اخبار داغ

یادداشت؛

هیئات مذهبی الگویی برای جهان

هیئات مذهبی الگویی برای جهان
بیشتر مردم، هیئات مذهبی را به عنوان هیات‌های عزاداری می‌شناسند، اما شیوع کرونا باعث شد نقش اجتماعی این هیئت‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ هیئات مذهبی از همان روزهای اول شیوع کرونا با تهیه و توزیع ماسک و ضدعفونی اماکن و کمک به فقرا ، نشان دادند که در متن مسائل اجتماعی حضوری فعال دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

مردم مذهبی امسال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که دو اصل مهم یعنی «باید محرم با شکوه برگزار شود» و اینکه «این محرم باشکوه باید مبتنی بر دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت برای کاهش خطرات ناشی از انتقال بیماری کرونا برگزار شود.» الگویی مناسب از برگزاری محرم و کمک مومنانه به دنیا ارائه کردند.

,

جماعتی به در و دیوار زدند تا به بهانه اینکه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمیکنند، عزاداری امام حسین(علیه السلام) را تعطیل کنند. درصورتی که با شروع محرم و برپایی هیئات حسینی، مردم مومن با رعایت نظم و پروتکل های بهداشتی ، دهان تمام مخالفان عزاداری را بستند و چقدر صحیح و دقیق رهبر انقلاب اسلامی فرموده بودند که: معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای برای مقابله با کرونا وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند.

,

عبادات و توسل به ائمه جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم بیشتر به ارتباط با پروردگار و اهل بیت(ع) نیاز دارند. اشک و توسلات مردم در ایام محرم باعث آرامش روحی، رفع اضطراب و افسردگی ناشی از شیوع کرونا طی هفت ماه گذشته می‌شود.

,

مردم ایران توجه ویژه ای به مجالس حسینی دارند و این مراسم محیط بسیار مناسبی برای کمک به دیگران از طریق توزیع غذا و نذری است .امسال این کمک ها در قالب بسته های بهداشتی و معیشتی ارائه می‌شود که نمونه هایی از آن را طی هفت ماه گذشته به نام رزمایش همدلی و کمک مومنانه شاهد بودیم.

,

امیر منطقی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه