اخبار داغ

قدم این مهمانان روی خرخره شهر من است؛

واکنش کاربران به ورود تورهای گردشگری خاص به گیلان در ایام اوج کرونا + تصاویر

واکنش کاربران به ورود تورهای گردشگری خاص به گیلان در ایام اوج کرونا + تصاویر
صنعت گردشگری بخش اقتصادی مهم و در آمدزایی برای هر منطقه محسوب می شود اما این صنعت در گیلان، البته اگر بتوان برای آن نام صنعت را به کار برد جنبه تاریکی هم دارد که تا به حال به آن توجه زیادی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، از اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که گیلان درگیر ویروس منحوس کرونا شد. ویروسی که تعداد زیادی از مردم استان مان را تسلیم مرگ کرد و بسیاری از خانواده ها را داغدار.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

از همان روزهای اولیه شیوع این ویروس، وزارت بهداشت با توصیه های مکررش مردم را از رفتن به سفر نهی کرد، مخصوصا سفر به استانی مانند گیلان که به شدت درگیر ویروس کرونا شده بود.

,

از آن طرف ماجرا که بخواهیم نگاه کنیم گیلان است و مناطق بکر طبیعی اش؛ مناطقی که هر روز بیشتر از دیروز به یمن وجود مسافران دستخوش تغییرات می شود. مسافرانی که پیامد صنعتی به نام گردشگری هستند. صنعتی که ظاهرا استان ما گیلان بیشتر از آنکه سودش را ببرد از آن زیان دیده و دچار خسران شده است.

,

صنعت گردشگری بخش اقتصادی مهم و در آمدزایی برای هر منطقه محسوب می شود اما این صنعت در گیلان، البته اگر بتوان برای آن نام صنعت را به کار برد! جنبه تاریکی هم دارد که تا به حال به آن توجه زیادی نشده است.

,

به طور مثال همین ورود پی در پی تورهای گردشگری خاص به استان در زمان اوج شیوع ویروس کرونا است که در واقع هیچ سودی برای اقتصاد استان ندارند. تورهایی که ضررشان صدبرابر بیشتر از امکان درآمدزایی شان برای منطقه است.

,

هجوم بی رویه مسافران به استان و حضور در مناطق بکر طبیعی و ییلاقی علاوه بر به خطرانداختن سلامت مردم منطقه، آسیب های فرهنگی و اجتماعی زیادی را نیز به دنبال دارد.

,

آسیب هایی که کمتر مسئولی به آن توجه می کند! در واقع مسئولی که جان مردم استان برایش مهم نیست چطور می توان انتظار داشت به فکر حفظ فرهنگ، اجتماع و سبک زندگی مردمش باشد.

,

این در حالی است که هجوم مسافران و تورهای گردشگری خاص که با غذاهای خاص تر سعی در جذب مخاطب و حضور مسافران در مناطق زیبای ییلاقی استان در این روزهای کرونایی دارند با واکنش قابل تأمل کاربران شبکه های اجتماعی در گیلان همراه شده است که در ادامه می بینید:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه