اخبار داغ

جای خالی اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های دریا؛

گلایه ناجیان غریق مازندران از تعویق 2 ماهه در پرداخت حقوق

گلایه ناجیان غریق مازندران از تعویق 2 ماهه در پرداخت حقوق
علی رجبی وندچالی با ابراز دلجویی از ناجیان غریق بابت تاخیر دو ماهه در پرداخت حقوق در مازندران، گفت: متاسفانه اعتبارات ملی برای این بخش نداریم و در تلاشیم تا پایان شهریور حداقل یک ماه از حقوق معوقه را پرداخت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رجبی وندچالی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در واکنش به گلایه و نارضایتی ناجیان غریق استان مازندران بابت تعویق دو ماهه حقوق دستمزد طی سال‌جاری، اظهار کرد: اگر این ماه یعنی شهریورماه به اتمام برسد، نزدیک به 4 ماه طی سال‌جاری فعالیت داشتند.

وی افزود: ما از این مدت، حقوق دو ماه آن‌ها را پرداخت کردیم و حقوق دو ماه دیگر را نیز به آن‌ها بدهکاریم و در تلاش برای پرداخت مابقی مطالبات‌شان هستیم.

اعتباری برای حقوق ناجیان غریق وجود ندارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: متاسفانه برای حقوق ناجیان غریق، اعتباری وجود ندارد و ما باید با مراجعه به تهران و پیگیری‌ها، اعتباری را بابت حقوق و دستمزد ناجیان بگیریم.

این مسئول ادامه داد: بنا است تا آخر همین هفته، با مراجعه مجدد به تهران و پیگیری مشکلات حقوق معوقه ناجیان، روند تعیین اعتبار و تخصیص و در نهایت پرداخت را به حداقل برسانیم.

گلایه‌های ناجیان به حق است

رجبی وندچالی با بیان اینکه ناجیان غریق استان مازندران طی این مدت زحمت فراوانی کشیدند و گلایه‌هایشان نیز به حق است و ما می‌پذیریم؛ عنوان کرد: برای پرداخت حقوق ناجیان غریق، کشور اعتباراتی برای سواحل دریا نمی‌گذارد، چرا که طرح دریا تنها در 5 استان کشور اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: در میان این استان‌ها، بیشترین ساحل را استان مازندران دارد و حداقل ما 1.5 میلیارد تا 2 میلیارد تومان ماهانه اعتبار نیاز داریم تا از ناجیان پشتیبانی و حقوق آن‌ها را پرداخت کنیم.

جای خالی اعتبارات ملی برای اجرای طرح دریا در استان‌های شمالی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، تأکید کرد: ما در سواحل استان مازندران نزدیک به 950 ناجی غریق استفاده می‌کنیم و حقوق و پشتیبانی از این تعداد افراد مشغول به فعالیت، اعتبار و پول لازم دارد و چون اعتباراتی برای این موضوع در سطح ملی دیده نشده، لذا از زمانی که مصوب گرفته می‌شود تا زمان پرداخت، زمان زیادی را می‌برد که مشکلاتی از این دست رخ می‌دهد.

رجبی وندچالی، اضافه کرد: ما طی سال گذشته، موفق شدیم با تدابیر از قبل انجام شده، حقوق ناجیان غریق را جلوتر از موعد پرداخت کنیم، اما امسال با توجه به شیوع کرونا، بنا به اجرای طرح ساماندهی سواحل در استان‌های مشخص نبود، لذا با این مشکلات مواجه شدیم.

کرونا، زمان تخصیص اعتبارات را طولانی‌تر کرد

وی مطرح کرد: بنا بود تا به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طرح دریا تعطیل شود اما ما اعلام کردم، اگر هم بیاییم دریا را تعطیل کنیم، آیا می‌توانیم جلوی ورود مسافر به 470 کیلومتر نوار ساحلی استان را بگیریم؛ لذا پذیرفتند که ما از در نوار ساحلی، ناجیان غریق را مستقر و از وجودشان برای حفظ جان مسافران، استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، اذعان کرد: ما ضمن تشکر از زحمات تک تک ناجیان غریق استان مازندران، که توانستند طی چند ماهه امسال جان 464 نفر را نجات دهند که بسیار هم با ارزش است، در تلاش هستیم تا با رایزنی‌ها، تا پایان شهریورماه حداقل یک ماه از حقوق معوقه آنان را پرداخت کنیم.

رجبی وندچالی، گفت: امیدواریم این موضوع محقق شود و در ادامه، حقوق ماه باقیمانده را نیز در اسرع وقت با پیگیری‌هایی که در دست انجام داریم، پرداخت می‌کنیم.

کاهش 30 تا 50 درصدی استفاده از ناجیان در سه ماهه دوم سال جاری

وی در پاسخ به این سوال که بنظر می‌رسید امسال با توجه به شیوع کرونا و استفاده حداقلی از ناجیان، در بازپرداخت حقوق با مشکلی مواجه نباشید؛ خاطرنشان کرد: ما امسال در دو ماه نخست سال، از تمام ظرفیت ناجیان غریق همانند سال گذشته استفاده کردیم و در ادامه در استفاده از ناجیان در نقاط ساحلی از 30 تا 50 درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، یادآور شد: البته در همین بازه، در برخی از روزهای تعطیل که پیک مسافرت‌ها افزایشی می‌شد ما استفاده از ناجیان را به 100 درصد رساندیم و از تمام ظرفیت‌مان استفاده کردیم.

زیرساخت‌ها در سواحل مازندران نیازمند توجه ملی

رجبی وندچالی، در خصوص میزان اعتبار لازم برای اجرای طرح دریا طی شش ماهه نخست سال، پاسخ داد: اجرای طرح دریا در مازندران تنها در سه ماهه فصل تابستان، حداقل 15 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، نه برای زیرساخت بلکه تنها برای پرداخت حقوق، پول بنزین قایق، اجاره قایق و هزینه‌های جانبی به این میزان اعتبار، نیاز داریم.

وی گفت: ما دنبال این هستیم تا بتوانیم اعتباراتی بگیریم تا برخی زیرساخت‌ها را در سواحل استان، فراهم کنیم و البته در گذشته، برخی از زیرساخت‌ها در برخی نقاط از استان، آورده شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, اعتباری برای حقوق ناجیان غریق وجود ندارد, اعتباری برای حقوق ناجیان غریق وجود ندارد,
,
,
,
,
,
, گلایه‌های ناجیان به حق است, گلایه‌های ناجیان به حق است,
,
,
,
,
,
, جای خالی اعتبارات ملی برای اجرای طرح دریا در استان‌های شمالی, جای خالی اعتبارات ملی برای اجرای طرح دریا در استان‌های شمالی,
,
,
,
,
,
, کرونا، زمان تخصیص اعتبارات را طولانی‌تر کرد, کرونا، زمان تخصیص اعتبارات را طولانی‌تر کرد,
,
,
,
,
,
,
,
, کاهش 30 تا 50 درصدی استفاده از ناجیان در سه ماهه دوم سال جاری, کاهش 30 تا 50 درصدی استفاده از ناجیان در سه ماهه دوم سال جاری,
,
,
,
,
,
, زیرساخت‌ها در سواحل مازندران نیازمند توجه ملی, زیرساخت‌ها در سواحل مازندران نیازمند توجه ملی,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه