اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

اقدام جهادی بسیجیان برای احیای قنوات/ 20 رشته قنات مرمت می‌شود

اقدام جهادی بسیجیان برای احیای قنوات/ 20 رشته قنات مرمت می‌شود
هنری گفت: طی بازدیدهای انجام شده از قنات‌های آسیب دیده از سیل تاکنون تفاهم اولیه عملیاتی شدن حدود ۲۰ رشته قنات انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سوم، چهارم و پنجم شهریور ماه بود که در پی بارندگی تابستانه شاهد وقوع سیلاب در استان خراسان جنوبی بودیم به گونه ای که به 97 روستای استان در این سیل خسارات فراوانی وارد شد. بخش عمده سیل در بخش کشاورزی بود و به103 رشته قنات در استان خسارت وارد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,
 
,
جهادگران بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز مانند همیشه برای کمک به مردم سیل زده استان راهی روستاهای سیل زده شدند و به مردم خدمات رسانی داشتند حال نیز بعد از گذشته چند روز از سیل این بار جهادگران بسیج سازندگی اقدام به احیای قنوات استان کردند تا آب را به روستاها باز گردانده و مردم و محصولات کشاورزی را سیراب کنند.
,
 
,
مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در این خصوص در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به وقوع سیل در برخی از شهرستان‌های استان و خسارت وارد شده به بخش‌های کشاورزی و زیرساخت‌های آب کشاورزی از جمله قنوات ،استخر دخیره آب، کانال‌های آب و زمین‌های کشاورزی در گام اول شاهد حضور جهادگران بسیجی بودیم که در روستاهای سیل زده اقدام به تخلیه و باربرداری گل و لای از مکان‌های مذکور بودند.
,
 
,
وی با بیان این‌که در سیل اخیر از جمله مشکلات اساسی وارد شده بر روستاهای سیل زده در حوزه آب کشاورزی و قنوات بود، افزود: جهت رفع این مشکل با برگزاری جلسات متعدد با مدیریت بحران استانداری و جهاد کشاورزی استان و بازدید از پروژه‌های آسیب دیده از سیل تعدادی از قنوات برای احیا در اولویت قرار گرفتند.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به نبود ردیف اعتباری در این خصوص، مشکلات عدیده مردم و لزوم تسریع در رفع مشکلات بوجود آمده با تفاهم با جهاد کشاورزی و مدیریت بحران عملیات اجرایی تعدادی از قنوات استان توسط سازمان بسیج سازندگی آغاز شده است.
,
 
,
هنری عنوان کرد: تاکنون اعتباری در این خصوص به بسیج سازندگی داده نشده و قرار است اعتبار در آینده به بسیج سازندگی واگذار شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: طی بازدیدهای انجام شده تاکنون تفاهم اولیه عملیاتی شدن ۱۵ الی ۲۰ رشته قنات انجام و کار اجرایی ۳ رشته قنات از ابتدای هفته جاری آغاز شده است تا به زودی تامین آب کشاورزی روستائیان به طور کامل انجام شود.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اعزام و آمادگی نیروهای جهادی جهت کمک به مناطق سیل زده استان خبر داد و گفت: جهادگران تلاش می‌کنند با همیاری و همکاری اهالی روستا در حل مشکلات سهیم باشند.
,
 
,
هنری عنوان کرد: تاکنون در سیل اخیر تعداد ۱۸۰ جهادگر بسیجی به مناطق سیل زده اعزام شدند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه