اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز واگذاری موج شکن‌های چند منظوره مردمی در جنوب شرق ایران

آغاز واگذاری موج شکن‌های چند منظوره مردمی در جنوب شرق ایران
بهروز آقایی گفت: با آغاز واگذاری موج شکن های چندمنظوره مردمی در جنوب شرق کشور گامی دیگر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه سواحل مکران برداشته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: این اداره کل به منظور تسهیل در ترافیک و عبور و مرور دریایی، ایمنی شناورها و حفاظت از منابع دریایی و خشکی و از همه مهمتر رونق اشتغال و ایجاد اقتصاد پایدار منطقه اهداف کلانی را در راستای مسئولیت های قانونی و اجتماعی خود دنبال می کند.

وی ادامه داد: در همین راستا ساخت 6 موج شکن چند منظور مردمی با هدف اشتغال زایی، محرومیت زدایی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری دریایی، اهداف پدافند غیرعامل و توزیع یکنواخت جمعیت در طول نوار ساحلی سیستان و بلوچستان از سال 86 در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: عملیات ساخت این موج شکن ها به اتمام رسیده و آماده واگذاری به سرمایه گذران بخش خصوصی و ارگان های خدمات رسان دولتی است.

وی با اشاره به برخورداری این موج شکن ها از 2 بازوی اصلی و فرعی و حدود هشت هکتار حوضچه و 19 هکتار اراضی پسکرانه سند دار، اضافه کرد: برخی از این موج شکن ها دارای بازوی رسوب گیر نیز هستند.

آقایی گفت: با پیگیری های این اداره کل از طریق 2 سازمان بنادر و دریانوردی و مدیریت و برنامه ریزی، مجوز واگذاری این موج شکن ها از طریق کمیسیون تلفیق دولت در ماه گذشته اخذ و کارگروه تخصصی واگذاری آن نیز تشکیل شد که به طور قطع رونق اشتغال و سرمایه گذاری در سواحل مکران را به همراه خواهد داشت.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این 6 موج شکن در طول سواحل مکران را حدود 155 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمانی اعلام و اذعان کرد: اجرای چنین پروژه هایی در سواحل سیستان و بلوچستان بسیار تاثیر گذار است، چراکه موجب تثبیت جمعیت و جلوگیری از کوچ اجباری مردم برخی از روستاهای ساحلی که در خشکسالی های اخیر آسیب دیده اند، به سمت حاشیه شهرها می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فقط موج شکن گواتر علاوه بر توسعه گردشگری ساحلی و ایجاد پناه گاه امن نظامی، مرکز ثقل فعالیت های صیادی برای روستاهای هدف با جمعیت تقریبی بیش از سه هزار نفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت، موج شکن رودیک،گوردیم، بیردف و جد به سازمان شیلات ایران جهت فعالیت های صیادی و آبزی پروری و موج شکن گواتر به نیروی دریایی ارتش جهت کاربری نظامی و موج شکن گیشاپ جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه