اخبار داغ

چرا «بن سلمان» آرام نمی‌گیرد؟/ او دچار توهم «خودبزرگ‌بینی» است

چرا «بن سلمان» آرام نمی‌گیرد؟/ او دچار توهم «خودبزرگ‌بینی» است
یک رسانه انگلیسی با انتشار مطلبی ضمن طرح این سؤال که «چرا بن سلمان آرام نمی گیرد» تأکید کرد: ولیعهد سعودی توهم «خودبزرگ‌بینی» دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت انگلیسی «میدل ایست آی» با انتشار مطلبی در خصوص اقدامات اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نوشت: «محمد بن سلمان» از زمان انتصابش به عنوان ولیعهد عربستان سعودی تاکنون سلسله عملیات‌های پاکسازی مختلفی را در داخل این کشور انجام داده است. جدیدترین اقدام وی برکناری شاهزاده «فهد بن ترکی» فرمانده نیروهای مشترک ائتلاف سعودی علیه یمن بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به نظر می‌رسد که توهم خودبزرگ‌بینی به یکی از ویژگی‌های همیشگی بن سلمان تبدیل شده است این رسانه انگلیسی در ادامه می‌افزاید: بن سلمان حداقل تاکنون ۵ عملیات پاکسازی بزرگ در عربستان انجام داده است که در زمره آنها حتی اعدام‌های دسته جمعی نیز دیده می‌شود. بازداشت‌های گسترده علمای مسلمان در عربستان در چارچوب همین عملیات‌های پاکسازی قابل تعریف هستند. تاکنون به دستور محمد بن سلمان بیش از ۳۰۰ نفر از شاهزادگان و سرمایه داران سعودی بازداشت شده‌اند.
,
 
,
میدل ایست آی در ادامه تأکید کرده است: افزون بر آنچه که گفته شد، بن سلمان اقدامات فراوانی را نیز علیه فعالان و مدافعان زنِ حقوق بشری در عربستان انجام داده است. به نظر می‌رسد که توهم خود بزرگ بینی به یکی از ویژگی‌های همیشگی بن سلمان تبدیل شده است.
,
 
,
در ادامه این مطلب آمده است: بن سلمان با اقدامات خود کاری کرده است که امروز عربستان سعودی از لحاظ اقتصادی و نظامی در ضعیف‌ترین وضعیت خود در طول تاریخش قرار گرفته است. دیگر چیزی از هیبت عربستان در منطقه باقی نمانده است. سخنرانی اخیر خطیب مسجد الحرام در مکه نیز که از آن به عنوان مقدمه سازی برای عادی سازی روابط با اسرائیل یاد شد، نشان داد که عربستان در هرج و مرج به سَر می بَرَد.
,
 
,
میدل ایست آی در ادامه آورده است: فهد بن ترکی که توسط بن سلمان برکنار شد از آخرین فرزندان جناح سُدیری ها در خاندان سعودی بود که از جایگاه نظامی بالایی نیز برخوردار بود. بن سلمان او را یکی از موانع در برابر خود برای به قدرت رسیدن می‌دید و لذا او را برکنار کرد.
,
 
,
 
,
«فهد بن تُرکی» فرمانده برکنار شده نیروهای مشترک ائتلاف سعودی در کنار ژنرال «مکنزی» فرمانده آمریکایی
,
بن سلمان ماهانه یک میلیارد دلار برای جنگ یمن هزینه می‌کند اما موشک‌ها همچنان مواضع سعودی را نشانه می‌روند در ادامه این مطلب آمده است: علاوه بر تمامی آنچه که گفته شد بن سلمان از ۵ سال پیش تاکنون ماهانه یک میلیارد دلار برای جنگ یمن هزینه کرده است. اما در نتیجه این جنگ چه اتفاقی رخ داده است؟ اتفاقی که رخ داده این است که یمنی‌ها همچنان قادر هستند از صنعاء مواضع عربستان سعودی را با موشک‌های خود نشانه بگیرند و این مواضع آن را هدف قرار دهند.
,
 
,
میدل ایست آی افزوده است: پر واضح است که اقدامات بن سلمان برای پاکسازی ها همچنان ادامه خواهد داشت و او تلاش خواهد کرد موانع بر سَر راه به قدرت رسیدنش را از پیشِ روی بردارد. مشکل بن سلمان این است که نمی‌تواند با آسودگی بخوابد. این مشکل اصلی اوست. او دچار توهم خود بزرگ بینی است. مشکل این است که عربستان سعودی در سایه حکمرانی بن سلمان نمی‌تواند روی آرامش و ثبات را به خود ببیند.
,
 
,
منبع: مهر
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه