اخبار داغ

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خبر داد:

برگزاری جلسه برای حل مشکلات درمان و اشتغال خانواده ایثارگران و جانبازان/ بدهی بنیاد شهید به دانشگاه ها پرداخت می شود

برگزاری جلسه برای حل مشکلات درمان و اشتغال خانواده ایثارگران و جانبازان/ بدهی بنیاد شهید به دانشگاه ها پرداخت می شود
سید جواد حسینی کیا, نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: پیش بینی این است که تا هفته آینده در واقع بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد و برخی دانشگاه های غیر انتفاعی حل خواهد شد و به عبارتی بدهی ها پرداخت می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، با اشاره به جلسه اخیر هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده سپاه، ارتش، ناجا، وزارت دفاع و برخی از مسئولین و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در این جلسه  بررسی چند موضوع در دستور کار قرار گرفت اول اینکه بتوانیم خلأ های قانونی در حوزه ایثارگران را در برنامه هفتم پیش بینی کنیم و یک بار برای همیشه در حوزه قانون این کار تمام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: نکته دوم در این جلسه، رونمایی از تنظیم قوانین بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که حدود ۲۵ درصد از قوانین جاری ایثارگران قابل اجراست، بقیه یا ثبت شده‌اند یا تعارض دارند و یا دچار مشکلاتی هستند که ظرفیت اجرایی شدن را ندارند.

حسینی کیا افزود: نکته سوم اینکه با پیگیری‌هایی که قبلاً انجام و جلسات مستمری که در حوزه مسکن، درمان و تحصیل خانواده های ایثارگران برگزار شد به لطف خداوند متعال در بحث تحصیل پیش بینی این است که تا هفته آینده در واقع بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد و برخی دانشگاه های غیر انتفاعی حل خواهد شد و به عبارتی بدهی ها پرداخت می گردد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی خاطر نشان کرد: نکته مطرح شده بعدی در این جلسه مشکل درمان خانواده‌های ایثارگران و جانبازان بود که سازمان برنامه بودجه با اعتباری حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان تقریباً مشکل حوزه درمان را تا پایان سال حل خواهد کرد.

وی در پایان افزود: موضوع بعدی این جلسه در واقع بحث اشتغال فرزندان جانبازان و ایثارگران بود که با برطرف کردن خلأ های قانونی که وجود دارد این مشکل برطرف شود و موضوع بعدی مبحث مسکن بود که قرار شد با پیشنهاد ما، گزارش سه ماهه‌ای هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران به فراکسیون ایثارگران مجلس ارائه دهد که کار متوقف نباشد و مستمر پیگیری شود تا ان شاالله به سرانجام خوبی برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه