شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: اجتماعی
ساعت: 13:48 منتشر شده در مورخ: 1399/06/17 شناسه خبر: 1644729

مهم ترین نکات در طراحی فضای اداری

مهم ترین نکات در طراحی فضای اداری
دکوراسیون محیط اداری و دفتر کار می تواند بر راندمان و بازدهی کارکنان تاثیر گذاشته و موجب ایجاد حس مالکیت و تعلق و افزایش مشارکت کارکنان در کار تیمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طراحی داخلی محیط کار شما باید به گونه ای باشد که منجر به نظم و ساماندهی فضا شده و بتوان بیشترین استفاده را از حداقل فضا برد. همچنین باید با استفاده از المان های مناسب، محیطی زیبا و مطلوب برای کار به وجود آورد. از آن جا که افراد شاغل در هر مجموعه ای زمان زیادی از روز خود را در محل کارشان سپری می کنند، دکوراسیون این فضا باید طوری طراحی شود که آسایش و راحتی را برای کارکنان به ارمغان آورده و فضایی با عملکرد مناسب را برای آنان ایجاد کند.

با استفاده از عناصر طبیعی (مانند گل و گیاه و گلدان های زیبا) ، هارمونی و هماهنگی طرح و رنگ، نورپردازی، مبلمان مناسب و تنوع فضایی می توانید محل کاری زیبا و خاص داشته باشید. شما می توانید از رنگ سازمانی، لوگو یا المان خاص خود برای هر چه جذاب تر کردن دفتر کار خود استفاده کنید. این کار به نوعی معرف فعالیت شما نیز خواهد بود و باعث می شود که مراجعین بیزینس و فعالیت شما را به خاطر بسپارند. رنگ های سرد مانند سبز و آبی آرامش بخش بوده و رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی و زرد هیجان را به وجود می آورند. انتخاب رنگ مناسب علاوه بر آن که بر زیبایی بصری فضا و آرامش ذهنی پرسنل تاثیرگذار است، در ارتباط گرفتن مشتری و راحتی او در طول مدت حضورش در دفتر کار شما نیز موثر است. به عنوان مثال برای فضاهای کوچک بهتر است از رنگ های روشن برای دیوارها و وسایل استفاده شود. این کار کمک می کند که دفتر کار شما بزرگ تر به نظر برسد و اعتماد مشتریان نیز راحت تر جلب شود.

همچنین بهتر است از مبلمان هم خوان و متناسب با ارگونومی بدن انسان ها استفاده کنید؛ در این صورت سلامت کارکنان را نیز در نظر گرفته و موجب آسایش و راحتی هر چه بیشتر آن ها در ساعات کاری خواهید شد. علاوه بر نوع و مدل مبلمان، باید چیدمان خلاقانه ای را نیز برای آن به کار گیرید تا جلوه خاصی به محل کارتان ببخشید.

 

پارتیشن بندی دفتر کار یکی دیگر از مواردی است که به هر چه بهتر دکور کردن این فضا کمک می کند. با استفاده از پارتیشن می توانید قسمت های مختلف را از یکدیگر تفکیک کرده و از هر بخش به عنوان یک اتاق یا دفتر کار جداگانه استفاده کنید. این کار به ویژه برای فضا سازی در دفاتر  فلت بسیار کاربردی است. استفاده از پارتیشن همچنین موجب می شود مراجعه کننده هنگام ورود به محل کار شما گیج نشده و به راحتی و بدون هیچ مشکلی به بخش مورد نظرش هدایت شود.

عنصر دیگری که در دکوراسیون اداری مهم است، نورپردازی مناسب می باشد. تا آن جا که ممکن است از نور طبیعی برای تامین روشنایی محل کار خود استفاده کنید. در صورت استفاده از نور مصنوعی، پیشنهاد ما این است که از نورپردازی موضعی برای تامین نور سطح کار را استفاده شود. انتخاب پرده نیز در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. برای خرید پرده اداری گزینه های بسیاری در اختیار دارید؛ از جمله پرده های اداری می توان به پرده شید، زبرا، کرکره های چوبی و فلزی و پرده سیلوئت اشاره کرد. یکی از نکاتی که هنگام خرید پرده باید به آن توجه کنید، تناسب پرده با سبک دکوراسیون فضای مورد نظر است. پرده زبرا از پر طرفدارترین پرده های اداری است. این پرده از دو لایه پارچه و تور متصل به هم تشکیل شده و امکان تنظیم نور را فراهم می کند. با استفاده از این پرده ها می توانید میزان نور ورودی به اتاق خود را تنظیم کنید و در صورت نیاز، سایه روشن ایجاد کنید. پرده شید نیز نوعی دیگری از پرده اداری است که بیشتر برای دفاتری با سبک مدرن قابل استفاده هستند. شیدها از پارچه یک تکه ای تشکیل شده اند که حول یک محور می چرخد. شما می توانید تصویر مورد نظر خود را که معرف برند و فعالیت تان است، روش این پرده ها چاپ کنید. پرده های کرکره ای دارای دو مدل افقی و عمودی هستند و در نوع چوبی و آلونیومی دارند. این پرده ها از اسلایدهایی تشکیل شده اند که به صورت افقی یا عمودی باز و بسته می شوند. کرکره های آلومینیومی نسبت به چوبی دوام و طول عمر بیشتری داشته و در رنگ های متنوع تری در بازار وجود دارند. 

با رعایت این نکات ساده می توانید دفتر کار شیک و منحصر به فردی داشته و به حفظ روحیه کارکنان نیز اهمیت دهید.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1644729
ارسال نظر
نظرات