اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

هدف از برگزاری جشنواره «علمدار» گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت است

هدف از برگزاری جشنواره «علمدار» گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت است
احمد اسکندری‌نسب گفت: گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و معرفی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل نوجوان و جوانان کشور را از جمله اهداف برگزاری جشنواره کشوری فرهنگی و هنری «علمدار» است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ احمد اسکندری‌نسب صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره کشوری فرهنگی و هنری «علمدار» یادواره سردار آسمانی، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی که در جوار مضجع شریف حاج قاسم برگزار شده بود، گفت: شهید سلیمانی در زمان حیات و شهادتش بر نفوس انسان‌ها تاثیر زیادی گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حاج قاسم مسیر کمال را به خوبی گذراند و بر همین اساس تبدیل به یک مکتب شد، ابراز کرد: افتخار ما این است که ترویج دهنده مکتب حاج قاسم باشیم، شهید سلیمانی با اخلاص، تواضع، ساده زیستی، مسئولیت پذیری و تعهدی که داشت در دل مردم ایران و جهان نفوذ کرد.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یادواره سردار آسمانی به صورت کشوری برگزار می‌شود و دبیرخانه این جشنواره در استان کرمان است، تصریح کرد: گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و معرفی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل نوجوان و جوانان کشور را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

,

اسکندری نسب با اشاره به صیانت از میراث ارزشمند شهید سلیمانی به عنوان یک مدرسه و مکتب درس آموز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است، اظهار کرد: در این جشنواره به دنبال معرفی آثار فرهنگی، هنری و تجلیل از دانش آموزان، دانشجو، معلمان و فرهنگیان مستعد و علاقمند هستیم.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره «علمدار» از امروز تا 10 آذرماه از طریق سامانه شاد و کانال اختصاصی این جشنواره برگزار خواهد شد، ابراز کرد: جشنواره در رشته های شعر، داستان کوتاه، مقاله، خاطره نویسی، خوشنویسی و نقاشی خط ویژه فرهنگیان برگزار می شود.

,

وی افزود: دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدائی می‌توانند در رشته‌های نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی و دکلمه خوانی و  همچنین دانش آموزان متوسطه اول و دوم می‌توانند در رشته‌های نقاشی، خاطره نویسی، دلنوشته، نامه‌ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه و داستانک شرکت کنند.

,

این مقام مسئول در خصوص محورهای برگزاری این جشنواره گفت: شهید سلیمانی، رفتار و سبک تربیتی و برخورد با کودکان، نوجوانان و یاران خویش، شهید سلیمانی، مردم دوستی و خدمت به مردم، شهید سلیمانی، ولایت پذیری و وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی، فرزندان شهداء، احترام به پدر و مادر، شهادت سردار و اتحاد ملی، شجاعت و مقاومت و وداع با شکوه و تاریخی سردار آسمانی است.

,

اسکندری نسبت أکید کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت فرا جناحی است  و امیدواریم بتوانیم شخصیت حاج قاسم را به عنوان یک الگوی ملی و قهرمان برای آینده سازان جامعه معرفی کنیم و راه و منش این سردار بزرگ را به دانش آموزان یاد بدهیم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: می خواهیم با آغاز سال تحصیلی جدید از حضور پیشکسوتان ایثار و شهادت در صبحگاه‌های مدارس برای معرفی شخصیت بزرگ شهید سلیمانی به عنوان سردار بزرگ سپاه اسلام استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه