اخبار داغ

سایه قرمز بر سر آذربایجان شرقی؛

کرونا دست بردار نیست/ هر شش ساعت یک نفر را از دست می‌دهیم

کرونا دست بردار نیست/ هر شش ساعت یک نفر را از دست می‌دهیم
با وجود اینکه در روزهای ابتدایی کرونا آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های کمتر درگیر در کرونا بود اما بیش از دو ماه است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و نگرانی‌ها از موج بعدی نیز وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مهمان شوم و ناخوانده این روزهای جهان، گریبان کشورمان را هم گرفته و معلوم نیست که چه زمانی سایه سنگین کرونا از سر کشور و استان ما کم شود. آذربایجان‌شرقی که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور جز استان‌های تقریبا پاک بود و میزان ابتلای کمی داشت این روزها در وضعیت قرمز به سر می‌برد و بیشتر از دوماه است که این وضعیت قرمز ادامه دارد. مسئولین علوم پزشکی و استان هم نگران از فرارسیدن پاییز و پیک مجدد کرونا هستند. با وجود اینکه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به صورت نسبی در استان رعایت می‌شود با این حال شیب کرونا همچنان روند نزولی به خود نمی‌گیرد و همین موضوع هم باعث نگرانی مردم و مسئولین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

از طرفی پاییز فصل شیوع سرماخوردگی و آنفولانزاست و با نزدیک شدن به فصل پاییز نگرانی از وضعیت بحرانی در هم آمیخته شدن آنفولانزا و کرونا هم به وجود آمده و به همین دلیل تزریق واکسن آنفولانزا در روزهای باقی مانده به پاییز به برخی گروه‌ها توصیه می‌شود.

,

وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی

, وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی,

محمدحسین صومی شب گذشته در گفت‌وگو با بخش خبری 23 درباره وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان اظهار داشت: شهرستان های ملکان، میانه، مراغه، کلیبر، عجبشیر، سراب و آذرشهر از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز هستند و وضعیت شهرستان‌های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان آباد نیز از نظر آمار مبتلایان به کرونا زرد است و بقیه شهرستان‌های استان از جمله تبریز در وضعیت نارنجی هستند.

,

وی با بیان این که 700 نفر در استان به علت بیماری کرونا بستری هستند،گفت: 40 درصد از نتیجه آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است و  روزانه حدود ۲۲۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود. آذربایجان شرقی موج دوم کرونا را یک و نیم ماه قبل تجربه کرد و  بعد از آن آمار مبتلایان پایین آمد، اما اکنون دوباره شیب به تدریج بالا می‌رود.

,

40 ساله‌ها؛ بیشترین مبتلایان کرونا

, 40 ساله‌ها؛ بیشترین مبتلایان کرونا,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه روزانه سه تا چهار نفر فوتی کرونایی در استان داریم، ابراز داشت:  ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بستری و بقیه سرپایی درمان می‌شوند و میانگین سن مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۵۳ سال کاهش یافته و بیشترین تعداد مبتلایان ۴۰ ساله‌ها هستند. متوسط سن فوتی‌های کرونا در استان ۶۹ سال است و ۸۴ درصد فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای دارند.

,

وی در خصوص نسبت فوتی‌ها در استان توضیح داد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در بین زنان در آذربایجان شرقی در حال نزدیک شدن به مردان است، در حالی که قبلاً آمار فوتی‌های مردان دو برابر زنان بود.

,

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

, چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟,

سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که از اواخر شهریور توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه‌ها آغاز می‌شود و برای جلوگیری از قاچاق این واکسن با کارت ملی توزیع خواهد شد و همچنین مادران باردار واکسن آنفولانزا را رایگان دریافت می‌کنند. تزریق این واکسن برای افراد در معرض خطر، دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان در معرض خطر، زنان باردار توصیه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه