اخبار داغ

درخواست امام جمعه نهبندان از ستاد ملی مقابله با کرونا؛

تجربه خوب برگزاری هیئت‌های عزاداری برای برقراری نماز جمعه به کار گرفته شود

تجربه خوب برگزاری هیئت‌های عزاداری برای برقراری نماز جمعه به کار گرفته شود
حجت‌الاسلام خزاعی گفت: از ستاد ملی کرونا که نظراتش برای ما معیار است می‌خواهیم از تجربه برگزاری هیئت‌های عزاداری در دهه اول محرم برای بازگشایی مجدد نماز جمعه استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: خوشبختانه با راهنمایی‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا، جلسات عزاداری با کیفیت خیلی خوب برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند "دهه عاشورای امسال ماندگار شد" واقعا با برنامه ریزی بسیار خوب هیئت‌های عزاداری مراسم امسال بسیار خوب بود.

,

امام جمعه نهبندان بیان کرد: امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی مراسمات عزاداری در فضای باز برگزار شد و تجربه گران سنگی به وجود آمد.

,

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: جامعه مذهبی پایبند به قوانین و فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند "معیار برای ما تصمیمات ستاد ملی کرونا است"، بوده و هستند.

,

وی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی به تبعیت از مقام معظم رهبری تصمیم ستاد ملی کرونا را نصب‌العین قرار دادند و خوشبختانه مراسم عزادری با رعایت تمام پروتکل‌ها به خوبی برگزار شد.

,

امام جمعه نهبندان گفت: در حال حاضر نماز جماعت و جلسات عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

,

حجت‌الاسلام خزاعی تصریح کرد: با توجه به تجربه خوبی که از مراسم عزاداری دهه اول محرم به دست آمده پیشنهاد می‌شود اجازه برگزاری مجدد نماز جمعه داده شود.

,

وی بیان کرد: نماز جمعه فرصت اطلاع‌رسانی مهمی است که متأسفانه طی ماه‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعطیل شده است. در نماز جمعه می‌توان هر هفته مسائل بهداشتی و آن‌چه مورد نظر ستاد ملی کرونا است را تذکر داد.

,

امام جمعه نهبندان افزود: در صورت برگزاری نمازجمعه، نهادهای نمازجمعه در سراسر استان به طور خاص در شهرستان نهبندان پروتکل‌های بهداشتی، تب‌سنجی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به شدت رعایت خواهند کرد.

,

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: شاید جمعیت حداکثری در نماز جمعه شرکت نکنند اما به همان جمعیت حداقلی که شرکت خواهند کرد اجازه داده شود که این فرصت اطلاع‌رسانی در اختیار نظام باشد.

,

وی اظهار کرد: نماز جمعه تریبون رسمی در انعکاس مشکلات است که متأسفانه طی این چند ماه در این خصوص خلأهایی به وجود آمده است.

,

امام جمعه نهبندان گفت: از ستاد ملی کرونا درخواست می‌شود ضمن پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری که برای ما معیار، تصمیمات ستاد ملی کرونا است از تجربه برگزاری هیئت‌های عزاداری در دهه اول محرم جهت بازگشایی مجدد نماز جمعه استفاده شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه