اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور مطرح کرد؛

تهدید به مرگ به دلیل برخورد با زمین‌خواری

تهدید به مرگ به دلیل برخورد با زمین‌خواری
فرهمند راد گفت: بارها توسط افرادی که باغ ویلاهای غیرمجاز آن‌ها تخریب‌شده تهدید به مرگ شده‌ام و آخرین مورد آن نیز در روز گذشته بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدعلی فرهمند راد، مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل اداره جهاد کشاورزی بخش مرکزی نیشابور گفت: کرونا باعث عدم فروش ‌محصولات کشاورزان و تجمع محصولات در انبارها و نتیجتاً باعث کاهش قیمت و ضرر کشاورزان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به مشکلات این روزهای کشاورزان تصریح کرد: مشکل بعدی کشاورزان برداشت کم محصول به دلیل علمی کار نکردن است که کشاورزی را از صرفه اقتصادی خارج کرده است و با توجه به افزایش قیمت‌ها مشکلات عدیده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

,

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور در پاسخ به آخرین وضعیت پرداختی‌های زعفران کاران که از سال پیش مبلغ فروش محصولاتشان را دریافت نکرده‌اند گفت: روز پنج‌شنبه گذشته تمام مطالبات زعفران کاران نیشابور پرداخت‌شده است.

,

فرهمند راد اظهار داشت: صادرات زعفران و آلو در نیشابور نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش‌یافته است و دلیل این اتفاق کرونا و بسته بودن مبادی صادراتی است.

,

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور با اشاره به مشکلات عدیده دامداران خاطرنشان کرد: از اقدام به تجمع توسط دامداران در استانداری اطلاع ندارم ولی با توجه به نهاده‌های دامی‌ که در اختیار ما قرار داده شده است، ما توانایی در اختیار قرار دادن به میزان کافی نهاده را به این زحمت‌کشان نداشتیم، مسئول واردات نهاده وزارت سمت است و این وزارتخانه نمی‌تواند نهاده را در اختیار ما قرار دهد و از ابتدای سال فقط ۳۵ درصد از نهاده‌های موردنیاز در اختیار دامدار قرار گرفته است و مابقی را باید از بازار آزاد تهیه می‌کردند.

,

وی تاکید کرد: از طرفی قیمت محصولات دامداران به میزان واقعی افزایش نیافته و این اعتراض آن‌ها حرف حقی است ولی درباره نحوه اعتراض آن‌ها نظری ندارم.

,

فرهمند راد با اشاره به اقدامات این دستگاه در مقابله با زمین‌خواری بیان داشت: ۷۰ حکم قضایی برای تخریب ساخت‌وسازها در زمین‌های کشاورزی و باغ ویلاها گرفته و اجرایی شده است.

,

این مقام مسئولین در تشریح خطرات مقابله با زمین‌خواری تصریح کرد: بارها توسط افرادی که باغ ویلاهای غیرمجاز آن‌ها تخریب‌شده است تهدید به مرگ شده‌ام و آخرین مورد در روز گذشته بوده است.

,

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به افزایش تقاضاها برای ساخت استخر در زمین های کشاورزی تصریح کرد: یکی از دلایل نظام‌مند کردند ساخت استخر این است که حجم زیادی آب در معرض آفتاب و تبخیر قرار می‌گیرد و منابع زیرزمینی آب کاهش شدیدی یافته است.

,

وی با اشاره به مشکلات این روزهای کشاورزان در تامین کود گفت: گران شدن کودها و سموم به دلیل افزایش نرخ دلار باعث شده است که مشکلات زیادی ایجادشده است و در کنار شاهد افزایش قیمت زیادی در حوزه میوه و صیفی‌جات نبوده‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه