جدید و پیشرفته تر استفاده خواهند شد کرد که در همین راستا، وزارت ارتباطات نیز مکلف شده است که در صورت بروز هرگونه مشکلی از نزدیک ترین محل برای دسترسی به اینترنت پر سرعت اقدامات لازم انجام شوند.

,

وی در خاتمه درباره حضور و اقامت دانش آموزان در خوابگاه های شبانه روزی در این شهرستان نیز بیان کرد: در این شهرستان پنج خوابگاه دخترانه و پنج خوابگاه پسرانه بر پا هستند که در شهرهای راز، غلامان، باغلق و گرکز مستقر هستند.

,

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در این خوابگاه های شبانه روزی دستورالعمل های بهداشتی را ابلاغ کرده است که دانش آموزان از این دستورالعمل ها پیروی خواهند کرد.

,

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان افزود: به دانش آموزانی که روستاهای محل سکونت آنها به خوابگاه شبانه روزی نزدیک هستند، توصیه شده است تا روزانه با سرویس رفت و آمد کنند.

,

رضایی گفت: دانش آموزان در کلاس های ورزشی نیز از ورزش های انفرادی را انجام خواهند داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه