اخبار داغ

کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی ‌کرد:

کاهش شاخص بورس تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

کاهش شاخص بورس تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این‌که احتمال ورود شاخص بورس به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد وجود دارد، گفت: خروج تدریجی سهام‌داران هیجانی از بازار بورس با زیان 50 درصدی همراه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز با انتقاد از عملکرد دولت در بازار بورس اظهار کرد: چرا دولت با شارپی‌کردن بازار بورس و صعود ناگهانی آن بسیاری از مردم عادی که تخصصی در بورس نداشتند به این بازار تخصصی دعوت کرد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی با بیان این‌که بازار بورس نباید حباب‌گونه رشد کند، گفت: امکان دارد شاخص بورس تا کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد افت کند اما پس از آن شاهد رشد منطقی بازار بورس خواهیم بود.
,
 
,
این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: تا اسفند سال گذشته تعداد کدبورسی در کشور حدود ۴۰۰ هزار تا بود اما در شرایط کنونی حدود ۶ میلیون کدبورسی در کشور وجود دارد که نشان از دعوت بدون برنامه‌ریزی شده دولت از مردم برای ورود به بورس حکایت دارد.
,
 
,
وی با انتقاد از عملکرد شرکت‌های حقوقی در بورس افزود: فراموش نخواهیم کرد که شرکت‌های حقوقی در بورس با کاهش عمدی ارزش سهام از یک طرف و خرید سهام افراد حقیقی در بورس در پایین‌ترین قیمت از طرف دیگر موجب رشد شارپی و حباب‌گونه در بورس شدند که وقوع این اتفاق موجب شد تا شاهد زیان ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی مردم عادی در بازار سرمایه باشیم.
,
 
,
بورس چیست؟
, بورس چیست؟,
شاید بهتر باشد قبل از توضیح شاخص بورس، اندکی به خود بورس بپردازیم. بورس، بازاری برای مبادله بین خریدار و فروشنده است که در آن سهام شرکت‌های مختلف خرید و فروش می‌شود.
,
 
,
واژه «شاخص» ترجمه کلمه انگلیسی (Index) است. این واژه در مفهوم کلی به معنای نماگر یا نشانگر و بیانگر عددی است که شما با استفاده از آن می‌توانید تغییرات ایجاد شده در یک یا چند متغییر را طی یک بازه زمانی خاص، مشاهده کنید. در واقع با بررسی یک شاخص می‌توانید وضعیت و نوسانات متغیرهای مورد بررسی آن شاخص را ببینید.
,
 
,
منظور از شاخص بورس چیست؟
, منظور از شاخص بورس چیست؟,
شاخص بورس، عددی است که وضعیت کلی بورس و روند رشد یا افت این بازار را نشان می‌دهد. ما در بورس فقط یک شاخص نداریم بلکه چند شاخص مختلف داریم که هر کدام از آنها وضعیت بورس را از جنبه خاصی به ما نشان می‌دهند. محاسبه هر کدام از این شاخص‌ها از طریق فرمول متفاوتی صورت می‌گیرد. پس برای تحلیل آن باید بدانید کارکرد آن شاخص چیست؟ شاخص‌ها معیارهای مهمی هستند که با تحلیل و بررسی‌شان می‌توان از جنبه‌های مختلف، وضعیت گذشته و حال بورس را دریافت. در بین این شاخص‌ها چند شاخص از اهمیت بیشتری نزد افراد فعال در بازار بورس برخوردار هستند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه