اخبار داغ

مشکل تأمین سوخت همچنان ادامه دارد؛

صف‌های طولانی توزیع گازمایع بلای جان مردم خراسان جنوبی/ "سدف" هم نتوانست مشکلات را حل کند

صف‌های طولانی توزیع گازمایع بلای جان مردم خراسان جنوبی/ "سدف" هم نتوانست مشکلات را حل کند
مشکل تأمین و توزیع گاز مایع در استان همچنان ادامه دارد و مسئولان به جای حل مشکل، آن را بین ادارات پاس‌کاری می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بعد از درج چند گزارش در پایگاه خبری تحلیلی خاورستان و سایر رسانه‌ها، هنوز مشکل تأمین و توزیع گاز مایع در خراسان جنوبی حل نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, ،,

صف‌های و طولانی و نرسیدن کپسول گازمایع به تمام افراد، همچنان ادامه دارد. یکی از اهالی روستاهای شهرستان سربیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: چندین روز است نمی‌توانیم حتی یک کپسول گازمایع پیدا و خریداری کنیم. به شهرهای نهبندان و سربیشه رفتیم و دیروز و امروز نیز در بیرجند حاضر هستیم اما نتوانستیم یک کپسول گازمایع حتی به قیمت آزاد خریداری کنیم. وی افزود: تا پیش از اقدام اخیر دولت، مشکلی در تهیه کپسول گاز مایع وجود نداشت و ما خواهان بازگشت به آرامش گذشته هستیم.

,

یکی از کاسبان که نیاز به کپسول گاز دارد نیز به خبرنگار ما گفت: من هر سه روز یک کپسول گاز نیاز دارم اما گفتند باید در سایت ثبت‌نام کنید. در سایت ثبت‌نام کردم اما بازهم به من کپسول نمی‌دهند. وی افزود: قیمت کپسول گازمایع در گذشته، 9 هزار و 700 تومان بود اما امروز حتی در بازار آزاد با قیمت 30 هزار تومان هم پیدا نمی‌شود.

,

وی به موضوع نظارت بر توزیع کپسول گاز مایع اشاره و تصریح کرد: هیچ‌گونه نظارت بر تأمین و توزیع کپسول گاز مایع انجام نمی‌شود و در روزهای شیوع بیماری کرونا، جان مردم برای مسئولان ارزشی ندارد.

,

یکی از عشایر شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگار خاورستان، گفت: سه روز برای تهیه کپسول گاز مایع به حاجی‌آباد و قاین مراجعه کردم اما نتوانستم حتی یک کپسول گاز مایع برای خانواده‌ام تهیه کنم.

,

وی با بیان این‌که نظارت، صفر است افزود: در گذشته برای روستای ما کپسول گاز مایع می‌آوردند اما بیش از دو ماه است حتی یک خودروی کپسول گاز مایع به روستا نیاوردند.

,

وی تأکید کرد: خواستار این هستیم هرچه سریع‌تر مسئولان ارشد استان به خصوص استاندار به این موضوع ورود و آن را حل کنند.

,

قربانعلی مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی در این خصوص با بیان این‌که در تأمین گازمایع، کمبودی وجود ندارد گفته بود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فقط وظیفه تأمین گاز مایع را برعهده دارد و نظارت بر نحوه توزیع، قیمت عرضه، مدیریت مصرف و سایر موارد بر عهده سازمان صمت است.

,

در این خصوص علی تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سامانه 124 و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و شهرستان‌ها آماده دریافت گزارشات و برخورد با تخلفات حوزه توزیع گاز مایع در استان هستند.

,

وی افزود: در راستای اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، از تاریخ یکم مردادماه 99 کلیه متقاضیان دریافت کپسول گاز مایع می‌بایست جهت ثبت‌نام و تخصیص سهمیه با قیمت مصوب و همچنین احراز هویت از طریق سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف) اقدام کنند.

,

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان صمت استان نیز در راستای وظایف نظارتی خود همکاری و همراهی کامل را با شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان جهت اجرای موفق این طرح تاکنون داشته است.

,

تهوری تصریح کرد: با تشدید نظارت‌ها بر شبکه توزیع گاز مایع، با همکاری نمایندگان شرکت نفت و آتش نشانی استان شرکت‌های موزع، عوامل توزیع و حتی واحدهای صنفی در حوزه گاز مایع مورد بازرسی و نظارت تیم‌های بازرسی در قالب گشت‌های مشترک قرار گرفتند و این موضوع به اتاق‌های اصناف و ادارات شهرستانی نیز به منظور نظارت و برگزاری گشت مشترک ابلاغ شده است.

,

وی با اشاره به گلایه و نارضایتی در خصوص ایجاد صف در دریافت کپسول گاز مایع گفت: ایجاد صف با توجه به پراکندگی جمعیتی در حوزه شهری، روستایی و عشایری ارتباط مستقیم با نحوه اجرای طرح و همچنین چگونگی توزیع از سوی متولیان این امر دارد که عدم ثبت‌نام برخی از متقاضیان در سامانه و همچنین اعلام همراه داشتن کارت ملی سرپرست خانوار برای دریافت کپسول از سوی این افراد از جمله عوامل ایجاد صف و نارضایتی مردمی است.

,

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان معاونت بازرسی این سازمان، پیشنهادات اجرایی و نظرات کارشناسی این سازمان به صورت مکتوب به مسئولان ذیربط و متولیان این طرح داده شده است تا ضمن اجرای طرح نارضایتی مردمی به حداقل برسد.

,

تهوری افزود: اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام در سامانه تجارت آسان و سامانه سدف به آدرس https://newtejaratasan.niopdc.ir نیز از طرق مختلف به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی از سوی سازمان صورت گرفته است.

,

وی در پایان با اعلام آمادگی جهت همکاری و حضور در گشت‌های مشترک و ادامه داشتن نظارت‌ها در این خصوص تأکید کرد: مردم عزیز استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در حوزه گاز مایع اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و ... مراتب را به سامانه 124 گزارش کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.‌

,

بنابراین گزارش؛ لزوم ثبت‌نام در سامانه جهت دریافت گازمایع در صورتی است که برخی از مردم اعلام کردند در سامانه ثبت‌نام کردند اما فقط شماره رهگیری به آن‌ها داده شده و خبری از تعداد، زمان و مکان تحویل کپسول گاز مایع نیست و این یعنی سامانه مذکور، اقدامی که برای آن تعریف شده را انجام نمی‌دهد.

,

 به نظر می‌رسد مسئولان اقدام مؤثری در حل مشکل مردم انجام نمی‌دهند و به پاس‌کاری بین ادارات بسنده می‌کنند. اکنون باید منتظر ماند تا شاید استاندار خراسان جنوبی به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در استان، قدمی برای حل مشکلات مردم بردارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه