اخبار داغ

پلدختر 16 ماه پس از سیل ویرانگر؛

سیل زدگان پلدختر در انتظار سرپناه/تسریع در ساخت و سازها نیاز امروز سیل زدگان است

سیل زدگان پلدختر در انتظار سرپناه/تسریع در ساخت و سازها نیاز امروز سیل زدگان است
سیل سال گذشته بسیاری از واحدهای مسکونی در شهرستان پلدختر و روستاهای اطراف را تخریب کرد، حال تسریع در روند ساخت و نظارت در این امر بسیار ضروری است تا سیل زدگان پس از 16 ماه سرپناه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سیل فروردین ماه سال گذشته در چند استان لرستان از جمله لرستان خسارت های سنگینی بر جای گذاشت به طوری که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف مانند کشاورزی، مسکن، زیر ساخت، راه ها و … خسارت وارد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

یکی از خسارت های سیل در بخش مسکونی بود که هزارن واحد مسکونی دچار آسیب و برخی از انها نیز تخریب شدند، در این میان مددجویان کمیته امداد از جمله افرادی بودند که برخی از انها در جریان سیل خسارت هایی دیدند و منازل آنها دچار آسیب شد.

,

بعد از فروکش کردن سیل در لرستان که بیشترین خسارت ها در شهرستان پلدختر بود، اقدامات اولیه برای تعمیر و بازسازی منازل مسکونی و سایر اقدامات انجام شد.

,

در همین راستا دالوند مدیر کل تامین مسکن کمیته امداد کشور به پلدختر سفر کرد تا از نزدیک با روند ساخت ساخت و ساز در این منطقه سیل زده بازدید نماید.

,

ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی

, ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی, ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی,

وی در این بازدید اظهار داشت: استان لرستان یکی از استان های سیل زده بود و در کل کشورتاکنون ۲۵ هزار واحد مسکونی مددجویان که در سیل آسیب دیدند ساخته شده است.

,

وی بیان کرد: مسکن و اشتغال در اولویت برنامه های کمیته امداد است که افراد توانمند شوند و با ارائه تسهیلات اشتغالزایی بتوانند شغلی را ایجاد نمایند.

,

حجت الاسلام موسوی امام جمعه پلدختر نیز در این دیدار افزود: دولت تسهیلات ۱۰۴میلیون تومان به سیل زدگان معمولان ارائه داده که اکنون پروژه نیمه تمام مانده ونیاز به اختصاص اعتبار و تکمیل منازل مسکونی سیل زدگان است.

,

وی اظهار داشت: در برخی پروژه های مسکن سیل زده به دلیل عدم نظارت کافی ونبود کار کارشناسی هنوز صاحب خانه به منزل احداثی نرفته، دیوار خانه نشست کرده و در آستانه تخریب است.

,

نظارت بر پروژه ها

, نظارت بر پروژه ها, نظارت بر پروژه ها,

امام جمعه پلدختر بیان کرد: در پروژه های ساخت وساز مسکن سیل زدگان باید بیشتر نظارت صورت گیرد و برنامه ریزی بهتری برای تکمیل پروژه ها در دستور کار باشد اما کمیته امداد با برنامه ریزی توانسته است پروژه های ساخت وساز خوبی در مناطق سیل زده احداث نماید.

,

حجت الاسلام رضاییان امام جمعه معمولان گفت: دایک حفاظتی استحکام کافی ندارد و کار حدود یک ماه متوقف شده که این مسئله به مطالبه جدی مردم تبدیل شده است.

,

وی افزود: هم‌سطح سازی سایت شهید سلیمانی و پیشرفت فیزیکی منازل بین ۳۰تا۵۰درصد است که به دلیل مشکلات، مردم به منازل سیل زده قبلی مراجعه کردند.

,

امام جمعه معمولان تصریح کرد: با توجه به اینکه معمولان قطب تولید انجیر در کشور است، آستان قدس در سال جهش تولید برای اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت ها درخواست ایجاد کارگاه تولیدی یا کارخانه کردند ولی تاکنون عملیاتی نشده که نیازمند توجه است.

,

وی گفت:در آستانه فصل بارندگی اگر مسئولین به وظایف خود در قبال تسریع پروژه ها عمل نکنند وضعیت معمولان سیل زده نگران کننده است.

,

پرداخت تسهیلات ۱۵میلیون تومانی به سیل زدگان

, پرداخت تسهیلات ۱۵میلیون تومانی به سیل زدگان, پرداخت تسهیلات ۱۵میلیون تومانی به سیل زدگان,

رحیمی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تسهیلات تکمیلی بنیاد علوی به سیل زدگان معمولان پرداخت می‌شود اظهار داشت: مجموعه تسهیلات وبلاعوض در دوبخش تعمیری شهری پنج میلیارد تومان، روستایی ۲۰میلیارد تومان و احداثی ۸۶ میلیارد تومان در بخش معمولان به متقاضیان پرداخت شده است.

,

وی افزود: منابع مالی دولت برای تکمیل کار محدود و کمک های مالی در کنار آورده مردمی، طرح ها تکمیل می‌شود و تسهیلات ۱۵میلیون تومانی از طریق بانک سینا به سیل زدگان پرداخت می‌شود.

,

احداث ۳۰۰ واحدمسکونی در مناطق سیل زده

, احداث ۳۰۰ واحدمسکونی در مناطق سیل زده, احداث ۳۰۰ واحدمسکونی در مناطق سیل زده,

سرهنگ منصور کریمی فرد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر با اشاره به اینکه اولویت سپاه در زمان سیلاب کمک به اقشار مختلف مردم به ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بود گفت: همه نهادهای انقلابی در کنار دیگر دستگاه های اجرایی در خدمت رسانی به مردم کم کاری نکردند و افتتاح پروژه های مسکن توسط سپاه قم، سپاه تهران در مورانی مصادیق بارز دغدغه مندی سپاه به عنوان خادم مردم در کمک رسانی به سیل زدگان است.

,

وی بیان کرد: ۴۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده تعمیر شدند و به همت سپاه های استانی  300واحد مسکن در مناطق مختلف سیل زده شهرستان پلدختر و معمولان احداث شد.

,

کریمی فرد با اشاره به تفاهم نامه سپاه و کمیته امداد امام ره در ساخت مسکن سیل زدگان افزود:۴۰ واحد مسکونی براساس تفاهم نامه بایستی ساخته شود  ولی به دلیل تورم و گرانی مصالح همان ۴۰میلیون کمک کمیته امداد برای تکمیل پروژه ها کفایت نمی کند و نیاز به افزایش اعتبارات است.

,

تخریب ۹۰۰ واحدمسکونی روستاهای معمولان

, تخریب ۹۰۰ واحدمسکونی روستاهای معمولان, تخریب ۹۰۰ واحدمسکونی روستاهای معمولان,

موسوی بخشدار معمولان افزود: ۲۵۹ واحد مسکونی بر اثر سیلاب در معمولان و۹۰۰واحد مسکونی در روستاهای این بخش تخریب شدند.

,

وی افزود: دولت در راستای کمک به سیل زدگان در گام اول توسط استان اردبیل به عنوان متولی بازسازی مناطق سیل زده این بخش، زمین معوض رایگان و تسهیلات ارزان قیمت ۱۰۰میلیون تومان به سیل زدگان پرداخت کرده است.

,

بخشدار معمولان تصریح کرد: دولت تمام تعهدات خود را در قبال ساخت وساز به سیل زدگان معمولان انجام داده است  و به خاطر تحریم های ظالمانه وافزایش قیمت مصالح، واحدهای سیل زده بیش از ۸۰ درصد آماده تحویل می باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه