اخبار داغ

یک مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

۲ راس از آهوان دشت سهرین در دانشگاه زنجان تلف شدند

۲ راس از آهوان دشت سهرین در دانشگاه زنجان تلف شدند
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: 2 راس از آهوان دشت سهرین، تحویل دانشگاه زنجان شده بود که این دانشگاه امروز طی نامه‌ای اعلام کرده که آهوان مذکور تلف شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: ضمن اینکه علت تلف شدن آهوها را به صورت کتبی خواستار شده‌ایم، برای بررسی‌های بیشتر این موضوع طی روزهای آتی، بازدید حضوری هم از محل نگهداری آن‌ها خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه باید علت اصلی تلف شدن آهوها مشخص شود، افزود: این آهوان با ضوابطی تحویل دانشگاه زنجان شده بود که باید پس داده می‌شد اما اکنون باید علت تلف شدن این گونه جانوری مشخص شود.

,

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: آخرین بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور در استان زنجان و در دشت سهرین و منطقه فیله‌خاصه نگهداری می‌شوند.

,

وی اظهار داشت: طبق اخرین سرشماری در سال 98 مجموع آهوان موجود در زیستگاه‌های حیات وحش استان زنجان 1424 راس است.

,

رستمی با بیان اینکه سرشماری امسال طی یک ماه آینده انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سرشماری سال‌های قبل در ابتدای مهرماه انجام می‌شد اما به دلیل از بین رفتن زیستگاه و تبدیل شدن کِشت سنتی به صنعتی، مجبوریم برای خالی شدن دشت و اتمام کار کشاورزان به‌ویژه گوجه‌فرنگی‌کاران، منتظر مانده و سپس سرشماری کنیم. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه