اخبار داغ

لاوروف:

ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه اتفاق‌نظر دارند

ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه اتفاق‌نظر دارند
وزیر خارجه روسیه گفت کشورش با ایران و ترکیه بر سر جلوگیری از تکرار سناریوی لیبی و عراق در سوریه اتفاق‌نظر دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه گفته میان رویکردهای سه کشور ضامن آتش‌بس در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) تفاوت‌هایی وجود دارد اما سه کشور در هدفِ مشترکِ جلوگیری از تکرار سناریوهای لیبی و عراق در سوریه اتفاق‌نظر دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، لاوروف گفت: «البته، تفاوت‌های قابل‌توجهی در رویکردهای مسکو، آنکارا و تهران وجود دارد. می‌توان این تفاوت‌ها را هم در بیانیه‌های رسمی و هم از طریق اوضاع در داخل آن کشور مشاهده کرد.»
,
 
,
وزیر خارجه روسیه، علی‌رغم این در ادامه گفت: «با وجود این، ما با ترکیه و ایران در این هدف مشترک مبنی بر اینکه نباید اجازه تکرار رویدادهای عراق و لیبی را بدهیم مشترک هستند.»
,
 
,
ایران، روسیه و ترکیه به عنوان سه کشور ضامن آتش‌بس در سوریه چهارم شهریورماه در ادامه رایزنی‌ها در حاشیه سومین نشست کمیته قانون اساسی در ژنو بیانیه مشترکی را  منتشر کردند.
,
 
,
سه کشور بار دیگر بر تعهد قوی خود به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه اذعان و بر لزوم احترام به این اصول توسط همه طرف‌ها تأکید کردند. 
,
 
,
آنها همچنین بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و نمودهای آن و نیز ایستادگی در برابر دستورکارهای جدایی‌طلبانه که موجب تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شده و تهدیدکننده امنیت ملی کشورهای همسایه است تصریح کردند.
,
 
,
 میان سه کشور این توافق حاصل شد به منظور نابودی نهایی داعش، جبهه النصره و سایر اشخاص، گروه‌ها، تشکل‌ها و موجودیت‌های وابسته به القاعده یا داعش و سایر گروه‌های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل به همکاری‌های خود ادامه دهند و از محافظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی طبق حقوق بین‌الملل بشردوستانه اطمینان حاصل کنند. 
,
 
,
مسکو، تهران و آنکارا  اظهار داشتند که کمیته قانون اساسی باید با روحیه مصالحه و مشارکت سازنده و بدون دخالت خارجی و تحمیل برنامه زمانبندی از بیرون به کار خود ادامه دهد تا اعضای کمیته به توافقی کلی دست یابند و نتیجه کار کمیته مورد پذیرش و حمایت حداکثری ملت سوریه قرار گیرد. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه