اخبار داغ

فرودگاه صنعاء از روز چهارشنبه تعطیل می‌شود

فرودگاه صنعاء از روز چهارشنبه تعطیل می‌شود
وزیر حمل و نقل یمن اعلام کرد که فرودگاه صنعاء به دلیل ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی توسط ائتلاف سعودی و تامین نشدن سوخت مورد نیاز آنجا از روز چهارشنبه تعطیل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل یمن اعلام کرد که فرودگاه بین المللی صنعاء پایتخت یمن به دلیل اینکه سوخت مورد نیاز خود را تمام کرده  از روز چهارشنبه روی پروازهای سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه بین المللی بسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش شبکه الجزیره، الشامی گفت: «ائتلاف متجاوز به دنبال شکست نظامی در یمن به دنبال دستیابی به هر دستاوردی از جنگ است و ادامه توقیف کشتی‌ها و مشتفات نفتی و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده موجب ایجاد فاجعه انسانی برای ملت یمن و به خصوص بیماران در بیمارستان ها و نوزادان می‌شود».
,
 
,
وزیر یمنی گفت: «بیش از ۵۴۰ هزار بیمار که برای ادامه درمان خود نیاز به سفر به خارج از کشور دارند با بسته شدن فرودگاه بین الملل صنعاء سرگردان خواهند بود و سرنوشت نامعلومی در انتظارشان است».
,
 
,
به گزارش رسانه‌های یمنی ده‌ها بیمارستان در یمن با کمبود شدید سوخت مواجه شده و در آستانه تعطیلی هستند.
,
 
,
اداره فرودگاه بین المللی صنعاء هفته گذشته نیز نسبت به عدم توانایی خود در ارائه خدمات ناوبری هوایی برای استقبال از هواپیماهای سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی در روزهای آینده به دلیل در شرف پایان بودن ذخایر مشتقات نفتی آن هشدار داد.
,
 
,
در بیانیه صادر شده، آمده بود که با توجه به اقدامات خودسرانه اعمال شده توسط کشورهای ائتلاف متجاوز در جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، ذخیره گازوئیل و نفت این فرودگاه در شرف اتمام است و مقادیر موجود فقط برای چند روز نیاز کاری را پوشش می‌دهد.
,
 
,
در این بیانیه تأکید شده بود، اداره فرودگاه قادر به کار با ژنراتورها، وسایل نقلیه اطفا حریق و بقیه دستگاه‌ها و تجهیزات برای ارائه خدمات به هواپیماهای سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی نیست که روزانه وارد فرودگاه بین المللی صنعا می شوند یا آنجا را ترک می‌کنند.
,
 
,
با اینکه حدود پانزده کشتی حامل مشتقات نفتی مجوز سازمان ملل برای ورود به بندر «الحدیده» را دارند، ائتلاف سعودی به آنها اجازه ورود نمی‌دهد و همین موضوع منجر به بحران سوخت در یمن شده است.
,
 
,
ائتلاف عربی از آگوست ۲۰۱۶ تمام پروازها در فرودگاه بین‌المللی صنعاء را ممنوع کرده است به استثنای پروازهای انسانی ویژه سازمان ملل و برخی نهادهای بشردوستانه که گه‌گاه از این فرودگاه انجام می‌شود.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه