اخبار داغ

مدیرکل غله خراسان شمالی اعلام کرد؛

توزیع ۴۰۰ تن آرد اضافه بر سرانه در تابستان جاری/ مخالفت برخی فرمانداران در بازنگری سهمیه آرد شهرستانی

توزیع ۴۰۰ تن آرد اضافه بر سرانه در تابستان جاری/ مخالفت برخی فرمانداران در بازنگری سهمیه آرد شهرستانی
سید جلال موسوی گفت: اداره کل غله استان در سه ماهه تابستان امسال 400 تن آرد اضافه بر سرانه را میان نانوایی‌های استان توزیع کرد تا برای پخت نان صرف شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جلال موسوی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه سرانه مصوب آرد به ازای هر نفر در ماه در کشور 7.5 کیلوگرم است، اظهار کرد: این در حالی است که در خراسان شمالی سرانه آرد به ازای هر نفر در ماه 9.56 کیلوگرم توزیع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

موسوی افزود: البته این مقدار سرانه آرد در خراسان شمالی در هر ماه به عللی از جمله افزایش یا کاهش مصرف نان، تاحدودی تغییر می کند.

,

وی یادآور شد: هرچند به خراسان شمالی اعلام شده است که سرانه مصرف آرد در خراسان شمالی باید کاهش یابد، با این وجود، این اداره کل همچنان به همان مقدار پیشین، هر ماه آرد را میان نانوایی های استان توزیع می کند.

,

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که اداره کل غله وظیفه تامین و توزیع آرد نانوایی ها را بر عهده دارد، اعلام کرد: این اداره کل در شهریور ماه جاری علاوه بر سرانه مشخص آرد به نانوایی های شهرستان فاروج همچنین 11 تن آرد اضافه را نیز به علت افزایش تقاضا برای دریافت آرد را میان نانوایی های این شهرستان توزیع کرد.

,

موسوی همچنین افزود: در شهریور ماه جاری در شهرستان شیروان نیز هشت تن آرد اضافه میان نانوایی های این شهرستان برای پخت نان توزیع کردیم.

,

وی درباره چگونگی تامین آرد اضافه و توزیع در شهریور ماه جاری میان نانوایی ها عنوان کرد: این اداره کل به نانوایی های استان اعلام کرده بود در ماه هایی که مصرف نان کمتر می شود، مقدار آرد باقیمانده، ذخیره خواهد شد تا در ماه هایی که مصرف نان بیشتر می شود، آرد باقیمانده به نانوای ها برای پخت نان تحویل شود.

,

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال 290 تن آرد از سهمیه نانوایی های استان ذخیره شد.

,

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در ادامه با یادآور این مطلب که اداره کل غله استان در سه ماهه تابستان امسال علاوه بر اینکه سهمیه آرد تعیین شده در هر ماه را به  نانوایی های استان برای پخت نان تحویل داده است، اعلام کرد: این اداره کل علاوه بر آن، در سه ماهه تابستان امسال 290 تن آرد ذخیره شده همچنین 110 تن آرد اضافه دیگر را در میان نانوایی های استان برای پخت نان توزیع کرد.

,

وی افزود: در شهریور ماه جاری سرانه آرد هر نفر در استان از 9.56 کیلوگرم به 9.68 کیلوگرم رسید.

,

وی در پاسخ به این سوال که با وجود توزیع آرد ذخیره شده و 110 تن آرد اضافه در میان نانوایی های استان همچنان صف نانوایی ها در شهرستان فاروج طولانی است و شکسته نشده؟ اعلام کرد: اداره کل غله استان به تقاضای آرد نانوایی های استان پاسخ داده است، حال دستگاه های ناظر ( فرمانداری ها، صمت، تعزیرات شهرستان ها) باید بر عملکرد نانوایی ها نظارت داشته باشند.

,

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی تصریح کرد: نهادهای نظارتی اشاره شده باید پاسخ دهند که چرا هنوز صف نانوایی ها در شهرستان فاروج طولانی است و شکسته نشده است.

,

موسوی در پاسخ به این سوال که چرا در سال 97 با وجود دستور استاندار خراسان شمالی مبنی بر بازنگری در سهمیه آرد هر شهرستان و تهیه جدول به روز شده از سهمیه آرد هر شهرستان، این دستورالعمل اجرایی نشد؟ عنوان کرد: در همین باره جلسات متعددی با حضور دستگاه های ذی ربط استان برگزار شدند اما به علت مخالفت برخی از فرمانداران در زمینه تغییر سهمیه آرد شهرستان، تصمیم نهایی ابلاغ نشد.

,

به گزارش عصر اترک، طی چند روز اخیر هشت تن و 800 کیلوگرم ( شامل 220 کیسه آرد) در یکی از محلات شهر بجنورد به عنوان آرد خارج شده از شبکه توزیع، کشف و ضبط شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه